Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.08.2014, 07:10
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Samaa tekee toisinaan ameriikan tuote, ensimmäisellä potkulla käyntiin.. se on aika hämmentävää.

__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.08.2014, 11:38
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Mulla oli Sisu seissyt 4 vuotta paikoillaan. Omat 140 Ah akut olivat täysin kuolleet, viikon latauksen jälkeen ei esen startti lyönyt päälle. Laitoin lisäksi akkulaturista starttiboostia, ja kytkin vielä mönkijässä olevat 60 Ah akun mukaan. Ei lähde ei...

Otin sitten isot akut pois, ja laitoin 2 kpl 60 Ah henkilöauton akkua paikoilleen. Hassun näköisiä akkutelineessä poikittain. Pari kertaa sain startilla naksutella, startti jumissa, mutta sitten hörähti noin sekunnin pyörityksellä käyntiin...!!! Kävi siististi kaikillä pytyillä tasaista tyhjäkäyntiä.

Leyland on huono moottori, häh..???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2014, 15:57
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mulla oli Sisu seissyt 4 vuotta paikoillaan. Omat 140 Ah akut olivat täysin kuolleet, viikon latauksen jälkeen ei esen startti lyönyt päälle. Laitoin lisäksi akkulaturista starttiboostia, ja kytkin vielä mönkijässä olevat 60 Ah akun mukaan. Ei lähde ei...

Otin sitten isot akut pois, ja laitoin 2 kpl 60 Ah henkilöauton akkua paikoilleen. Hassun näköisiä akkutelineessä poikittain. Pari kertaa sain startilla naksutella, startti jumissa, mutta sitten hörähti noin sekunnin pyörityksellä käyntiin...!!! Kävi siististi kaikillä pytyillä tasaista tyhjäkäyntiä.

Leyland on huono moottori, häh..???
Sulla on joku vika siinä leylandissa, jos se on käyny tasaista tyhjäkäyntiä :P

Mulla ainakin on tyhjäkäynti sellanen pumppaava roh-roh-roh-roh. Ja kyllähän se tälleen plussan puolella pyörähtää kerrasta tulille, mut silmiä kirvelee vielä viikon se sininen usva...

Mut sellasia ne suorasuihkudieselit tuppaa olemaan, et herkkään käynnistyvät, jos kaikki muu on kunnossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.08.2014, 16:15
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lj oli kans herkkä käynnistymään, Patrolli taas kerkiää nostella hyvinkin öljynpaineet kun sahaa käyntiin ja kun lopulta viimenenkin pytty lähtee peliin mukaan , niin melkein jo pakkasella lämmintä pukkaa kajuttaan
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.08.2014, 16:18
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
HJ61:seni on yllättänyt käyntiinlähtöherkkyydellään.
Tohon voisi rakentaa potkustartin kun käynnistyy hyvin, mukava kun joku romussa toimii täydellisesti.
Ne hehkut on edelleen kytkemättä eikä mun akut riittäisi sellaisille. Kytkentöjä en ole koskaan muistanut keneltäkään tarkistaa kun ne toimivat akutkin on vielä hankkimatta.
Aika iso kampi pitäis olla potkustartissa varmaa et ton sais lihasvoimalla pyörimää, se tehtaan startti on teholtaa 4,5kW ja vielä välitetty! Olis kyllä hauska jos tossa olis semmonen veivattava vauhtipyörästartti niinku 2. maailmansodan aikasissa panssarivaunuissa ja lentokoneissa.

Jos kyseessä on HJ-61 12HT koneella, niin eikai siinä tarvii mitään hehkuja kytkeä, ei siinä oo ku se imuilman lämmitin ja sekin alkaa olemaan hyödyllinen vasta jossain -10C pakkasilla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tiiä siitä sitten, onko se niin hyvä bisnes, et kone on kovillakin pakkasilla heti käynnissä. Voitelu kun ei sitten meinaa keretä mukaan, jos öljynä on tahmeeta hunajaa...
Näkyy noi hipasusta käyntiin -vehkeet silti vaan kestävän. Kuivana se pyörii se kone sillä pelkällä startillakin siihen asti että käynnistyy.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2014, 16:42
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Suoraruisku ja automaattinen"pakkosyöttö" (myös monessa bosch:in rivipumpussa, jonka kopio hj:ssakin on) joka aina käynnistettäessä päällä, siinä 12h-t hyvän käynnistymisen syy.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2014, 20:57
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Sulla on joku vika siinä leylandissa, jos se on käyny tasaista tyhjäkäyntiä :P

Mulla ainakin on tyhjäkäynti sellanen pumppaava roh-roh-roh-roh. Ja kyllähän se tälleen plussan puolella pyörähtää kerrasta tulille, mut silmiä kirvelee vielä viikon se sininen usva...
Kylmänä käy nätisti tyhjää, sitten lämmittyä alkaa röhnötys... tarttis minimecciä pidellä.

Ja se pakoputken paikka on p*rseestä, kun puhaltaa sen sinisen usvan suoraan naamalle. Tarttis tehdä pystyputki.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.08.2014, 11:56
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Samaa tekee toisinaan ameriikan tuote, ensimmäisellä potkulla käyntiin.. se on aika hämmentävää.
Vähän skarppaamista, vasta neljäs HJ-61 keskustelussa...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.08.2014, 14:15
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Oon kyllä v8 dieseleitäkin tartannut ja niille tyypillistä on että pyöräytetään kierros-hiljaisuus- ja räjähtää käyntiin.
Melkein jo päästää avaimesta kunnes voima herää eloon!

Ei toi mikään toyotan juttu ole mutta kun tietää että akuissa on virtaa ajovaloihin 2h niin sillävielä potkii käyntiin. Toisia pahuksia saa jynnyttää minuutin jos ei startti saa kierroksia tarpeeksi.
Kyllä se kylmän kasin käynnistys on dramaattisempi, startti tuntuu pysähtyvän kunnes pörähtää.

Mutta kun virtaa on vain siihen yhteen sylkäisyyn, en usko.
Akut oli muuten 6,5td hylätyt, mulle vielä hyvät
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.08.2014, 14:18
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Vähän skarppaamista, vasta neljäs HJ-61 keskustelussa...
??? eli jos topicin aloittaja omistaa toyotan niin pyhää lehmää koskevaan aiheeseen ei saa muut vastata
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Hj 61 takajouset ja Hj 60 pakoputki walker Häänrik O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.03.2013 13:40
Myydään Osina hj 61 ja hj 60 Nyt lähtee halvalla! kauhanen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 36 29.11.2011 10:01
Koneet päikseen HJ-60 <--> HJ-61 Masiina Maasturiprojektit 2 03.11.2009 19:08
Myydään hj 60 akselit ja hj 61 lukko murikat jeppe__ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.07.2009 14:53
m: hj 45 projekti, disco -90 ja muuta -HJ MYYTY- samik O/M/V Muut 4 24.05.2005 16:58


Sivu luotu: 05:37 (GMT +2).