Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.08.2014, 16:57
Puska-suska:n Avatar
Puska-suska Puska-suska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.10
Sijainti: Helsinki, Veräjämäki
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
kyllä sulla on varmaa sitte termostaatti otettu veks? puhaltaako ees kuumaa kunnolla? jos puhaltaa lämmintä hyvi nii sit luulen et sun mittari on sökö.

lähes kaikkiin autoihi pätee sääntö et puoleen väliin lämpömittaria on normilämpö, poikkeuksia tietty on. Mut ainakin meidän 1.3 ja 1.0 suskat on puolivälissä ollu aina ja silloin vasta saa kunnolla kuumaa tulemaan puhaltimesta.
Vaihdoin termostaatin ja sillähän ne lämmöt nousi. Vanha termari oli kiinni-asennossa pikkasen raollaan minkä takia ei ihan normaaleihin lämpöihin asti noussut. Lämmintä kuitenkin puhalsi ihan reilusti talvipakkasillakin.

__________________
Suzuki SJ410 -83
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.08.2014, 18:12
Peuhu:n Avatar
Peuhu Peuhu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.06
Sijainti: Tyrnävä, Finland.
Viestit: 141
Perusasetus

Sj 410 vaihdelaatikko jumii neloselle


Mikähän alkoi vaivaamaan suzukin päälaatikkoa, kun nelosvaihteelta ei meinaa saada vaihdetta alaspäin tai vapaalle. Autohan on sj 410 vuosimalliltaan -82 ja laatikko on nelilovinen, ajokilometreistä ei ole tietoa. Laatikkoöljyt on ok.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2014, 13:12
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Onko Swiftin G10 TBI ja G13 TBI ruiskut samanlaisia?
Pitäs keksiä joka letkulle paikka tai tulppa, mutta löydän netistän manuaaleja vain G10 TBI:lle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2014, 16:25
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Suttasin pari kuvaa.

Ruisku on tietääkseni -90 1.3L Swiftistä ja siinä on pari "ylimäärästä" paikkaa letkuille.

Bensan tulo ja paluu on selkeä, sekä MAP-anturille löyty viisto putki manuaalien perusteella. Toistaiseksi outoja on numero 1-6.
1 selvis sen verran, että ne on yhteydessä toisiinsa ku puhaltelin ja tulppasin. Muihinkin menee ilmaan, mutta tuntuu tulevan pihalle kaikkialta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0751.JPG‎
Views:	915
Size:	134,4 Kt
ID:	51539   Click image for larger version

Name:	IMG_0750.JPG‎
Views:	232
Size:	141,8 Kt
ID:	51538   Click image for larger version

Name:	IMG_0749.JPG‎
Views:	1197
Size:	126,6 Kt
ID:	51537  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2014, 21:21
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

3 ja 4 voiis olla läppäkotelon nestekierto.

5 tai 6 jarrutehostin.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2014, 14:18
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

1. vois olla "tyhjäkäynti moottori/ryyppy" ohjaa lisäilmaa kaasuläpän ohi onks toi nyt sitten lyhenteeltä IAC
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2014, 14:55
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

1 on kolme reikää ja yhteen menee lämpöanturin näköinen, joten ajattelin josko se olis vedenkierto sieltä kautta.

Pitää varmaan kaivaa jostain kuvia, ettei käy niin, että menee vesi koneeseen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2014, 15:27
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Suttasin pari kuvaa.

Ruisku on tietääkseni -90 1.3L Swiftistä ja siinä on pari "ylimäärästä" paikkaa letkuille.

Bensan tulo ja paluu on selkeä, sekä MAP-anturille löyty viisto putki manuaalien perusteella. Toistaiseksi outoja on numero 1-6.
1 selvis sen verran, että ne on yhteydessä toisiinsa ku puhaltelin ja tulppasin. Muihinkin menee ilmaan, mutta tuntuu tulevan pihalle kaikkialta.
Orkkispostaus kaikkine kuvineen täällä: http://forums.offipalsta.com/showpos...postcount=1774

Meillä nyt ajankohtainen tuo Swiftin yksipisteruiskun asennus Samuraihin. Sähkökaaviot löytyivät täältä: http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm

Mutta nuo alipainelähdöt on vielä vähän hakusessa. Venttiilikopan puolella olevista kolmesta lähdöstä kaksi on tulpattu, ja kolmas on nyt sitten letkutettu virranjakajalle.

Alipaine MAP:ille on nyt samassa paikassa kuin tässä kuvassa (lainattu tuolta GaryRock:in postauksesta):



Mistä manuaalista muuten löysit tuon MAP-letkun paikan? Voisiko sen manuaalin jakaa?

