Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.09.2014, 17:35
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

kai se 31¨ 10.5¨ kumi nyt 6 leveelle viellä menee, eikös suikka miehet juuri noita saharoita laittele vakio suikeron vanteille?

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2014, 11:07
sahkojanis sahkojanis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.14
Sijainti: Lohja
Viestit: 10
Perusasetus

Kytkin ongelmaa


Mulla on King Cab vm -99 ja kytkin on ruvennut reistailemaan. Vika on sikäli ihmeellinen, että se ei ole jatkuva vaan ajoittainen ja näkyy sillä viisiin, että vaihteet ei irtoa ja mee päälle ilman välikaasua. Mikään vaihde ei luista. Kytkimen neste on kohtuu tummaa. Voiko vika olla työsylinterissä vai pelkäänkö pahinta ja valmistaudun vaihdattamaan tuolta kaiken vauhtipyörää myöten? Tämä on tietysti vaikea eksperttien sanoa näkemättä, mutta onko vastaavaa ollu muila?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2014, 06:18
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sahkojanis Näytä viesti
Mulla on King Cab vm -99 ja kytkin on ruvennut reistailemaan. Vika on sikäli ihmeellinen, että se ei ole jatkuva vaan ajoittainen ja näkyy sillä viisiin, että vaihteet ei irtoa ja mee päälle ilman välikaasua. Mikään vaihde ei luista. Kytkimen neste on kohtuu tummaa. Voiko vika olla työsylinterissä vai pelkäänkö pahinta ja valmistaudun vaihdattamaan tuolta kaiken vauhtipyörää myöten? Tämä on tietysti vaikea eksperttien sanoa näkemättä, mutta onko vastaavaa ollu muila?

itsellä oli sama vika hiluxissa ja ajan kanssa rupesi temppuilemaan ettei vaihteet enää mennyt ollenkaan sisään ja kytkimen kun irroitin niin näky oli aika odotettu muutama jousi puuttu ja painelaakeri oli mennyt puoliksi asetelmasta läpi. mutta levyssä itsessän oli pintaa viellä hyvin. ja vauhtipyörän olikin joku joskus vaihtanut, joten niihin ei tarvinnyt kajota.

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 10.09.2014 06:20
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2014, 11:24
hjp hjp ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.14
Sijainti: -
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sahkojanis Näytä viesti
Mulla on King Cab vm -99 ja kytkin on ruvennut reistailemaan. Vika on sikäli ihmeellinen, että se ei ole jatkuva vaan ajoittainen ja näkyy sillä viisiin, että vaihteet ei irtoa ja mee päälle ilman välikaasua. Mikään vaihde ei luista. Kytkimen neste on kohtuu tummaa. Voiko vika olla työsylinterissä vai pelkäänkö pahinta ja valmistaudun vaihdattamaan tuolta kaiken vauhtipyörää myöten? Tämä on tietysti vaikea eksperttien sanoa näkemättä, mutta onko vastaavaa ollu muila?
Mulla oli sama vika ja oli kytkimestä jousia poikki ja kulunut muutenkin. Kikkailin eka työsylinterin kans ja vähän aikaa aina pelas, kunnes loppu menot kokonaan.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2014, 11:32
hjp hjp ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.14
Sijainti: -
Viestit: 27
Perusasetus

En löytäny haulla, vaika olen joskus lukenut lavan irroituksesta.
Milanen homma on kinkusta käyttää lava pois, pitäs vähän hitsailla ja samalla vois tankkia käyttää irti.

Kuvassa yksi kiinnityspiste.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2014, 11:36
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lavan irroitus


Se on Cäpissä maailman helpoin juttu. Lava on kuudella pultilla kiinni ja ne kun irroitat (tai katkaiset) ja otat perästä valojen virrat irti pistokkeesta ja irroitat tankin täyttöputken niin sen kaks miestä nostaa käsin pois. Helpottaa toki jos nakkaa liinan alle ja nostaa etukuormaajalla pois.

Pultit löytyy etureunasta ja takaa kaksi kiinnitystä. Kiinnityskohdat siis lavan molemmissa reunoissa kuitenkin aina.

Irroittaminen on semmoinen tunnin puolentoista homma.

