Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.07.2014, 22:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Paineventtiileistä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Nopee kysymys, joka varmasti löytys täältä mutta nyt koko illan tätä ruutua tuijottaneena ei jaksa,
Missä vaiheessa noihin hiluxien diisseleihin tulee nuo mäntiä jäähdyttävät öljyruutat?
L mootorissa ei tainnut olla noita mäntien öljyjäähdytyksiä?

Mutta 2L koneessa on, ja se tuli muistaakseni hiluxiin tuon uudemman korimallin myötä, siis oliko juurikin "hiluvitkutin" mainitsama -84?

Siis jaappanin insinööri on pistänyt 2,446 Litran vapariin, josta lähtee noin 76? hevosvoimaa, ja vääntöä noin 15 kg, männille öljyjäähdytyksen!

P.S olenko edelleenkin ainut harrastaja, joka on törmännyt 2L moottorissa rikkoutuneisiin mäntien öljysuihkujen paineventtiileihin?
Siis tuossa öljysuuttimen kiinnityspultissa on jousikuormitteinen kuulaventtiili, joka päästää öljyä männille vasta kun öljynpaine on riittävän suuri, olikohan reilu kilo?, ja kun tuon kuulan jousi katkeaa, niin paine karkaa tyhjäkäynnillä... ja kierroksillakin tuon paine-eron puuttumisen takia laskee öljynpaineita...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2014, 05:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
L mootorissa ei tainnut olla noita mäntien öljyjäähdytyksiä?
Muistelen että loppupään L koneissakin oli ruiskut. Mutta nyrkkisääntönä vasta 2L koneessa ne löytyy varmuudella.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.07.2014, 08:11
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Mikä siis on L kone? Missä vehkeissä sitä on?

Onko 2L(LN65) ja 2L2(LN110) moottoreissa millasia käytännön eroja, kestävyydessä turbotettuna, entä voimansaanti vakiopumpulla?
Mimmosilla paineilla noita 2L:ä ootte ajanu?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.07.2014, 12:10
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

L se on eka versio tosta pannusta, 2.2 vaparitiisseli 80 luvun alussa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2014, 12:57
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Ok, eli nää 2.2l koneet on L motteja,
2.4 on 2L ja siitä sitten eteenpäin
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.07.2014, 16:13
Kumpumäen seppä Kumpumäen seppä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.05.14
Sijainti: Hollola
Viestit: 11
Perusasetus

Ainakin mulla on sellainen käsitys, että öljyruiskut tuli L koneeseen -82 vuoden puolessa välissä. Samalla muuttui hammashihna AT-hihnasta pyöreähampaiseen, onko se nyt HTD-hihna vai kuinka?

Mulla kun on -82 malli ja siinä vielä teräväkulmainen AT-hihna, joten ilmeisesti ruiskujakaan ei ole. Näin jossain on kerrottu, en tiedä onko totta vai tarua, mutta näin oletan sen olevan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.07.2014, 19:25
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kumpumäen seppä Näytä viesti
Ainakin mulla on sellainen käsitys, että öljyruiskut tuli L koneeseen -82 vuoden puolessa välissä. Samalla muuttui hammashihna AT-hihnasta pyöreähampaiseen, onko se nyt HTD-hihna vai kuinka?

Mulla kun on -82 malli ja siinä vielä teräväkulmainen AT-hihna, joten ilmeisesti ruiskujakaan ei ole. Näin jossain on kerrottu, en tiedä onko totta vai tarua, mutta näin oletan sen olevan.
Näin se itseasiassa meni.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2014, 23:34
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Mikä siis on L kone? Missä vehkeissä sitä on?

