Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2014, 10:45
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Sellasta lähden kyselemään kun itellä on ln110 hiluxi ja tarvis perää vähän kiristää niin mitenkäs se onnistuu parhaiten ja vielä sillai että se toimii ja mielellään vähän kauemminkin kun viikon?


Ja tarviiko sitä perää shimmata tai tehdä jotain muuta vastaavaa kikkaa kun sen avaa sitä kirratessa?
Löysinkin jo juttua miten se perä kannattaa kiristää mutta siihen en löytänyt vastausta eikä paikallisesta toyota certteristäkää osattu sanoa että mikä on perän laakeripukkien kiristys momentti, joten se momentti tarvisi saada jos joku tietäis mikä se mahtaa olla? Ja väittivät sielä toyota centterissä että kun avaa sen perän niin tarvisi krymppi holkki muka vaihtaa (koska se löystyy?) sieltä pinionin päästä? Pitääkö tämä paikkansa, vaikka eihän siihen pinioniin tarvi edes koskea?

Se vielä että eihän se hammaskosketus muutu mihinkään kun sen lukko yksikön ottaa pois ja tekee sille ne taijat ja laittaa takaisin? Että tarviiko alkaa shimmaamaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2014, 12:30
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Löysinkin jo juttua miten se perä kannattaa kiristää mutta siihen en löytänyt vastausta eikä paikallisesta toyota certteristäkää osattu sanoa että mikä on perän laakeripukkien kiristys momentti, joten se momentti tarvisi saada jos joku tietäis mikä se mahtaa olla? Ja väittivät sielä toyota centterissä että kun avaa sen perän niin tarvisi krymppi holkki muka vaihtaa (koska se löystyy?) sieltä pinionin päästä? Pitääkö tämä paikkansa, vaikka eihän siihen pinioniin tarvi edes koskea?

Se vielä että eihän se hammaskosketus muutu mihinkään kun sen lukko yksikön ottaa pois ja tekee sille ne taijat ja laittaa takaisin? Että tarviiko alkaa shimmaamaan?
olisko nyt hammaskosketus ja shimmaaminen väärin päin? eli joudut laittaa kosketuksen uusiks jos purat tuon murikan poijes sieltä kuorista, toki voihan sen sinne läväyttää miten haluaa mutta ujeltaminen on varmasti taattu. ja jotkut myös shimmaaneet sen verran paljon levyillä tuota jousta että posket on halennu irti. joten järjen kanssa kannattaa sitä lähteä säätämään. edittinä simolinin hyvillä kuvilla ja tiedolla varustettu linkki http://www.telemail.fi/sampankotisivut/TechCar.html noin laitoin itse ja samat momentit, ainut vaan että simolin ei ole tuosta shimmaamisesta laitellut kovasti mitään. mutta toivottavasti tämä auttaa
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 04.06.2014 12:37
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2014, 12:53
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
olisko nyt hammaskosketus ja shimmaaminen väärin päin? eli joudut laittaa kosketuksen uusiks jos purat tuon murikan poijes sieltä kuorista, toki voihan sen sinne läväyttää miten haluaa mutta ujeltaminen on varmasti taattu. ja jotkut myös shimmaaneet sen verran paljon levyillä tuota jousta että posket on halennu irti. joten järjen kanssa kannattaa sitä lähteä säätämään. edittinä simolinin hyvillä kuvilla ja tiedolla varustettu linkki http://www.telemail.fi/sampankotisivut/TechCar.html noin laitoin itse ja samat momentit, ainut vaan että simolin ei ole tuosta shimmaamisesta laitellut kovasti mitään. mutta toivottavasti tämä auttaa
Kiitos näistä tiedoista. Enköhän noilla simolinin ohjeilla saa "viriteltyä" perän kireemmälle ja kuntoon
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2014, 19:42
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Rengasrikon jälkeen mennään edelleen vararenkaalla. Eri kokoiset on etuakselilla.

Kysymys kuuluu: meneekö etuakselin tasauspyörästö ihan siekaleeksi tuollaisesta eri suuruisten renkaiden kanssa ajelusta vai toimiiko tasauspyörästö ihan normaalisti ja tekee vaan hommiaan eli tasaa eripitkien matkojen eroa vaan koko ajan ?

