![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Suzuki SJ410 -83 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Sj 410 vaihdelaatikko jumii neloselle
Mikähän alkoi vaivaamaan suzukin päälaatikkoa, kun nelosvaihteelta ei meinaa saada vaihdetta alaspäin tai vapaalle. Autohan on sj 410 vuosimalliltaan -82 ja laatikko on nelilovinen, ajokilometreistä ei ole tietoa. Laatikkoöljyt on ok.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko Swiftin G10 TBI ja G13 TBI ruiskut samanlaisia?
Pitäs keksiä joka letkulle paikka tai tulppa, mutta löydän netistän manuaaleja vain G10 TBI:lle. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suttasin pari kuvaa.
Ruisku on tietääkseni -90 1.3L Swiftistä ja siinä on pari "ylimäärästä" paikkaa letkuille. Bensan tulo ja paluu on selkeä, sekä MAP-anturille löyty viisto putki manuaalien perusteella. Toistaiseksi outoja on numero 1-6. 1 selvis sen verran, että ne on yhteydessä toisiinsa ku puhaltelin ja tulppasin. Muihinkin menee ilmaan, mutta tuntuu tulevan pihalle kaikkialta. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
3 ja 4 voiis olla läppäkotelon nestekierto.
5 tai 6 jarrutehostin.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
1. vois olla "tyhjäkäynti moottori/ryyppy" ohjaa lisäilmaa kaasuläpän ohi onks toi nyt sitten lyhenteeltä IAC
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
1 on kolme reikää ja yhteen menee lämpöanturin näköinen, joten ajattelin josko se olis vedenkierto sieltä kautta.
Pitää varmaan kaivaa jostain kuvia, ettei käy niin, että menee vesi koneeseen ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meillä nyt ajankohtainen tuo Swiftin yksipisteruiskun asennus Samuraihin. Sähkökaaviot löytyivät täältä: http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm Mutta nuo alipainelähdöt on vielä vähän hakusessa. Venttiilikopan puolella olevista kolmesta lähdöstä kaksi on tulpattu, ja kolmas on nyt sitten letkutettu virranjakajalle. Alipaine MAP:ille on nyt samassa paikassa kuin tässä kuvassa (lainattu tuolta GaryRock:in postauksesta): Mistä manuaalista muuten löysit tuon MAP-letkun paikan? Voisiko sen manuaalin jakaa? Mutta eniten hämmästystä herättää imusarjan päässä nelospytyn kanavassa oleva lähtö (kädessä oleva musta letku menee siihen): ![]() Lähikuva ![]() Mitähän varten tuo on, eli mihin letku pitäisi viedä? Bensa tulee siihen paksumpaan putkeen ja lähtee ohuemmasta takaisin välisäiliöön, menikö oikein päin? Vai just väärin? Mitään hajua miten ne pikkuiset jäähdytysvesikanavat pitäis letkuttaa Samuraissa? Kellään orkkiskunnossa olevaa 1.3 TBI Swiftiä Oulun seudulla että vois käydä vakoilemassa? Tai korjaamokäsikirjaa tms. opusta tälle autolle/moottorille? -Paavo Käy laihalla, mutta oli tosiaan vähän koeluonteinenn asennus, lambda-anturikin oli irtaallaan: http://youtu.be/1FhSy2JZpXw Viimeksi muokannut Paavo : 10.11.2014 15:30 Perustelu: Typoja, youtube linkki korjattu |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai joku tuolla olevista http://www.rhinoman.org/ Jossain saastelaitteita kuvaavassa manuaalissa oli noitden kummallisten letkujen paikat selostettuna jotenkin. Viimeksi muokannut GaryRock : 10.11.2014 16:05 Perustelu: Lisätty urli ja uri |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mikä suurin/korkein rengaskoko mikä mahtuu muokkaamatta alkuperäiseen sj410 ja miten leveän vanteen vaatii?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla jäi nelonen pykälään lopullisesti viime talvella. Piti purkaa laatikko ja syyksi selvisi yksi vaihtajarenkaan lukkopala joka oli ponnahtanut pois paikaltaan ja lukinnut koko mekanismin siihen paikkaan. Normaaleissa olosuhteissa noin ei mitenkään oikein voi päästä käymään, mutta omat laakerit oli ainakin niin väljät, että pääakselilla oli varmaan milli liikkumavaraa.
__________________
Suzuki SJ410 -83 Viimeksi muokannut Puska-suska : 19.08.2014 07:38 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laatikkoa ei ole vielä avattu, otin Suskan pois liikennekäytöstä, mutta taitaa tässäkin tapauksessa alkaa olemaan laatikon laakerointi ajankohtainen. |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |