Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2014, 13:29
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Vuotaa jäähytin nestettä hantin lattialle. Mimmonen homma kaivaa kenno esille?
Letkut irti konehuoneesta, vaijerit irti lämppärin laatikosta ja laatikon purku nitkuttamalla apparin jalkatilaan. Radion takana on sit ylin kiinnityskohta lämppärin muovilaatikolle.

Letkuja kun otat irti, niin ne on monasti tosi jumissa. Ruuvaria jos laittaa väliin, niin menee messinkiputket ruttuun. Toisaalta jos kenno menee jokatapauksessa vaihtoon, niin sillä ei ole väliä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2014, 14:05
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Letkuja availlessa on apua joko sopivasti pyöristyneistä melkeen hampaattomista papukaijapihdeistä, tai sit rättiä väliin, niin ei järsi letkuja pahasti. Tai sit vaihtaa ne letkutkin uusiin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2014, 15:38
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Letkut irti konehuoneesta, vaijerit irti lämppärin laatikosta ja laatikon purku nitkuttamalla apparin jalkatilaan. Radion takana on sit ylin kiinnityskohta lämppärin muovilaatikolle.

Letkuja kun otat irti, niin ne on monasti tosi jumissa. Ruuvaria jos laittaa väliin, niin menee messinkiputket ruttuun. Toisaalta jos kenno menee jokatapauksessa vaihtoon, niin sillä ei ole väliä.
Voi perse mikä homma!

Se on nyt jo irti se kotelo. Otin koko koetaulun pois. (Onneks) muuten oisin vielki irrottamas sitä. Ei se kyllä helpolla ois muuten mahtunu poies..

Nyt lähen ziigaa uutta. Toivottavasti loppu pään 61 on samanlainen. Siin on onneks koetaulu jo irti.

Ei oo haissukkaa jäähdytinneste ku vasta 3 vuotta nyt vasta ekan kerran tuli lattialle asti. Olin viittä vaille alkamas vaihtaa kansipahvia ku nestettä hävis reilu viikko ni pitäs norjaa lähtee..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.07.2014, 16:01
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Ei se kyllä helpolla ois muuten mahtunu poies..
Ei se tosiaan helpolla tule, mutta tulee tarvittaessa kuitenkin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.07.2014, 16:49
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Jep. Kiitos neuvoista jälleen
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.07.2014, 18:59
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Uus paikallaan. Piru niitä vaijerin kiinnikkeitä. Kaikki meni rikki. Neliö reikään menevät. Millähän ne sais kiinni? Siis kuori osa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.07.2014, 21:35
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Onko kokemuksia eri tehostin öljyistä? vois varmaan olla aika vaihtaa tuohon omaan rohjakkeeseen ku liekö ikinä vaihettu, ja ohjaus vähän jo tahmeen makunen, 33" kumit vielä tuskin niin paljoa laittaa hanttiin, vai onko muita havaittuja "markanvikoja" olemassa ?

onko muilla kiillottunu raidetangon pää ?(kartturin puoli) huomasin vaan kun sain tuon rapakosta ylös niin oli kiillottunu ja vanne tuntu olevan kuitenkin aika kaukana (patrolin vanne mikä levitetty ulkopuolelta 10 tuumaseks), ja oli olevinaan niin kiire taas että en kerenny enempää tutkia kun meni jo yöhommiks muutenkin. vai elääkö vaan omiaan ja aiheuttaa aasille ihmetyksiä ?

Viimeksi muokannut Mela-Antero : 15.07.2014 21:40
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.07.2014, 07:30
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Onko kokemuksia eri tehostin öljyistä? vois varmaan olla aika vaihtaa tuohon omaan rohjakkeeseen ku liekö ikinä vaihettu, ja ohjaus vähän jo tahmeen makunen, 33" kumit vielä tuskin niin paljoa laittaa hanttiin, vai onko muita havaittuja "markanvikoja" olemassa ?

onko muilla kiillottunu raidetangon pää ?(kartturin puoli) huomasin vaan kun sain tuon rapakosta ylös niin oli kiillottunu ja vanne tuntu olevan kuitenkin aika kaukana (patrolin vanne mikä levitetty ulkopuolelta 10 tuumaseks), ja oli olevinaan niin kiire taas että en kerenny enempää tutkia kun meni jo yöhommiks muutenkin. vai elääkö vaan omiaan ja aiheuttaa aasille ihmetyksiä ?
Kat se kumin leveys ratkasee enempi ku halkasija? Itellä on uus raidetangonpään kumi rikki ku vanne menee nii likeltä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.07.2014, 21:50
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Onko kokemuksia eri tehostin öljyistä? vois varmaan olla aika vaihtaa tuohon omaan rohjakkeeseen ku liekö ikinä vaihettu, ja ohjaus vähän jo tahmeen makunen, 33" kumit vielä tuskin niin paljoa laittaa hanttiin, vai onko muita havaittuja "markanvikoja" olemassa ?

onko muilla kiillottunu raidetangon pää ?(kartturin puoli) huomasin vaan kun sain tuon rapakosta ylös niin oli kiillottunu ja vanne tuntu olevan kuitenkin aika kaukana (patrolin vanne mikä levitetty ulkopuolelta 10 tuumaseks), ja oli olevinaan niin kiire taas että en kerenny enempää tutkia kun meni jo yöhommiks muutenkin. vai elääkö vaan omiaan ja aiheuttaa aasille ihmetyksiä ?
Veikkaan että pumppu tai ohjauskaranjousi menettänyt alkuperäistä kuntoaan. Paineentestaus kai varmin tapa löytää syyllinen. Mulla max paineen rajoitinjousenalle n 1mm auttoi inan mutta pääjousen venytys vain vähän, se isompi ns. pääjousi on kokoajan puristuksessa ja väsyy mielestäni enemmän.
Etsin vielä parempaa pääjousta kun toyotalta tuli uusi mutta paljon lyhempi eli väärä.

Se iso jousi määrää koska paine karkaa vapaakiertoon, mielestäni? ja samalla sitä liikaa jäykistämällä vapaakierto ei koskaan laukea ja öljyt kuumenee jatkuvasti paineenrajoittimen kautta kiertämälllä tms?
Ensiks putsaat säiliön ja sihdin irtonaisena huuhtelemalla vastavirtaan vaikka löpöllä.
Hieno sihti tukkeutuu toyotan sorvinlastuista.

Oikesataan unohdin jo tehostustarpeen kun noi tein vaikka lyhyt vieteri muistuttaa asiasta kojelaudalla.
Normitehostuksella paikat kestää isommankin miehen vääntämisen.
Nyt pyörii jo 33" kämmenellä pikiparkkiksella kämmenellä.
38" maastopaineilla pyytää triplatehostusta.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:29 (GMT +2).