![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Suttasin pari kuvaa. Ruisku on tietääkseni -90 1.3L Swiftistä ja siinä on pari "ylimäärästä" paikkaa letkuille. Bensan tulo ja paluu on selkeä, sekä MAP-anturille löyty viisto putki manuaalien perusteella. Toistaiseksi outoja on numero 1-6. 1 selvis sen verran, että ne on yhteydessä toisiinsa ku puhaltelin ja tulppasin. Muihinkin menee ilmaan, mutta tuntuu tulevan pihalle kaikkialta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
3 ja 4 voiis olla läppäkotelon nestekierto.
5 tai 6 jarrutehostin.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
||||
|
||||
![]()
1. vois olla "tyhjäkäynti moottori/ryyppy" ohjaa lisäilmaa kaasuläpän ohi onks toi nyt sitten lyhenteeltä IAC
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
1 on kolme reikää ja yhteen menee lämpöanturin näköinen, joten ajattelin josko se olis vedenkierto sieltä kautta.
Pitää varmaan kaivaa jostain kuvia, ettei käy niin, että menee vesi koneeseen ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
1 vois tosiaan olla se lämmitys, siihen voi liittyä jonkinlainen vahapatruuna joka kylmänä aukaisee ilmakanavaa. Valojen yms tarvitsema thjäkäynnin korotus voi olla hoidettu ulkoisella magneettiventtiilillä kuten kaasutinkoneiden yhteydessä ja gti swiftissäkin taisi olla.
Oikeestaan aika turvallinen tapa lähtä liikkeelle on tulpata kaikki reiät joille ei keksi käyttöä. Eihän tosta pakollisia tulostuloja ole kuin jakajalle, tehostimelle ja mapille. Se nestekierto on tietenni talvella ihan kiva varuste.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran tutkailtu että 3. on toi IAC-tyhjäkäynti venttiili tms. 4.tulpattu ja 1. on tosiaan vesikierto eli lämmitys
![]() Noista meen takuuseen ![]() Sinisellä merkityt alipaineet vois liittyä egr venttiilin ohjaukseen/siihen pönttöön mikä liittyi tankin höyryihin... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tästä onkin jo hyvä lähteä liikkeelle. EGR:t ja muut turhalta tuntuvat onkin jo karsittu pois.
Keruusäiliötä hitsaillessa tuli mieleen, että onkohan kukaan tehny sellasta säiliötä jossa on pumppu sisässä? Sais siistimmän paketin ja vähemmän letkuja ja liittoksia. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nopea kysymys, onko mahdollista säätää kytkintä SJ413:ssa ottamaan kiinni alempa vai onko kytkinlevy vaan yksinkertaisesti kulunut, tällä hetkellä kun otta aika korkealta?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meillä nyt ajankohtainen tuo Swiftin yksipisteruiskun asennus Samuraihin. Sähkökaaviot löytyivät täältä: http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm Mutta nuo alipainelähdöt on vielä vähän hakusessa. Venttiilikopan puolella olevista kolmesta lähdöstä kaksi on tulpattu, ja kolmas on nyt sitten letkutettu virranjakajalle. Alipaine MAP:ille on nyt samassa paikassa kuin tässä kuvassa (lainattu tuolta GaryRock:in postauksesta): Mistä manuaalista muuten löysit tuon MAP-letkun paikan? Voisiko sen manuaalin jakaa? Mutta eniten hämmästystä herättää imusarjan päässä nelospytyn kanavassa oleva lähtö (kädessä oleva musta letku menee siihen): ![]() Lähikuva ![]() Mitähän varten tuo on, eli mihin letku pitäisi viedä? Bensa tulee siihen paksumpaan putkeen ja lähtee ohuemmasta takaisin välisäiliöön, menikö oikein päin? Vai just väärin? Mitään hajua miten ne pikkuiset jäähdytysvesikanavat pitäis letkuttaa Samuraissa? Kellään orkkiskunnossa olevaa 1.3 TBI Swiftiä Oulun seudulla että vois käydä vakoilemassa? Tai korjaamokäsikirjaa tms. opusta tälle autolle/moottorille? -Paavo Käy laihalla, mutta oli tosiaan vähän koeluonteinenn asennus, lambda-anturikin oli irtaallaan: http://youtu.be/1FhSy2JZpXw Viimeksi muokannut Paavo : 10.11.2014 15:30 Perustelu: Typoja, youtube linkki korjattu |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai joku tuolla olevista http://www.rhinoman.org/ Jossain saastelaitteita kuvaavassa manuaalissa oli noitden kummallisten letkujen paikat selostettuna jotenkin. Viimeksi muokannut GaryRock : 10.11.2014 16:05 Perustelu: Lisätty urli ja uri |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mikä suurin/korkein rengaskoko mikä mahtuu muokkaamatta alkuperäiseen sj410 ja miten leveän vanteen vaatii?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
235/75r15 ja laitat niille omille vanteille mutta käännät vanteet väärinpäin, eli venttiili tulee siis sisäpuolelle. 2" korotuksen kanssa tai pidempien riippujen kanssa ei pitäis olla mitään ongelmia.
Joku korjatkoon jos oon väärässä.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ei ole noita korotuksia eikä riippuja siksi kyselin vakioon suurimpia mahollisia. Näyttäs nuo parin tuuman korotukset maksavan tonnin luokkaa niin ei raski eikä ole ehkä tarvetta hankkia.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Pidemmät riiput on ainakin helppo tehdä. Voi olla että menee ilman korotuksia noi pyörät mutta en oo ihan sata varma...?? Mitäs muut on mieltä
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |