Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2014, 09:36
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Youtubesta dieselzeller tai dieseldave hakusanoilla löytyy hieno lava 2gen ramista.

edittinä linkki tähän https://www.youtube.com/watch?v=uqrdgTpuAkM

__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!

Viimeksi muokannut smgt : 10.06.2014 21:44
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2014, 11:54
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
Youtubesta dieselzeller tai dieseldave hakusanoilla löytyy hieno lava 2gen ramista.

edittinä linkki tähän https://www.youtube.com/watch?v=uqrdgTpuAkM
Ei tuo nyt oikein sytyttänyt. Ihan v*tun rumat pakoputket siinä ainakin on
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2014, 13:01
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Eräänä sateisena päivänä olin menossa töihin, kun 60 alueella katsoin tiellä olevan ison mutapaakun. Lähempänä huomasin että se mikään mutapaakku ole, vaan iso kivi! Sen verran onnistuin hipaisemaan kiveä että otti ja pyörähti auton alla. Kuului kopsahdus ja taustapeilistä näkyi miten kivi pyörähti tien pientareelle. Ajattelin sen osuneen akseliin, mutta työpaikan pihalla huomasin öjyvanan seuraavan autoa, ja karu totuus paljastui kun kurkkasin auton alle

Kops!



Kräk!





Ei siinä auttanut kun töiden jälkeen yöllä tehdä liimamassalla ja jesarilla väliaikaiskorjaus siiheks että on aikaa korjata kunnolla.

Viikkoa myöhemmin jakis palasiksi ja vaurion korjaaminen.



Ei tuosta erityisen kaunis sauma tullut, mutta ei vuoda ja jakis toimii





Pitänee alkaa metsästämään 241DHD jakista kun tuo on ottanut jo sen verran turpiinsa. Mutta oleellisempaa on tehdä kunnon panssari, ja tässä tapauksessa se alkuperäinen peltilirpakekkin olisi toiminut enemmän kuin hyvin (mikä kuitenkin on tuhannen solmussa tallin nurkassa).


Vaihteiston jäähdytyslinjatkin laitoin viimoseltaan parempaan kuntoon. 13 millin reiällä olevaa 1-kudos letkua joka puristettu peltiholkeilla liittimiin.
Kuvassa näkyy myös 3-napainen vapaa-asennon/parkin kytkin, jonka liitin irtoaa yllättävän helposti kun siinä ei ole minkään valtakunnan lukituskynsiä! On nimittäin ikävä laittaa takaisin kiinni jos auto on runkoa myöten uppeluksissa. Pitää hankkia siihen uudemman mallin kytkin ja liitin mikä oikeasti pysyy kiinni. SMP NS194 ja S1837 osanumerot kytkimelle ja liittimelle.



Tuohon väliin asennetaan mekaanisen mittarin anturi kunhan ehdin tekaista liitännän sille. Turbon alla oleva lämmönvaihdin ei ole nyt käytössä, mutta sekin otetaan käyttöön. Ajattelin vetää letkun tosta liitännästä ja kierrättää sen moottoripalkin vierestä lämmönvaihtimelle, ja lämmönvaihtimelta lähtisi letku moottori oikeaan puolta ja etukautta kiertäen jäähdyttimelle.



Jäähdytyksen paluu vaihteiston takapäähän. Tuossa ei kannata liikoja kiristellä, koska tuo kierre on 1/4" NPT, eli kartio. Jotkut ovat onnistuneet halkaisemaan laatikon kuoren liialla kiristämisellä. Siksi puhdistin kierteet kunnolla ja laitoin hydrauliikkalukitteella nipat kiinni.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2014, 20:19
Saleksi Saleksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.01.06
Sijainti: Pudasjärvi
Viestit: 245
Perusasetus

letkun rässäykset menny sit vituralleen. no eiköhän se lootan ö-painella kumminki pysy.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2014, 22:37
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Eihän siellä isosti painetta ole. Mutta nuo on tarkoituksella prässätty noin, nyt en syytä muista mutta pitää kysyä ku seuraavan kerran käyn kaupoilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2014, 13:32
Cumminski Cumminski ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 27
Perusasetus

Moro.

Hienoo nähdä että joku uskaltaa raiskata omaa Rampeansa niinku pitääkin, ei kai siitä muuten mitään iloa olis :-) Ja silleenhän ne heikot paikat löytyy joskin eihän se halpaa oo. Sulla tosin näkyy Tig-hitsi pysyvän kädessä että sillä säästää jo paljon noissa korjauksissa kuin jos joutuu kokonaan uuden ostamaan.

Ittellä on myös samanvärinen smaragdinvihreä 2500:nen nelikko Cummituksella tottakai, villerin ja pystyputkiramin ja jotain muitakin jo tiedän OD:ltä ja Fata-foorumilta.

Haaveena on parantaa maasto-ominaisuuksia edes rahtusen eli lukkoja, vinssi ja joustoja lisää. Samallahan tosin maantieominaisuudet kärsii mutta näissä äijä-pickupeissa se ei niin paljon tunnu häirittevän ku ovat muutenki jo kolhoja. Lisäksi olis kätevä saada jotain kuskattuakin kuten lämmityspellettiä, joka on yllättäen saanut himoitsemaan kippiä. Mielessä on pyörinyt myös jonkin sortin vaihtolava-tsydeemi, sais helposti esim flatbedin päälle tarvitessa.

Nyt on ongelmana lähinnä vasen runkopalkki jota ruoste on syönyt pahiten ainakin C-palkin alareunasta. Eli se kohta mikä alkaa hytin takaa ja päättyy jonnekkin rungon nousukohtaan, on näemmä niitattu kiinni. Joko hitsaan sen alareunan tai vaihdan sen metrin pätkän ja pulteilla kiinni josta katsastusmies ei välttämättä innostu? Tankki on niin lähellä palkkia ja seuraa pitkän matkaa että väkisinkin sinne jää suolakuraa syömähommiin.

Muuten onkin olluna ne tavalliset eli loota ja ohjaus ja etu-cad ja ja ja :-D
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2014, 13:08
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Tossa mun autossa runko on suht hyvässä iskussa, onhan se takaosa kohtalaisen ruosteessa mutta jos sen yrittäis jossain vaiheessa puhaltaa ja maalata. Molemmin puolin takajousien etupuolella on pienet halkaemat olleet rungon alareunassa, mutta esilämmityksellä hitsattu niin ei ole vielä tulleet takaisin. Olen yhdenkin rungon nähny mikä oli ihan pitsiä samasta kohtaa, ja korjattu kulmaraudalla. Jos muistaisin kerran vuoteen pestä rungon sisäosan niin ei tulis noin pahoja ruosteongelmia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cummins, dodge, ram


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttis LJ Gulo Maasturiprojektit 36 24.03.2018 17:53
Ostetaan käyttis JariTi O/M/V Ajoneuvot 4 07.03.2011 13:40
Ostettu Dsl käyttis ranke O/M/V Ajoneuvot 1 03.04.2010 18:20
Ostettu Halpa käyttis karvanoppa O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2009 10:32
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 JV73 Tapahtumat 63 22.10.2009 09:18


Sivu luotu: 04:12 (GMT +2).