![]() |
4k
elikkäs ongelmia kyseisen 4k koneen kanssa tyhjäkäynnillä hävii yks pyttyistä mutta kieroksilla on kaikki mukana kyseessä on vaihto moottori jonka käyntikunnosta ei ole kuulema tietoa (kaverin auto) :D
asiat mitä on tarkistettu -tulee tulpille kipinä -kärjet ok myös -virranjakaja on tarkistettu ettei ole 180 väärinpäin -puristukset ok ei isoja heittoja -saa bensaa -sytkää säädetty -alipaine letkut\kellot tarkistettu -jakopään merkkit ok -ventiillit säädetty |
Ääni tulpanjohto vialle.
|
Jos puristukset tasaiset, niin haiskahtaa syttövialta; onhan se nimenomaan joku pytty, esim. 3:n mikä ei herää? yksitellen tyhjäkäynnillä tulpanjohtoja irti, ja se pytty, mikä ei vaikuta (paljon) tyhjäkäyntiin, on pimeä.
Ja kun löydät pimeän sylinterin, niin vaihda tulppaa vierseisen sylinterin kanssa, siirtyykö vika? kun itselläni oli isossa corillassa 4k kone, niin se toimi parhaiten ngk:n tulpilla, ja kun seurasi kulutusta/suorituskykyä, niin vaihdoin tulpat 10 000 välein, käret ja kondensaattorin joka toisessa/kolmannessa tulpan vaihdossa ja tulpan johdot (halpamallit, bougikordeihin? ei ollut rahaa) kestää kuulemma 3-4 vuotta/100 tkm. Siis kulutus nousi huomattavasti, siis noin/yli 10% kun tulpat/kärjet alkoi olla vanhoja vaikka toimi oikein/hyvin Muistaakseni 4k koneessa pitäisi olla puristuksia vakiona noin 8-9kg, ainakin yli 7. Ja kun remppaat tuota, niin jostain varmaan löytyy edullisesti käretön jakaja, kannattaa ilman muuta vaihtaa. |
Lainaus:
|
Pystyskö tehostin vuotamaan? Eikös se mee nelosen imusarjaan.
|
Lainaus:
|
Omakohtainen kokemus 4K koneesta:
2. syl ei toiminut tyhjäkäynnillä, samat tutkimukset tehtiin ja vikana oli kulahtanut venttiili / ohjuri. Kierroksilla toimi moitteetta.....:eek: |
Onko löytyny mittää? Saattaahan siinä virranjakajan kannessaki olla jotain?
|
mul aikoinaa dx corollassa samanlainen vika,, tyhjäkäynti oli mitä oli mut kierroksilla toimi moitteitta..
virranjakajan vaihdoin ni korjaantu.. |
Pultit.
Noissa on imu/pakosarjan pultit taipuvaisia katkeamaan,tiivistekin joskus pettää samasta syystä. Tarkistappa mutterien kiristys ja samalla muutakin silmäilyä sinne suuntaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Meillä aikoinaa oli samaa vaivaa niin oli kansitilke syöpynyt nelosen ja lohkonpäädyn välistä ja sylki vettä mukin päälle.
|
vika löytyi imusarjan tiiviste vuoti alapuolelta nyt käy 4 pyttyllä :eek:
|
Sivu luotu: 04:05 (GMT +2). |