![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
40cm x 61cm about 6cm paksu hj 61:n syyläri on 1 kpl rivejä enemmän joten se on tehokkaampi
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mitäs noi maksaa? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onkos kenelläkään kokemusta sähköisistä vesipumpuista? Tuntuisi hyvältä idealta alhaisilla kierroksilla ajoihin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin sellaiset laatu pumput mitä uskaltaa varmasti käyttää. amerikkalaisiin saa suoraan alukuperäiseen paikkaan sopiva ja tuotoltaan riittäviä. Ehkä tuollaisesta bilhevetin veneen siirtopumpussa riittäis tuotto hyvin mutta ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Kuitenkin vakio pumppu on idioottivarma sähköiseen verrattuna ja ainakin perus "paja"viritteisessä ei tuo tehon lisäys oli pumpussa se ensimmäinen juttu Minkälaista pumppua ajattelit? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
tais olla joku sähkönenpumppu jossa termostaatti ohjaus muutamia satasia.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole mitään käsitystä mitkä pumput toimii mitkä ei...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kunnollinen öljynjäähdytyskin auttaa myös lämpöongelmiin.
Itse ainakin oon huomannut että moottorin lämmöt laskee reilusti kun kahlaa "öljypohjasyvyydessä".
__________________
www.classicjeepparts.com |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta lämpöongelmasta:
Rangessani oli samaa ongelmaa aiemmin, vaikka autossa oli isoin alumiinijäähdytin mitä siihen mahtui, ja vielä kahdella puhaltimella. Syyläri oli alareunastaan rungon poikkipalkin päällä, ja keräsi upotuksissa mutaa eteensä jolloin viimeistään ongelmat alkoi. Lämpöjen ollessa yläkantissa flektit söi kivasti ylimääräisen virran laturilta. Pahimmillaan virtojen ollessa vähissä vinssatessa ja samalla kun yritti renkailla hiivittää autoa pintaan flektit napsahti päälle ja samassa loppui sytkälaitteilta virta ja kone tietenkin ryytyi. ![]() Tilanne korjautui kun vanhan jäähdyttimen revetessä jouduin hommaamaan uuden, enkä saanut samanlaista. Tilalle tuli noin kymmenen senttiä matalampi (melko tarkoin Rangen orkkisjäähdyttimen kokoinen) ja sain sen asemoitua koholle runkosta, jolloin mutalälli mahtuu jäähdyttäjän alta eikä tuki sitä (heti). Suurempi apu kuitenkin oli muutoksesta flekteihin jotka vaihtui kahdesta yhteen, johon askartelin huuvan. Virran kulutus flektien pyöriessä puolittui, ja pyörimisen tarve tuntui tekevän samoin. Juu, ja ajattelin että eihän tuo pikkumotti ole tietenkään sama asia kuin tuollainen oikea V8, mutta se kuitenkin polttaa suunnilleen saman verran pensaa samalla antaen vähemmän tehoa, niin eikö se tee ainakin saman verran hukkalämpöä ? ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä toyota?? | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 02.02.2011 21:26 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
mikä yleensä rikkoutuu jakolaatikosta toyota | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.04.2004 10:20 |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |