![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Miten se on niin kevyt? Ainiin, 20 vuotta kehitystä on paljon....
Tänään mietin, jotta sisustahan sais ihan yhtä näppärän, ku tois etuakselin moottorin alle ja nappais 2m pois etukardaanista ja lavasta. Sisussa omamassa 5500kg, kokonaismassa 8800lg... Moottorintehoon nähden pelkkä auto painaa 4000kg liikaa.... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
pee jo laittoikin tuossa, mistä massoista tuossa oli kyse. Siis nykykunnossa "jäljellä" olevista akselimassoista ja kantavuudesta.
Eli selvennyksenä: (Piti oikein rekisteriotteesta luntata ja pikkuisen väärin näköjään muistinkin) Auto on alkuperäisenä omamassaltaan 4640 kg Tieliikenteessä sallitut akselimassat tälle on edessä 3750 kg ja takana 4400 kg. Sallittu kokonaismassa 8000 kg. Keväällä kun käytin auton leimalla, niin etuakselimassaksi vaaka näytti noin 3,1-3,2 tonnia ja taka-akselille noin 1,8 tonnia. Siispä auto nykykunnossa tyhjänä sen noin 5 tonnia. |
#4
|
||||
|
||||
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tallissa ollut vähän sateiset olosuhteet, niin pikkuhommatkin vie suhteettoman paljon aikaa...
![]() Katto oli päässyt tuollaiseksi ja sille piti jotain tehdä, ennen kuin vedet vuotaa sisään. Tuommoinen siitä sitten tuli, kunhan pari ylimääräistä maalausta tuli tehtyä, ukkoskuuron välillä pilattua hommat... Kattotelineen kun joutui punnertamaan pois, niin samalla se piti maalailla ja vähän muokata. Aiemmin oli lisäpitkät sen etureunassa, mutta ne valaisi ikävästi kojelautaakin, niin nyt sitten sen korjaus samalla. Tässä sitten maalaamo... Ja huippumaalausolosuhteet, väkisin meinasi vettä roiskua... Tuommoinen sitten tuli. Tarpeeksi ruma, niin ei turhaan kaunista autoa. ![]() Noin kauas piti valot laittaa, että eivät varmasti kojelautaa valaise, kun sen verran isot. Biltemasta valkkasin ne mallit, missä HID polttimoillekin hyväksyntä umpiossa, jos semmoiset vaikka joskus tulisi mieleen viritellä. Jaa, noi etuviistoon näyttävät työvalot kanssa päivitin n. 3 x tehoisiksi, mutta näkeepä joskus pimeellä, onko ne sen verran enemmän valaisevat. Ei ainakaan hinnalla pilattu enää ollut Puuilossa nuo 48 W mallit. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hyviä ideoita, mistä tämmöisen löytäisi vaihteiston kylkeen?
Tuommoiset kirjaimet ja numerot siinä, jos ei kuvasta saa selvää: WTR 007 301 803 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mikä se on, hytikkapumppu ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Toi on vaihteistoon tuleva voimanulosoton kytkentäkäikäle, josta tuossa tapauksessa lähtee akseli hydraulipumpulle. Mielestäni pumpun voisi laittaa suoraan tuohonkin kiinni, mutta tuossa se pumppu vaan oli niin iso, että on taaempana rungon välissä. Tuo osa on vaihteiston sivulla. Toinen paikka ulosotolle olisi vaihteiston perässä, mutta semmoista osaa en ole edes nähnyt. Googlettelu ei oikein ole tuottanut tulosta ainakaan vielä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos tarve vaan hydraulipumpulle niin yksi vaihtoehto olis nokkapumppu.
Jos vaan koneen edessä on tilaa.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |