
12.08.2014, 01:49
|
|
Aloittelija
|
|
Rekisteröitynyt: 04.08.13
Sijainti: joensuu
Viestit: 17
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Jos puristukset tasaiset, niin haiskahtaa syttövialta; onhan se nimenomaan joku pytty, esim. 3:n mikä ei herää? yksitellen tyhjäkäynnillä tulpanjohtoja irti, ja se pytty, mikä ei vaikuta (paljon) tyhjäkäyntiin, on pimeä.
Ja kun löydät pimeän sylinterin, niin vaihda tulppaa vierseisen sylinterin kanssa, siirtyykö vika?
kun itselläni oli isossa corillassa 4k kone, niin se toimi parhaiten ngk:n tulpilla, ja kun seurasi kulutusta/suorituskykyä, niin vaihdoin tulpat 10 000 välein, käret ja kondensaattorin joka toisessa/kolmannessa tulpan vaihdossa ja tulpan johdot (halpamallit, bougikordeihin? ei ollut rahaa) kestää kuulemma 3-4 vuotta/100 tkm. Siis kulutus nousi huomattavasti, siis noin/yli 10% kun tulpat/kärjet alkoi olla vanhoja vaikka toimi oikein/hyvin
Muistaakseni 4k koneessa pitäisi olla puristuksia vakiona noin 8-9kg, ainakin yli 7. Ja kun remppaat tuota, niin jostain varmaan löytyy edullisesti käretön jakaja, kannattaa ilman muuta vaihtaa.
|
4 pytty kaksilla eri tulpan johdoilla kokeltu ja vaihdettu tulppien paikkaa mutta aina sama pytty on pois pelistä tulpat on uudet ja puristukset on jo mitattu ja autodatan mukaan 4kssa on 9kg ja ei ollut niin suuria eroja että pitäisi vaikuttaa menee niin henki maailman juttuiks
|