EDIT: Siinä on muuten sitten helppo tarkistella rungon ruostepaikat ja kaikki muutkin.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.

Viimeksi muokannut NiFa1 : 10.09.2014 11:39
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2014, 11:48
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lavaa irrottaessa vielä maadoitusjohto irti ennen nostoa, jos ei ole ajansaatossa syöpynyt pois
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.09.2014, 11:52
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Lavaa irrottaessa vielä maadoitusjohto irti ennen nostoa, jos ei ole ajansaatossa syöpynyt pois
Mulla ei ollut ees koko maadoitusjohtoa?

Valoilla on omat maadoitukset pistokkeessa, multa löytyy muuten pistokkeiden sähkökaaviot kans jos joku tarvittee. Sitä kun on ite niin prkleen tyhmä tuon autosähkön(kin) kanssa niin kaikki pitää testata ja kokeilla ja piirtää ylös.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.09.2014, 14:46
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hjp Näytä viesti
En löytäny haulla, vaika olen joskus lukenut lavan irroituksesta.
Milanen homma on kinkusta käyttää lava pois, pitäs vähän hitsailla ja samalla vois tankkia käyttää irti.

Kuvassa yksi kiinnityspiste.
ja kova seppä vaihtaa itse. muutama rima tai jotain muuta tukevaa lavan alle ja ajelee käppyrän pihan isoimman puun oksan alle ja kiskasee muutamalla räikkä liinalla oksaan kiinni ja ajelee ilosesti auton alta pois, näin tein itse mutta rakensin kakkosnelosista telineen johon hirtin lavan kiinni, ei tarvii repiä hulluna. niin ja sitten saattaa olla joku seppä hitsannut lavan alaosat runkoon kiinni kuten monessa lavassa olen nähnyt joten ne kannattaa ottaa myös irti tai katsoa ettei moisia ole.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.09.2014, 18:25
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Turbo ja välijäähdytin


Nyt olis rekisteriotteessa maininta turboahdin ja välijäähdytin.

Tehonmittauksessa tuli esille että 31x10,5 x15 renkailla näytti tehoksi 68kW. Ja alkuperäisillä 205R16 renkailla näytti 75kW...
Ahtopaine laitettiin minun oman mittarin mukaan.
Katsastuskonttorille teholapun kanssa ja täytin siellä itse sen vertailukaavakkeen oman auton ja sen 2,4 bensa mallin välillä.
Helppo täyttää kun katsoin netistä ja kaikissa samat varaosanumerot.

Ja kyllä se on niin että jos alkuperäiset tehot ylittyy vaikka vain hieman niin silloin aina verrataan siihen tehokkaimpaan saman tyypin autoon, ja siitä saa tehot ylittää sen 20%.

Nyt saa alkaa sitten säätään polttoainesyötön ja ahtopaineen oikeisiin arvoihin...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 10.09.2014 18:36
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.09.2014, 20:11
sahkojanis sahkojanis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.14
Sijainti: Lohja
Viestit: 10
Perusasetus

Vielä kerran kiitoksia avusta.

Mistä kannattaisi lähteä metsästämään kytkinpakettia ja lähinnä minkä valmistajan kilkkeitä kannattaa härveliin iskeä? Onko esim. motonetin vermeet toimivia?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.09.2014, 06:11
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Nyt olis rekisteriotteessa maininta turboahdin ja välijäähdytin.

Tehonmittauksessa tuli esille että 31x10,5 x15 renkailla näytti tehoksi 68kW. Ja alkuperäisillä 205R16 renkailla näytti 75kW...
Ahtopaine laitettiin minun oman mittarin mukaan.
Katsastuskonttorille teholapun kanssa ja täytin siellä itse sen vertailukaavakkeen oman auton ja sen 2,4 bensa mallin välillä.
Helppo täyttää kun katsoin netistä ja kaikissa samat varaosanumerot.

Ja kyllä se on niin että jos alkuperäiset tehot ylittyy vaikka vain hieman niin silloin aina verrataan siihen tehokkaimpaan saman tyypin autoon, ja siitä saa tehot ylittää sen 20%.

Nyt saa alkaa sitten säätään polttoainesyötön ja ahtopaineen oikeisiin arvoihin...
mimmoset paineet tuli otteeseen?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 22:18 (GMT +2).