![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#576
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu kyllä mä ilmottelen ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#577
|
||||
|
||||
![]()
Tuon verran on kokoeroa uudella ja vanhalla jarrutehostimella Swift--> GR patrol. Muuten oli bolt on. Pulttijako oli sama. Männän varren pulttia piti lyhentää 15mm
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#578
|
|||
|
|||
![]()
Aika huima kokoero....
|
#579
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
onhan tuossa isommassa pääsylkyssä toinenkin lähtö? Ja meni tosiaan heittämällä paikalleen? Saako tollasia GR patrollin tehostin/pääsylkky yhdistelmiä jostain uutena järkihintaan? -Paavo |
#580
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uutena alkuperäisiä saa tietty marmoritiskiltä(kallis ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#581
|
|||
|
|||
![]()
Pitääpä kysellä. Koittanu vaan pitää kiinni periaatteesta, ettei autoon tartte/kannata laittaa käytettyä jarruosaa, mutta kaikki säännöthän on tehty rikottaviks.
|
#582
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se periaate on kyllä hyvä jarruosien kanssa. Ainakin minä joudun toisinaan (yleensä) nöyrtymään käytettyihin osiin kun puhutaan rahasta ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#583
|
||||
|
||||
![]()
juu, mutta esim. hydrobuusterikin uusi on alk. 559 taalaa ni kyllä mä ainakin sen jostai varaosa autosta käyn purkamassa...
__________________
M.O.C |
#584
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Nyt tämäkin projekti on nytkähtänyt parilla pykälällä eteenpäin. Ainakin sen verran, että uskalsin ilmottautua raision juhannustrialiin. Niin ja Promodiin
![]() ![]() Käsijarrun kanssa tuli painittua jokunen ilta. Mullahan oli Wilwoodin hydraulinen käsijarru ja on tietty vieläkin, mutta Swiftin jarrupääsylinterillä voimistettuna. Nyt se on oikein tehostettu. Kuva on otettu sovitusvaiheesta, eli saattaa näyttää vähän perseestä revityltä ![]() ![]() Sovitin Suzuki Swiftin jarrusatulat Pajeron levyyn. Aluksi oli ongelmia melko paljon jarrujen palauttamisen kanssa, mutta pienen kiilloittelun jälkeen nekin alkoivat toimia moitteetta. Pitoakin tuntuu olevan riittävästi. Jonkun näköinen suoja on pakko rakentaa käsijarrusatulalle. Muuten se saattaa ottaa kiveen ikävästi. Asennusvaiheen kuvia Seuraava homma minkä päätin tehdä kisoihin oli Caster kulman kääntäminen. Tällä on ennen ollut tapana se, että eturenkaat ovat kääntyneet ikävästi alle ja ikäänkuin vastustaneet kääntymistä. Varmaan jostain videoista sen näkeekin... Nyt kuitenkin se on korjattu toivottavasti ainakin parempaan suuntaan. Ainakin mulla on sellainen kun jotain korjaa, tai parantelee niin huonommaksi menee ![]() ![]() Nyt seuraavaksi olisi tarkoitus vahvistella kaaria. Sitä ennen pitää mun vetopeli hj katsastaa. Muuten voi olla kaarimateriaalin hakeminen kaarikaupasta vaikeaa. Siinä ei "pitäisi" olla paljon muuta kuin akseleiden stefojen vaihtaminen. Ne onkin jo tilattuna hyllyssä. Eihän pieni tihku mitään haittaa, mutta kun menee salon reissussa (n.60km) 5dl peräöljyä ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#585
|
||||
|
||||
![]()
tääläkin pitäis olla semmonen tykkää nappi
![]()
__________________
M.O.C |
#586
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos kehuista Junnu
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#587
|
||||
|
||||
![]()
Nyt näyttää siltä että laite tosiaankin valmistuu aikataulussa kisoihin. Jää aikaa vaikka pakkaamiseen yms. Kaaret on vahvistettu ja rautaa on laitettu vähintään saman verran mitä olen laihduttanut (-27kg)
![]() Pieniä ongelmia on ollut, kuten eilen testilenkillä vaihdelaatikon hajoaminen yms. pientä. Onneksi on varalaatikko. Kuva Vielä pitää vahvistaa jakolaatikon kiinnitys. Se kun on suzukin isolohkon huikeasta väännöstä johtuen vääntynyt aika kriittiseen muotoon ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#588
|
||||
|
||||
![]()
Mimmosetkohan noi kaaret olis jos olisit laihduttanut vaikka 40kg?
![]() Vahvan näköiset on ja onnea tiputetuista kiloista ![]() |
#589
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#590
|
||||
|
||||
![]()
Rälläkälläkö kaivoit auki noi kääntöpäät? Mn tarttis sama homma tehdä hiluksii, mutku ei saa aikaseks.
|
#591
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ne ihan isolla rälläkällä kairattiin auki. Hitsauksessa piti jäähdyttää hyvin välissä ettei kääntöpää ja stefat lämminneet liikaa.
__________________
Harbor Cruisers Toyota Hiace 4x4 (ex) Nissan patrol 4x4 (projekti/metsäkulkine) Suzuki sj410 (ex) Toyota Bj-40 (ex) |
#592
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#593
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
Jonkunverran näköjään ottanu itteensä nuo kääntymisen rajoittimet, saattaa käydä murrosten päälle. -Paavo |
#594
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on totta. Pitää nuo jollain tapaa suoristaa. Varmaan helpoin on laittaa uutta rautaa päälle.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#595
|
|||
|
|||
![]()
ajat vanhat pois, etsit kaksi M36 ( tai vähän pienempi, en muista tarkasti mistä koosta me on noita tehty ) mutteria ja ne keskeltä halki. sitten hitsaat mutterin puolikkaat toppareiksi. sillai sopivasti kun halkaisee ne niin rajoitinpulttia vasten tulee aika optimaalinen kulma. nuo orkkispeltilipareet ei kestä hytikkaohjausta. helpommin tekee kunnolliset kuin vahvistelee vanhoja.
|
#596
|
||||
|
||||
![]()
Kävin taas vakoilemassa Temen pajalla .
Kovalla ylipuhumisella sain Temen hetkeksi pudottamaan työkalut käsistä ja juomaan kupin kahvia ![]() Ja Temellä oli semmonen kahvinkeitin mikä alko keittään kahvia kännykän välityksellä ![]() ![]() ![]() Oli paljon muutettu kilpuria viimme näkemästä ![]() Niin ja niitä kuvia tänne ![]() ![]() T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
#597
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() En mä juurikaan mitään varsinaisia muutoksia ole tehnyt, ainakaan isoja. Mitä nyt vähän kaariputkea lisäillyt ja yleensäkin vahvistellut paikkoja. Läheskään kaikkia muutoksia ei ehtinyt millään tekemään mitä suunnittelin. Vanteetkin piti vaihtaa kapempiin, mutta iski nuukuus ![]() Tässä yksi kuva Nuo putket ottavat nyt mukavasti kiinni kattoon. Niistä tulee helvetinmoinen pärinä. Masa d:n kanssa tänään käytiin sitä testaamassa ja jos pärinää ei lasketa, niin hyvin toimii. Pitää vissiin jotain tehdä sille katolle... ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#598
|
||||
|
||||
![]()
No jokos pärinät on poistettu
![]() Ja miten kävi hojon leimas T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
#599
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sen verran edittiä, että pärinät ovat menneen talven lumia ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Teme74 : 10.06.2014 13:27 |
#600
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
m.suzuki sj 410 ja suzuki jx | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.11.2006 16:14 |