Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hj60 2H vaihto 12H-T (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125111)

Keppo 18.06.2014 16:42

Hj60 2H vaihto 12H-T
 
Ite moottorin vaihto ei ihmeellinen oo vaikka tohon malmikasaan kohdistuukin melkosesti maan vetovoimaa mutta kuinkas leimaus onnistuu?

lampola 19.06.2014 11:39

Muutoskatsastuksellahan tuo menee. Jonkun lapun tehoista voi tarvita.

Keppo 19.06.2014 13:22

Eli pitäs riittää kun vaihtaa moottorit ja on joku paperi joista tehot näkyy vaikka paperilla aika iso tehon nousu prosentuaalisesti?

Heguli 19.06.2014 16:19

Kannattaa lukea lakipykälistä moottorin vaihdon reunaehdot ja tutkia, meneekö kaikki vaatimukset läpi. Jos itse tekisin niin selvittelisin noi lakipykälät ja sitten menisi konttorille juttelemaan asiasta, eipä tule sitten muutoskatsastuksessa yllätyksiä.

Keppo 19.06.2014 17:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1140632)
Kannattaa lukea lakipykälistä moottorin vaihdon reunaehdot ja tutkia, meneekö kaikki vaatimukset läpi. Jos itse tekisin niin selvittelisin noi lakipykälät ja sitten menisi konttorille juttelemaan asiasta, eipä tule sitten muutoskatsastuksessa yllätyksiä.

Tämän takia ajattelin tiedustella täältäkin kokemuksia. Kun mielestäni teho muutos menee hieman rajoille. Vaikka käsitykseni mukaan näitä on tehty ja onhan auto periaatteessa sama kapine.

gr patrol 19.06.2014 19:44

muutos katsastuksella onnistuu. mutta toden näköisesti tarvitset vastaavuus todistuksen jossa näkyy hj60/hj61 varaosa numerot alustan osista esim. jarrut, iskarit, jouset yms. ei tarvi olla mitään teholappuja. tarvii vain olla runkonumero tai rekisteri numero siitä autosta mistä moottori on otettu. sitte vaan leimalle. tuon vastaavuus todistuksen saat konttorilta ja sitte viet sen toyotan liikkeeseen ja pyydät varosatiskillä jotakin täyttämään sen. siinä pitää olla jonkun varaosa firman leima ja allekirjoitus alla, niin sitä ei voi itse täyttää.. oon tehny tuon saman homman joskus..

BJ-40/76 19.06.2014 20:39

minkä ikäinen hj-60?
 
vanhemman HJ-60 ja 61 Alustoissa on eroja, mm. vanhemmista hj-60 taka kallistusvakaaja puuttuu....

Mutta helpoimmin taitaa mennä, jos vanhempi hj-60, kun käyttää verrokkina samanikäistä FJ-60:tä.
Ja saa aikalailla viritellä ja laittaa välijäähdytintä ja isompaa ahdinta, kun tuon 2F teho, lähteestä riippuen, noin 135 hv, ja siihen saa vielä trafin +20%!
(Ja tuohon 4230? cc saa lisätä tarvittaessa 25% , eli reilu 5L kone menee)

turakki 19.06.2014 22:40

Tarvitaanko teholappua, jos vaihtopata on vakio? Alustan osissa ei taida tosiaan juuri eroja olla ahdetun tai ahtamattoman välillä. Jousissa on jotain eroja uudempien ja vanhempien välillä. Kerro kuinka kävi, kun saat tehtyä. Josko sitä itsekin joskus...

Jappi 20.06.2014 01:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakki (Viesti 1140744)
Tarvitaanko teholappua, jos vaihtopata on vakio?

Ei, korkeintaan liikkeen todistus että on vakio.

tdi 21.06.2014 20:36

Jep ei pitäs olla ongelmia, itellä riitti penkkilappu. Ja jos sulla vielä vakio ei pitäis tarvii sitäkään jonkun virallisen näkösen paperin tulostat missä näkyy vakio tehot. Jonkun manuaalin sivun esim?

BJ-40/76 21.06.2014 21:26

HJ-61 sähköistä:
 
Onko missään hj-61:n (vanhemman ja/tai uudemman) kytkentäkaaviota?

Siis noita hj-60 kaavioita löytyy, mutta nuo 7" lampuilla olevat hj-61:t ja ennen kaikkea nelivalokeulalla olevan 61:n kytkentäkaavio löytämättä.

Nyt Ongelma tuli ajankohtaiseksi, sillä vanhaan (82?) hj-60 pitäis korjata/laitaa kierroslukumittari toimimaan, ja kone+laatikko on hj-61:stä; siis 12h-t ja 5v ja alipainenelivedolla oleva jakolaatikko.

Viipo 27.06.2014 13:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1141084)
Onko missään hj-61:n (vanhemman ja/tai uudemman) kytkentäkaaviota?

Siis noita hj-60 kaavioita löytyy, mutta nuo 7" lampuilla olevat hj-61:t ja ennen kaikkea nelivalokeulalla olevan 61:n kytkentäkaavio löytämättä.

Nyt Ongelma tuli ajankohtaiseksi, sillä vanhaan (82?) hj-60 pitäis korjata/laitaa kierroslukumittari toimimaan, ja kone+laatikko on hj-61:stä; siis 12h-t ja 5v ja alipainenelivedolla oleva jakolaatikko.

Eikös se jenkakello oo tuossa uudemmassakin hojossa siellä kytkinkopassa kuskinpuolella starttikehän hampaita laskemassa?
60:n omassa johtosarjassa sen johdot tulee vaihteiston johtoliittimen kautta. Vai oliko tuohon vaihdettu myös 61:n sähköt?

Luoppis 27.06.2014 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1142310)
Eikös se jenkakello oo tuossa uudemmassakin hojossa siellä kytkinkopassa kuskinpuolella starttikehän hampaita laskemassa?

On kytkinkopassa kello kolmessa. Jos ei toimi voi olla johto poikki anturin juuresta (osuu kytkinrempassa helposti auton koriin) tai liitin hapettunut.

Keppo 30.06.2014 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1140698)
vanhemman HJ-60 ja 61 Alustoissa on eroja, mm. vanhemmista hj-60 taka kallistusvakaaja puuttuu....

Mutta helpoimmin taitaa mennä, jos vanhempi hj-60, kun käyttää verrokkina samanikäistä FJ-60:tä.
Ja saa aikalailla viritellä ja laittaa välijäähdytintä ja isompaa ahdinta, kun tuon 2F teho, lähteestä riippuen, noin 135 hv, ja siihen saa vielä trafin +20%!
(Ja tuohon 4230? cc saa lisätä tarvittaessa 25% , eli reilu 5L kone menee)

Ei kelvannu ainakaan suorilta FJ60 vertailukohdaks. Tarvii varmaan ottaa muutama tuloste vaikka korjaamokirjoista mukaan ja mennä jutteleen.


Sivu luotu: 04:08 (GMT +2).