Onko 2L(LN65) ja 2L2(LN110) moottoreissa millasia käytännön eroja, kestävyydessä turbotettuna, entä voimansaanti vakiopumpulla?
Mimmosilla paineilla noita 2L:ä ootte ajanu?
2l vakio pumpulla ei kyllä ahtamisen kanssa kauheasti tee mitään, ellei halua ruukata pumppua tappiin saakka, mutta toisaalta kyllä silläkin ajelee jos laittaa sievän kokoisen ahtimen eikä mitään holsetin hx45 sinne, omassa oli joku ämpärin kokoinen ahdin ja sen kyllä huomasi vakio pumpulla kun kiihytteli niin ahdin herää aika pitkälti 2500rpm 3000rpm kierroksilla paineita tarjosi 1.2bar, ja kulutuskin tuntui kasvavan vain tuolla ahtimella, vaparina imeskeli aikalailla 10L luokkaa ja turbotettuna parhaiten pääsi 13L-14L korville, mutta ei mitään vikaa koskaan koneeseen ilmaantunut toimi hyvin pakkasella ja lämpimälläkin kelillä, kuhan öljyt vaihteli niin hyvin ruksutti.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.07.2014, 00:24
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
2l vakio pumpulla ei kyllä ahtamisen kanssa kauheasti tee mitään, ellei halua ruukata pumppua tappiin saakka, mutta toisaalta kyllä silläkin ajelee jos laittaa sievän kokoisen ahtimen eikä mitään holsetin hx45 sinne, omassa oli joku ämpärin kokoinen ahdin ja sen kyllä huomasi vakio pumpulla kun kiihytteli niin ahdin herää aika pitkälti 2500rpm 3000rpm kierroksilla paineita tarjosi 1.2bar, ja kulutuskin tuntui kasvavan vain tuolla ahtimella, vaparina imeskeli aikalailla 10L luokkaa ja turbotettuna parhaiten pääsi 13L-14L korville, mutta ei mitään vikaa koskaan koneeseen ilmaantunut toimi hyvin pakkasella ja lämpimälläkin kelillä, kuhan öljyt vaihteli niin hyvin ruksutti.
Se vain että varsinkin kammiokoneessa tuppaa lämmittämään tuo syöttöruuvailu ihan hirveesti. Napsahtaa sekin valurautakansi... Ruiskutusaika jatkuu ja vieläpä sieltä huonommasta päästä eli myöhäiselle. Jollain volkkarin TDI:n jyrkällä nokkalevyllä tuosta 9 millisestäkin tulee ihan jees, mutta edelleenkin se 10mm on enemmän ja parempi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.07.2014, 19:21
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Se vain että varsinkin kammiokoneessa tuppaa lämmittämään tuo syöttöruuvailu ihan hirveesti. Napsahtaa sekin valurautakansi... Ruiskutusaika jatkuu ja vieläpä sieltä huonommasta päästä eli myöhäiselle. Jollain volkkarin TDI:n jyrkällä nokkalevyllä tuosta 9 millisestäkin tulee ihan jees, mutta edelleenkin se 10mm on enemmän ja parempi...

Ihan en mene tuohon samaan ajatukseen, useamman vuoden ollut sen 1bar ja + paineet, pumppua ruuvattu ja savuarvot on 2,91.
Vaan ei liiku jos ei saa soppaa, kansi ei ole oireillut ja sen 5v lienee ollut noin.
Ei ole cooleria eikä muutakan härpäkettä, pakoputki hengittää paremmin ja turbokin on joku muu kuin Ct 20.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.07.2014, 21:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ihan en mene tuohon samaan ajatukseen, useamman vuoden ollut sen 1bar ja + paineet, pumppua ruuvattu ja savuarvot on 2,91.
Vaan ei liiku jos ei saa soppaa, kansi ei ole oireillut ja sen 5v lienee ollut noin.
Ei ole cooleria eikä muutakan härpäkettä, pakoputki hengittää paremmin ja turbokin on joku muu kuin Ct 20.
2L vai 2L2? Uudempi kyllä vetää niin ettei parisataatuhatta ajettu kytkin pidä.

Tosiasia vain on että ruuvatun kammiokoneen lämpökuorma nousee valtavasti juurikin pidemmäksi jatkuvan ja myöhästyvän ruiskutuksen takia.

E: Jos kannen ottaa pois niin uskallan sanoa että harvemmasta ahdetusta ja ruuvatusta 2L koneesta löytyy ehjiä kammioita.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 08.07.2014 21:24
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.07.2014, 06:55
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Se vain että varsinkin kammiokoneessa tuppaa lämmittämään tuo syöttöruuvailu ihan hirveesti. Napsahtaa sekin valurautakansi... Ruiskutusaika jatkuu ja vieläpä sieltä huonommasta päästä eli myöhäiselle. Jollain volkkarin TDI:n jyrkällä nokkalevyllä tuosta 9 millisestäkin tulee ihan jees, mutta edelleenkin se 10mm on enemmän ja parempi...
ei itsellä mitään vikaa ilmaantunut koskaan tuolla ahtimella, tosin hyllyssä makoili turbon pumppu mutta se ei koskaan löytäny tietä koneen kylkeen saakka, mutta kyllä tuonkin olisi varmaan saanut pienemmällä ahtimella ja pumpun vaihdolla pelittämään oikein iloisesti, joskus lueskelin niin joku oli laittanut sekventiaali ahtimenkin tälläiseen
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.07.2014, 17:01
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Onko kukaan poistellu omen takapakoista lehtiä paremman joustovaran toivossa?
Mitähän LN65 joustaa vakiona omen alustalla?

Aattelin rälläkkä katkasta alimman lehden päät jousipedin vierestä.. Korkeus ei sillon laskis.
Mutta uskaltaako ottaa kahta?

Eikai katastusmies siitä pahota mieltää saaha siellä olla korokepalat ja kai jousipakastakin saa lehtiä poistaa jos haluaa?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (1 jäsentä and 1 vierasta)
Juha99
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 21:57 (GMT +2).