Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   4k (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126514)

timppa88 11.08.2014 19:22

4k
 
elikkäs ongelmia kyseisen 4k koneen kanssa tyhjäkäynnillä hävii yks pyttyistä mutta kieroksilla on kaikki mukana kyseessä on vaihto moottori jonka käyntikunnosta ei ole kuulema tietoa (kaverin auto) :D



asiat mitä on tarkistettu
-tulee tulpille kipinä
-kärjet ok myös
-virranjakaja on tarkistettu ettei ole 180 väärinpäin
-puristukset ok ei isoja heittoja
-saa bensaa
-sytkää säädetty
-alipaine letkut\kellot tarkistettu
-jakopään merkkit ok
-ventiillit säädetty

PH75 11.08.2014 22:08

Ääni tulpanjohto vialle.

BJ-40/76 11.08.2014 22:16

Jos puristukset tasaiset, niin haiskahtaa syttövialta; onhan se nimenomaan joku pytty, esim. 3:n mikä ei herää? yksitellen tyhjäkäynnillä tulpanjohtoja irti, ja se pytty, mikä ei vaikuta (paljon) tyhjäkäyntiin, on pimeä.
Ja kun löydät pimeän sylinterin, niin vaihda tulppaa vierseisen sylinterin kanssa, siirtyykö vika?
kun itselläni oli isossa corillassa 4k kone, niin se toimi parhaiten ngk:n tulpilla, ja kun seurasi kulutusta/suorituskykyä, niin vaihdoin tulpat 10 000 välein, käret ja kondensaattorin joka toisessa/kolmannessa tulpan vaihdossa ja tulpan johdot (halpamallit, bougikordeihin? ei ollut rahaa) kestää kuulemma 3-4 vuotta/100 tkm. Siis kulutus nousi huomattavasti, siis noin/yli 10% kun tulpat/kärjet alkoi olla vanhoja vaikka toimi oikein/hyvin

Muistaakseni 4k koneessa pitäisi olla puristuksia vakiona noin 8-9kg, ainakin yli 7. Ja kun remppaat tuota, niin jostain varmaan löytyy edullisesti käretön jakaja, kannattaa ilman muuta vaihtaa.

timppa88 12.08.2014 01:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1151919)
Jos puristukset tasaiset, niin haiskahtaa syttövialta; onhan se nimenomaan joku pytty, esim. 3:n mikä ei herää? yksitellen tyhjäkäynnillä tulpanjohtoja irti, ja se pytty, mikä ei vaikuta (paljon) tyhjäkäyntiin, on pimeä.
Ja kun löydät pimeän sylinterin, niin vaihda tulppaa vierseisen sylinterin kanssa, siirtyykö vika?
kun itselläni oli isossa corillassa 4k kone, niin se toimi parhaiten ngk:n tulpilla, ja kun seurasi kulutusta/suorituskykyä, niin vaihdoin tulpat 10 000 välein, käret ja kondensaattorin joka toisessa/kolmannessa tulpan vaihdossa ja tulpan johdot (halpamallit, bougikordeihin? ei ollut rahaa) kestää kuulemma 3-4 vuotta/100 tkm. Siis kulutus nousi huomattavasti, siis noin/yli 10% kun tulpat/kärjet alkoi olla vanhoja vaikka toimi oikein/hyvin

Muistaakseni 4k koneessa pitäisi olla puristuksia vakiona noin 8-9kg, ainakin yli 7. Ja kun remppaat tuota, niin jostain varmaan löytyy edullisesti käretön jakaja, kannattaa ilman muuta vaihtaa.

4 pytty kaksilla eri tulpan johdoilla kokeltu ja vaihdettu tulppien paikkaa mutta aina sama pytty on pois pelistä tulpat on uudet ja puristukset on jo mitattu ja autodatan mukaan 4kssa on 9kg ja ei ollut niin suuria eroja että pitäisi vaikuttaa menee niin henki maailman juttuiks :D

hiluvitkutin 12.08.2014 04:57

Pystyskö tehostin vuotamaan? Eikös se mee nelosen imusarjaan.

timppa88 12.08.2014 05:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1151938)
Pystyskö tehostin vuotamaan? Eikös se mee nelosen imusarjaan.

itseasiassa kyllä menee tuo nyt nopeesti ajateltuna vois olla mahdollista pitää sekin tarkistaa

Mikki 13.08.2014 10:13

Omakohtainen kokemus 4K koneesta:

2. syl ei toiminut tyhjäkäynnillä, samat tutkimukset tehtiin ja vikana oli kulahtanut venttiili / ohjuri.

Kierroksilla toimi moitteetta.....:eek:

hiluvitkutin 16.08.2014 07:03

Onko löytyny mittää? Saattaahan siinä virranjakajan kannessaki olla jotain?

mäksä 16.08.2014 12:37

mul aikoinaa dx corollassa samanlainen vika,, tyhjäkäynti oli mitä oli mut kierroksilla toimi moitteitta..
virranjakajan vaihdoin ni korjaantu..

RIPAX 16.08.2014 23:20

Pultit.
 
Noissa on imu/pakosarjan pultit taipuvaisia katkeamaan,tiivistekin joskus pettää samasta syystä. Tarkistappa mutterien kiristys ja samalla muutakin silmäilyä sinne suuntaan.

timppa88 17.08.2014 00:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1153038)
Noissa on imu/pakosarjan pultit taipuvaisia katkeamaan,tiivistekin joskus pettää samasta syystä. Tarkistappa mutterien kiristys ja samalla muutakin silmäilyä sinne suuntaan.

sen verran tarkistelin uudelleen vuotoja niin löysin imusarjasta alapuoleta vuotaa varaosia odotelen kun oli näköjään imusarjan tiivisteet tilaus tavaraa

timppa88 17.08.2014 00:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1152772)
Onko löytyny mittää? Saattaahan siinä virranjakajan kannessaki olla jotain?

no 2 erijakajaa olen kokeillut akseleineen kaikkineen toinen on vanhas moottorista ja auto toimi normaalisti kunnes sylki öljyt pihalle ja keitti joten en usko että olis jakajas vika ja heti kun tiedän mitä se oli syönyt niin laitan tänne jos jollekkin olis vaik tulevaisuudes tarvetta :D

Essonbaari 17.08.2014 07:51

Meillä aikoinaa oli samaa vaivaa niin oli kansitilke syöpynyt nelosen ja lohkonpäädyn välistä ja sylki vettä mukin päälle.

timppa88 03.09.2014 19:03

vika löytyi imusarjan tiiviste vuoti alapuolelta nyt käy 4 pyttyllä :eek:


Sivu luotu: 04:05 (GMT +2).