Korkeuseroa on ehkä 10 mm eli toinen renkula menee n. 3,3 cm pidemmän matkan kierroksella.

Että miten on?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2014, 20:26
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Rengasrikon jälkeen mennään edelleen vararenkaalla. Eri kokoiset on etuakselilla.

Kysymys kuuluu: meneekö etuakselin tasauspyörästö ihan siekaleeksi tuollaisesta eri suuruisten renkaiden kanssa ajelusta vai toimiiko tasauspyörästö ihan normaalisti ja tekee vaan hommiaan eli tasaa eripitkien matkojen eroa vaan koko ajan ?

Korkeuseroa on ehkä 10 mm eli toinen renkula menee n. 3,3 cm pidemmän matkan kierroksella.

Että miten on?
Älä aja neliveto päällä vaan lukot auki takatuupparina niin eihän se tasauspyörästö mihkään pyöri.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2014, 20:56
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Eikä mene siekaleiksi mutta kummit voi tykätä kyttyrää jos käytät nelikkoa kovalla alustalla.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2014, 05:25
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Rengasrikon jälkeen mennään edelleen vararenkaalla. Eri kokoiset on etuakselilla.

Kysymys kuuluu: meneekö etuakselin tasauspyörästö ihan siekaleeksi tuollaisesta eri suuruisten renkaiden kanssa ajelusta vai toimiiko tasauspyörästö ihan normaalisti ja tekee vaan hommiaan eli tasaa eripitkien matkojen eroa vaan koko ajan ?

Korkeuseroa on ehkä 10 mm eli toinen renkula menee n. 3,3 cm pidemmän matkan kierroksella.

Että miten on?
ei pitäsi mennä miksikään jos vakio avoin murkikka keulilla, toki vetelyhän on taattu sinne suuntaan millä puolella on isompi rengas ja kuluu huomattavasti nopeammin, eli lukot auki ajelisin itse,
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.06.2014, 05:12
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Löysinkin jo juttua miten se perä kannattaa kiristää mutta siihen en löytänyt vastausta eikä paikallisesta toyota certteristäkää osattu sanoa että mikä on perän laakeripukkien kiristys momentti, joten se momentti tarvisi saada jos joku tietäis mikä se mahtaa olla? Ja väittivät sielä toyota centterissä että kun avaa sen perän niin tarvisi krymppi holkki muka vaihtaa (koska se löystyy?) sieltä pinionin päästä? Pitääkö tämä paikkansa, vaikka eihän siihen pinioniin tarvi edes koskea?

