![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
En tie. Kait siinä jossain kyljessä joku moottorikoodi on? Ois kyllä jeez tietää onko tuo joku mitsu pohjainen niin voisi pajerosta katsoa osia. Skruvatin kautta piti tilailla suodattimet tuohon kun ei ollut suomessa. Samalla näkee miten niiden hinta takuu toimii kun Motonestista ois saanut osan osista halvemmalla.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
joo mulla kaverilla on samanlainen laite. on ollu helvetisti ongelmia tollasen kans. on vaihteen siirtäjää pomppinu pois paikoiltaan on pumppuja menny suihkuja ja kaikkea mahdollista... toivotaan että sulle ei satu samanlaista maanantaimallia
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 27.05.2014 22:01 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Onko tuossa minkälaiset nupit ja namiskukkelit vetotavan vaihtoon? Mietin vaan onko siinä kaikki pajeron varusteet.
Auto perustuu kakkoskoppaiseen pajeroon, ja kone on KIAn.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
tuota näköä siinä on. Karseen näköinen tuo automaatin keppi. Taitaa olla jonkun facelift mallin kepukka tuo kuva. Neliveto valitaan tuollaisesta namiskuukkelista. Manuaalissa ei sanallakaan mainita koko nelivetojärjestelmää. Sen sijaan siellä mainitaan että kyseessä ei ole maastoauto, eikä sillä saa ajaa maastossa. Eilen kävin vähän kokeilemassa miten tuo mahtaa toimia. Automaatti pitää näköjään laittaa N-asentoon. Sen jälkeen tuosta namiskuukkelista käänsi. Menee hetki niin syttyy mittaristoon merkkivalo nelivedosta. Hitaalle kun laittoi niin taas hetki ja siitä syttyy oma valo. Kovin hidas tuo hitaanpuolen neliveto ei ole. Joku automaatilla offaava voi varmaan kertoa mikä tuolla on vaikutus automaattiin? Manuaalilla tietäisi että se syö kytkintä, mutta mites automaatilla? Öljyt kuumenee ja automaatti kärähtää? En tiedä onko automaatilla joku oma jäähdytin? Tuli myös testattua että perässä oleva kitkalukko toimii. Ristiriipunnassa se ei toiminut, ellei antanut vähän käsijarrua. Hiekalla se kyllä lähti hienosti kummallakin takarenkaalla sutimaan.Amerikan suunnalta löysin infoa että se on joku Mitsu variaatio koneen osalta. Tiedä sitten kun kaikkialta löytyy vähän eri infoa. Epäilen myös ettei tuo perustu alustalta ihan täysin 2-koppaseen pajeroon, koska alustan osissa ei mainita sopivuutta Pajeroon, eikä Pajerossa mainita taas että sopii Terracaniin. Ois kyllä ihan mielenkiintoista päästä vähän vertaileen 2-koppasen pajeron kanssa tuota alustaa. Helpottaisi hieman osien saantia kun vähän on nihkeä valikoima. Kaikenlaisia kromiosia saa kyllä, mutta esim. korotus osaa ei oikein ole tarjolla. Perään on tarjolla vain 45mm korotusjousia. Keulasta ilmeisesti vääntösauvoja sitten ruuvaillaan vaan. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tuosta vielä hieno foto eilisen mäen valloituksesta. Suuri saavutus menopeliltä millä kielletään ohjekirjassa maastoajo. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Päivitetääs hieman tätä taas. Matille tuota kävin näyttään ja hienosti sitä verrattiin vuoden -98 Pajeroon ja eihän siellä perässä ainakaan mitään samaa ollut. Erilailla on tehty. Keula nyt yllättäen on samankaltainen, mutta voiko tuollaista risukeulaa kauhean erilailla edes tehdä? Ei siis perustu 2-koppaseen pajeroon. Perämurikka on myös sitä kokoluokkaa että on varmaan jostain kuorma-autosta.
Löysin myös kojelaudan alalaidasta jälkiasennetun namiskuukkelin, minkä oletin liittyvän lisäpitkiin, mutta ei. Sillä käynnistetään käsin keulalta flekti. En tiedä miksi. Voisin olettaa että se liittyy automaatin jäähdytykseen? Keulalla kun on himmeen kokoinen jäähdytin mistä putket menee automaatille. Tietääkö jostain milloin automaatti käy liian kuumana? Tuleeko siitä joku merkkivalo? Saako sille jonkin oman mittarin? Mukana tulleen hälyttimenkin sain toimiin. Riitti että vaihtoi pariston kaukosäätimeen. Tuossa kun ei ole alunperin kauko-ohjattua lukkoa niin se on kait hoidettu sitten tuolla hälyttimellä. Hyvin se ainakin näyttää toimivan. Vetohommia tuli kanssa kokeiltua. Tuollainen 750kg kärry ei tuntunut missään vaikka oli hieman ylikuormaa kärryssä. Pitäs vielä kokeilla autotrailerin vetoa. Tuossa yölläkin tuli ajeltua ja kokeiltua ajovaloja. Ne on kyllä perin onnettomat. Surkeempia valoja saa muuten hakea. No ehkä Pontiac Transportissa oli vielä paskemmat valot. Mut ei noilla lyhkäsillä näe kyllä yhtään mitään. Joku urpo nekin on tainnut pilaa niillä 100w polttimoilla mitkä oli siellä. Pitää siis investoida uusiin umpioihin ennen syksyä. Ebayn kautta niitäkin näytti saavan. 2000km takana ja pienin kulutus ollut 9.2 ja suurin 10.3. Ei oikein ole vielä tullut sen verran ajoa että osaisi sanoa mitä tuo syö kaupungissa. Eikä toisaalta ole tullut mitattua kunnollista maantie kulutusta. Muistaakseni tuolle luvataan 8 litran kulutus maantiellä ja kaupungissa pitäisi mennä 13. Eli yhdistetty näyttäisi olevan oikeanlainen. Suurempi tankki sais olla ettei koko ajan tarvis tankkailla. Ohjekirjan mukaan se on 75-litraa. Mukana tulleet kumhon katusliksit on hieman nihkeä esitys. Runko on niin löysä että vähän hakee. Talvirenkaat on 15" vanteella ja kesärenkaat on 17" vanteella. Otteessa lukee kokona 255/65-16 ja 235/75-15. Kumhot tais olla 235/65-17. Kysymys kuuluukin saako tuohon laittaa 265/70-17 renkaat? Nuo on ilmeisesti hieman isommat kuin 31" renkaat korkeudeltaan? 17" vanteelle on vähän nihkeästi rengastusta. Mutta tälläiset ainakin löysin http://www.1001renkaat.com/renkaat-a...17-121p-276788 Tiedä sitten millaiset on Toyo renkaat.. http://www.1001renkaat.com/renkaat-a...r17-121q-39634 17" vanteelle siksi kun kesänakit on niillä ja talvirenkaissa on vielä reilusti pintaa. En tiedä mahtaako nuo vanteet edes kelvata noin leveälle renkaalle? Pitää ottaa rengas irti ja katsoa onko siinä jotain merkintää vanteen leveydestä. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan | TOPPAHOUSU | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 24.03.2013 11:15 |
| Hyundai Terracan | Terracani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.06.2012 09:58 |
| Mielenkiintoinen Terracan | Nerd-O | Chit-Chat | 8 | 30.08.2011 09:47 |
| Terracan | Nerd-O | Chit-Chat | 28 | 15.02.2011 22:23 |