![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Teipin palat/nuppineulat renkaisiin ja rullamitalla mittaa ensin renkaiden takapuolelta, sitten työntää autoa eteenpäin ja mittaa renkaiden etupuolelta mitan. Jos ratti on vinossa niin pelaa säätöjä sen mukaan. Aina kun mittaa uudestaan, pitää auto työntää taakse, ottaa vähän eteen ja sitten mitta niin saa oikean tuloksen. Joskus faijjan kanssa säädettiin auraukset tuolla tavalla ja piruuttaan mittasin töissä nelipyöräsuuntauslaitteella niin olivat juuri kohdillaan.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut pari pitkää vatupassia, yksi per eturengas mustekaloilla tai liinoilla kiinni navan tasolle (mittanauhalla mittaa että on samalla korkeudella molemmin puolin) -> siitä on helppo mitata ja säätää auraus.
Casterin mittaan kulmanetsimellä (maksoi n.20€ eBaystä), tarkistettu on että näyttää vajaan asteen tarkkuudella oikein. Ainakin Danan perissä on helppo mitata banjon kannen vierestä koneistetusta pinnasta, kun vain tietää mikä on banjon kannen (pinionin kulman) ja casterin erotus. Nämähän toki toimii vain jäykällä akselilla hyvin, risukeulassa vain auttavasti. Varmaan toki onnistuu risukeulallakin jotenkin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Casterin säätö (jos sellaista yleensäkään mistään normaaliautosta löytää) onkin jännää, mm. vanteen ET tekee kivoja efektejä jos noita lähtee säätelemään... -ET ja paljon casteria saa henkilöautonkin woblaamaan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noissa risukeulaisissahan pitää tietysti ottaa myös huomioon Se paljonko keulan korkeus muuttuu esim maantie nopeuksissa, eli kuinka vetelät jouset on.
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!" POWER TEAM team PÖRÖ POWER |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu niin tekee,mut esim tollaisessa -89 hiasessa keulan korkeuden muutos saattaa olla yllättävän suuri
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!" POWER TEAM team PÖRÖ POWER |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty työkaluja | ts2000dsp | O/M/V Muut | 8 | 10.12.2012 08:43 |
Huuto Työkaluja | allu-85 | O/M/V Muut | 5 | 23.07.2012 11:58 |
Myyty työkaluja | 0ltzi | O/M/V Muut | 23 | 12.06.2012 19:54 |
pyöränkulmien säätö? (kingcap) | tdi | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 24.08.2009 20:26 |
O: työkaluja | junnu78 | O/M/V Muut | 4 | 17.09.2006 19:10 |