Se vielä että eihän se hammaskosketus muutu mihinkään kun sen lukko yksikön ottaa pois ja tekee sille ne taijat ja laittaa takaisin? Että tarviiko alkaa shimmaamaan?
Eivät vaan antaneet sulle dataa, siellä on korjauskirjat mistä löytyy kaikki data, jonkun verran vaan jo aikaa kun noi lukot laittelin, Ln170 taisi olla 90kg toi kiristysmomentti. Ei muista varmaksi eikä ole enää noi kopsutkaan tallessa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.06.2014, 11:33
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Eivät vaan antaneet sulle dataa, siellä on korjauskirjat mistä löytyy kaikki data, jonkun verran vaan jo aikaa kun noi lukot laittelin, Ln170 taisi olla 90kg toi kiristysmomentti. Ei muista varmaksi eikä ole enää noi kopsutkaan tallessa.
liekkö sama sitten tuossa hilun perässä kun lj? luulis ainakin ku soitta tojolle ja kyselee että laittasivat mailiin jotain dokumenttia? aikoinaan hondalta tilasin 26kpl sähkökaavioita ja muitakin kaavioita, niin kaveri eka printtaili ja laitteli postitse tulemaan ja seuraavalla kerralla ku soittelin niin pyyteli vain mailia johon oli tempassu valokopioita 56kpl ja mahdollista oli kuulemma saada kopioituna koko kirja mailiin.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.06.2014, 17:19
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Onko kukaan ikinä vertaillu voita flektin viskoja että minkä vehkee flektit käy keskenään. Omas ln kuusvitoses on ainaki vapaakytkin jumissa ja yks siipi poikki joku hiacen purkuosa näyttäs oleva tussailuista päätellen. Käyköhä esim ln 65 ja ln110 flektit keskenään jos jotai purkuosaa ettis? Ja varmaa 90 luvun alun hiacetkin samaan kastiin? Vai onko se vaarallista jos se potkuri sielä koko ajan pyörii..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.06.2014, 07:00
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Vai onko se vaarallista jos se potkuri sielä koko ajan pyörii..
Jos flekti "huutaa" koko ajan, niin se syö tehoa koneelta turhaan. Talvella voi varmasti huomata paljon hitaampana lämpenemisenä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.06.2014, 10:39
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Joo kiitos vinkeistä täytyykin tuohon rasva-asiaan perehtyä ennenkö lyö kiinni. GMB merkkisiä japanilaisia ristikoita sieltä mätänetistä löytyi. Laadukkaan näköisiä osia myös GMB vesipumppu vaikutti laadukkaalta kun pistin tuossa keväällä kiinni. Ottaa kaiken rasvan pois mitä saa tuolta risikon sisältä ja pumppaa tilalle kunnon vasut. Kupeissa ei näyttäny olevan kuin ihan pohjalla hitusen tuota vaaleaa rasvaa pitämässä neuloja paikallaan. Nuo huulitiivisteetkin varmaan uutukaisena vähän ahdistaa sitä rasvan ulospursuamista kun ristikko on paikallaan.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.06.2014, 12:53
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Ite oon hifistelly noiden ristikoiden kanssa viel sillee, et oon työntäny rististä ne paskat rasvat ulos ja painanu irrallisena sen ristin täytee rasvaa, tulppaa vaa sormilla aina vastakkaiset päät ni saa kaikkiin menemään. Sieltähän se sit leviää väkisinki keskipakoisvoimalla vaikkei kasattuna tursuais kun kahesta tai max kolmesta kupista ulos. Sit voi rasvailla sisäänajossa pari kertaa ja auton alle ryömiessää laskea kaikki rasvanokareet rungosta ja auton pohjasta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.06.2014, 15:59
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Joo kiitos vinkeistä täytyykin tuohon rasva-asiaan perehtyä ennenkö lyö kiinni. GMB merkkisiä japanilaisia ristikoita sieltä mätänetistä löytyi. Laadukkaan näköisiä osia myös GMB vesipumppu vaikutti laadukkaalta kun pistin tuossa keväällä kiinni. Ottaa kaiken rasvan pois mitä saa tuolta risikon sisältä ja pumppaa tilalle kunnon vasut. Kupeissa ei näyttäny olevan kuin ihan pohjalla hitusen tuota vaaleaa rasvaa pitämässä neuloja paikallaan. Nuo huulitiivisteetkin varmaan uutukaisena vähän ahdistaa sitä rasvan ulospursuamista kun ristikko on paikallaan.
niin tässähän se idea juuri on että eivät laita tuota sementti rasvaa sinne kovin paljon vaan sen verran että neulat pysyy paikallaan asennuksen ajan, itsellä oli myös ihan hitusen tuota rasvaa motonetin ristikossa, kun yleensä laitetaan perään sitten nipasta rasvaa tosin kaikki eivät näin tee vaan olettavat että pelittelee tuolla tehtaan rasvalla seuraavat 20tkm, itse nappasin ristikot kiinni ja rasvasin ajelin 500km pyöreesti ja sitten pesin auton ja taas rasvasin niin tuli joka kiposta ulos, hyvin pienin vaiva rasvata noita ristikoita säännöllisesti kun se että koko kardaani pamahtaa solmuun kuivan ja väljäksi mennen ristikon ansiosta ja itse laitoin jotain sinistä rasvaa, kaveri puhu että kelkkoihin laittelevat niitä joten ei ainakaan talvella 18- pakkasessa ollut kovin kohmeista tavaraa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 00:32 (GMT +2).