Mutta eniten hämmästystä herättää imusarjan päässä nelospytyn kanavassa oleva lähtö (kädessä oleva musta letku menee siihen):



Lähikuva



Mitähän varten tuo on, eli mihin letku pitäisi viedä?

Bensa tulee siihen paksumpaan putkeen ja lähtee ohuemmasta takaisin välisäiliöön, menikö oikein päin? Vai just väärin?

Mitään hajua miten ne pikkuiset jäähdytysvesikanavat pitäis letkuttaa Samuraissa? Kellään orkkiskunnossa olevaa 1.3 TBI Swiftiä Oulun seudulla että vois käydä vakoilemassa? Tai korjaamokäsikirjaa tms. opusta tälle autolle/moottorille?

-Paavo

Käy laihalla, mutta oli tosiaan vähän koeluonteinenn asennus, lambda-anturikin oli irtaallaan: http://youtu.be/1FhSy2JZpXw

Viimeksi muokannut Paavo : 10.11.2014 15:30 Perustelu: Typoja, youtube linkki korjattu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2014, 16:00
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti

Mistä manuaalista muuten löysit tuon MAP-letkun paikan? Voisiko sen manuaalin jakaa?

Mutta eniten hämmästystä herättää imusarjan päässä nelospytyn kanavassa oleva lähtö (kädessä oleva musta letku menee siihen):
Taisi olla tämä pruju http://www.rhinoman.org/manuals/swift/sf310_sf413.pdf

Tai joku tuolla olevista http://www.rhinoman.org/

Jossain saastelaitteita kuvaavassa manuaalissa oli noitden kummallisten letkujen paikat selostettuna jotenkin.

Viimeksi muokannut GaryRock : 10.11.2014 16:05 Perustelu: Lisätty urli ja uri
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2014, 09:26
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Mikä suurin/korkein rengaskoko mikä mahtuu muokkaamatta alkuperäiseen sj410 ja miten leveän vanteen vaatii?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.08.2014, 07:33
Puska-suska:n Avatar
Puska-suska Puska-suska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.10
Sijainti: Helsinki, Veräjämäki
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu Näytä viesti
Mikähän alkoi vaivaamaan suzukin päälaatikkoa, kun nelosvaihteelta ei meinaa saada vaihdetta alaspäin tai vapaalle. Autohan on sj 410 vuosimalliltaan -82 ja laatikko on nelilovinen, ajokilometreistä ei ole tietoa. Laatikkoöljyt on ok.
Tarkoittaako tässä "ei meinaa saada" että et saa ollenkaan, vai että saat mutta et kovin helposti?

Mulla jäi nelonen pykälään lopullisesti viime talvella. Piti purkaa laatikko ja syyksi selvisi yksi vaihtajarenkaan lukkopala joka oli ponnahtanut pois paikaltaan ja lukinnut koko mekanismin siihen paikkaan.

Normaaleissa olosuhteissa noin ei mitenkään oikein voi päästä käymään, mutta omat laakerit oli ainakin niin väljät, että pääakselilla oli varmaan milli liikkumavaraa.
__________________
Suzuki SJ410 -83

Viimeksi muokannut Puska-suska : 19.08.2014 07:38
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.08.2014, 07:58
Peuhu:n Avatar
Peuhu Peuhu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.06
Sijainti: Tyrnävä, Finland.
Viestit: 141
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puska-suska Näytä viesti
Tarkoittaako tässä "ei meinaa saada" että et saa ollenkaan, vai että saat mutta et kovin helposti?

Mulla jäi nelonen pykälään lopullisesti viime talvella. Piti purkaa laatikko ja syyksi selvisi yksi vaihtajarenkaan lukkopala joka oli ponnahtanut pois paikaltaan ja lukinnut koko mekanismin siihen paikkaan.

Normaaleissa olosuhteissa noin ei mitenkään oikein voi päästä käymään, mutta omat laakerit oli ainakin niin väljät, että pääakselilla oli varmaan milli liikkumavaraa.
Tässä minun tapauksessa nelonen ei lähde päältä auton ollessa liikkeellä. Täytyy pysäyttää täysin ja ronklaamalla vaihdekeppiä ja suostuttelemalla on tähän asti saanut nelosen pois päältä.
Laatikkoa ei ole vielä avattu, otin Suskan pois liikennekäytöstä, mutta taitaa tässäkin tapauksessa alkaa olemaan laatikon laakerointi ajankohtainen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 00:14 (GMT +2).