Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.08.2014, 19:53
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Sen verran lisäystä että tänään katsoin ennakon ajoituslampulla ja säädin sen 8-asteeseen, tai miten sen nyt sai kun valolla sitä katsoi niin merkki ns. seilasi hieman alle ja yli.
Mistä tuo ilmiö kertoo?
Ensiviikolla saan uuden virranjakajan kannen ja pyörijän, liekö ne auttaa mitään asiaan. Kertokaa toki jos on antaa vihjeitä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2014, 19:59
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Ainakin mulla oli lambda särki ku kävi epämääräsesti ja söi normaalia enemmän pensaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.08.2014, 21:04
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Ainakin mulla oli lambda särki ku kävi epämääräsesti ja söi normaalia enemmän pensaa
Tyhjäkäynti on minusta ihan normaalia, mutta väliin tekee sellaisen tupsauksen.
Kyselin työpaikan autonasentajalta asiasta, niin hän sanoi että jos virranjakajan kannesta on ne nastat pahasti kuluneet niin saattaa tehdä outoja valokaaria ja kipinä hyppää liian aikaisin seuraavaan.
Katson asiaa uudelleen kunhan saan jakajan osat, sitten pitää keskittyä lambdaan jota itse epäilen ehjäksi kun ei ainakaan päästöissä ollut mitään sanomista. Vai vaikuttaako se edes niihin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.08.2014, 18:56
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Tyhjäkäynti on minusta ihan normaalia, mutta väliin tekee sellaisen tupsauksen.
Kyselin työpaikan autonasentajalta asiasta, niin hän sanoi että jos virranjakajan kannesta on ne nastat pahasti kuluneet niin saattaa tehdä outoja valokaaria ja kipinä hyppää liian aikaisin seuraavaan.
Katson asiaa uudelleen kunhan saan jakajan osat, sitten pitää keskittyä lambdaan jota itse epäilen ehjäksi kun ei ainakaan päästöissä ollut mitään sanomista. Vai vaikuttaako se edes niihin?
Lisätääs vielä infoa lisää.
Kun autolla ajelee melko isoilla kierroksilla ja polkaisee kaasun pohjaan niin auto nyökkää ja ottaa vasta sitten kunnolla kierroksia.
Liekö vikaa jossain polttoaineen syöttö puolela?
Edelleen vinkkejä otetaan vastaan, virranjakajan osat saan nähtävästi huomenna. Mutta tuskin niillä osilla on mitään vaikutusta tuohon "katkokseen".
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.08.2014, 13:59
Lexux:n Avatar
Lexux Lexux ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.08
Sijainti: HUMPPILA
Viestit: 92
Perusasetus

Vitarassani on sellaista tyhjäkäynti ominaisuutta että "kylmänä" käyttää kierroksia yli kahen tonnin mutta kun se sitten siittä lämpiää niin hyvä kun käynnissä pysyy, olen säätänyt tyhjäkäyntiä lämpimänä sillai että se on hyvä mutta tuntuu että se siltikin vaihtuu välillä.

Onko tuohon kylmäkäynnistys tyhjäkäynnin alentamiseen mitään konstia?
__________________
◄ L E X U X ►
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.08.2014, 16:01
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Nyt on vaihdettu jakajankansi ja pyörijä, ei muutosta kummemmaksi. Mistä johtuu että ajoituslampulla katsottaessa se ennakko merkki seilaa oikeastaan kokoajan, 10-6 asteen välillä ja kone hytkyttää samoin.
Voiko olla venttiilivika kun paperia pidin pakoputken päässä niin tupsahdukse kohdilla imaisi paperin putkeen, itse en ole näissä asioissa ammattilainen joten apua kaivataan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.08.2014, 16:20
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Väliaikatietoja.

Työkaverin vinkkien perusteella kävin jakopään kimppuun ja sieltä löytyi vähän sanomista, ensinnäkin hihna oli niin löysällä että melkein olisi vääntänyt ympäri asti ja toisekseen kiristinrullan laakeri veteli jo viimeisiään. Liekö tuola todella löysällä jakohihnalla osuutta asiaan? No ensiviikolla saan uudet osat ja pääsee taas rassaamaan ja testaamaan.
Onkos kenelläkään tietoa miten tuo jakopään ajoitus merkit on kyseisessä ajokissa kohdillaan???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
'96 Suzuki Vitara 1,6 16valve, tyhjäkäynti 3200 rpm DarkestMessiah Tekniikka & Jutustelu 29 06.09.2012 14:55
jeepin tyhjäkäynti mad mopar Tekniikka & Jutustelu 37 06.02.2009 12:25
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" rocky4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.04.2007 18:07
TYHJÄKÄYNTI Vuosimallit 1984-1996 2 18.06.2003 05:33
Tyhjäkäynti Vuosimallit 1984-1996 1 06.05.2003 15:04


Sivu luotu: 05:41 (GMT +2).