Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.06.2014, 11:39
lampola:n Avatar
lampola lampola ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.03.13
Sijainti: nousiainen
Viestit: 533
Perusasetus

Muutoskatsastuksellahan tuo menee. Jonkun lapun tehoista voi tarvita.

__________________
kyllä hojo kuljettaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.06.2014, 13:22
Keppo:n Avatar
Keppo Keppo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.07
Sijainti: Orivesi
Viestit: 135
Perusasetus

Eli pitäs riittää kun vaihtaa moottorit ja on joku paperi joista tehot näkyy vaikka paperilla aika iso tehon nousu prosentuaalisesti?
__________________
-MMC-
-SLCK-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.06.2014, 16:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Kannattaa lukea lakipykälistä moottorin vaihdon reunaehdot ja tutkia, meneekö kaikki vaatimukset läpi. Jos itse tekisin niin selvittelisin noi lakipykälät ja sitten menisi konttorille juttelemaan asiasta, eipä tule sitten muutoskatsastuksessa yllätyksiä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.06.2014, 17:55
Keppo:n Avatar
Keppo Keppo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.07
Sijainti: Orivesi
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kannattaa lukea lakipykälistä moottorin vaihdon reunaehdot ja tutkia, meneekö kaikki vaatimukset läpi. Jos itse tekisin niin selvittelisin noi lakipykälät ja sitten menisi konttorille juttelemaan asiasta, eipä tule sitten muutoskatsastuksessa yllätyksiä.
Tämän takia ajattelin tiedustella täältäkin kokemuksia. Kun mielestäni teho muutos menee hieman rajoille. Vaikka käsitykseni mukaan näitä on tehty ja onhan auto periaatteessa sama kapine.
__________________
-MMC-
-SLCK-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.06.2014, 19:44
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 356
Perusasetus

muutos katsastuksella onnistuu. mutta toden näköisesti tarvitset vastaavuus todistuksen jossa näkyy hj60/hj61 varaosa numerot alustan osista esim. jarrut, iskarit, jouset yms. ei tarvi olla mitään teholappuja. tarvii vain olla runkonumero tai rekisteri numero siitä autosta mistä moottori on otettu. sitte vaan leimalle. tuon vastaavuus todistuksen saat konttorilta ja sitte viet sen toyotan liikkeeseen ja pyydät varosatiskillä jotakin täyttämään sen. siinä pitää olla jonkun varaosa firman leima ja allekirjoitus alla, niin sitä ei voi itse täyttää.. oon tehny tuon saman homman joskus..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.06.2014, 20:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

minkä ikäinen hj-60?


vanhemman HJ-60 ja 61 Alustoissa on eroja, mm. vanhemmista hj-60 taka kallistusvakaaja puuttuu....

Mutta helpoimmin taitaa mennä, jos vanhempi hj-60, kun käyttää verrokkina samanikäistä FJ-60:tä.
Ja saa aikalailla viritellä ja laittaa välijäähdytintä ja isompaa ahdinta, kun tuon 2F teho, lähteestä riippuen, noin 135 hv, ja siihen saa vielä trafin +20%!
(Ja tuohon 4230? cc saa lisätä tarvittaessa 25% , eli reilu 5L kone menee)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.06.2014, 22:40
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Tarvitaanko teholappua, jos vaihtopata on vakio? Alustan osissa ei taida tosiaan juuri eroja olla ahdetun tai ahtamattoman välillä. Jousissa on jotain eroja uudempien ja vanhempien välillä. Kerro kuinka kävi, kun saat tehtyä. Josko sitä itsekin joskus...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.06.2014, 20:56
Keppo:n Avatar
Keppo Keppo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.07
Sijainti: Orivesi
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
vanhemman HJ-60 ja 61 Alustoissa on eroja, mm. vanhemmista hj-60 taka kallistusvakaaja puuttuu....

Mutta helpoimmin taitaa mennä, jos vanhempi hj-60, kun käyttää verrokkina samanikäistä FJ-60:tä.
Ja saa aikalailla viritellä ja laittaa välijäähdytintä ja isompaa ahdinta, kun tuon 2F teho, lähteestä riippuen, noin 135 hv, ja siihen saa vielä trafin +20%!
(Ja tuohon 4230? cc saa lisätä tarvittaessa 25% , eli reilu 5L kone menee)
Ei kelvannu ainakaan suorilta FJ60 vertailukohdaks. Tarvii varmaan ottaa muutama tuloste vaikka korjaamokirjoista mukaan ja mennä jutteleen.
__________________
-MMC-
-SLCK-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 2H tai 12H-T piipari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.03.2014 06:29
2H/12H-T Grau Tekniikka & Jutustelu 10 13.07.2011 11:32
2H 12H-t:n pakosarjalla ja ahtimella. vesikierto??? lepoantti Tekniikka & Jutustelu 28 20.12.2010 23:16
12h-t vs 2h venttiikoneisto HekaNRT Tekniikka & Jutustelu 8 29.07.2010 08:09
O: Toyota 12h-t tai 2h öljypohja osilpi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.01.2008 22:41


Sivu luotu: 15:15 (GMT +2).