![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
__________________
WWW.RASKAS.FI |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Hei nyt tää OT menee jo liiallisuuksiin...
Jotain rajaa.Altapäin toi alun auto näytti yllättävänkin kuivalta, muutenhan kahden-kolmen kuvan perusteella on aika vaikea sanoa mitään. Tekijämies tommosen kanssa pärjää aina. Koskeeko muuten Discoa se vanha "Rangen osto kannattaa aina"-sanonta? Kaitsu tuossa aiemmin jo laittelikin parit linkit keskusteluihin Discon vaivoista, josko ketjun aloittaja enää tätä viisastelua jaksaa lueskella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Disko 2sessa automaatissa ei todellakaan ole mitään laatikkovaivaa tyyppivikana, etenkään 100tkm kohdalla. Yleisin syy laatikon rikkoontumiseen on se että 60% ihmisistä ei tajua autoista yhtään mitään (vaikka luulee tietävänsä), ja nämä 60% ihmisistä ajaa autolla käyttäen tehtaan ensiasennus öljyä niin pitkään kun auto vain kulkee, ja öljynmäärää ei tarkasteta ikinä, kun nämä tuuppaavat vuotamaan ajan kannssa sitä öljyä.
Laatikon jäähäriputki rupeaa vuotamaan keulasta tyyppivikana, ja meno senkun jatkuu vaikka onkin pieni vuoto. Eräs ystävien palstalla oleva kaveri ajoi tietäen automaatti disko 2sella että laatikko vuosi öljyä, no eise kauaa ilmeisesti kestänyt kun joutui hakea +2-3000e vaihtolaatikon varsinaissuomen korjaamolta.. (Nimeä en viitsi kertoa) Ja toinen ilmeinen vika millä toi laatikko noista saadaan rikki että se säretään. Vedetään sitä 3500Kg kärryä D:llä vaikka se tiedetään ettei se auto sitä jaksa vetää kunnolla noin isolla vaihteella. Suomesta löytyy n:500tkm ajettuja D2sia joissa ei ole laatikolle tehty mitään. Tämä on korjaamon täyttä faktaa. Jos manuaalista puhutaan on se että sinne R380 laatikkoon laitetaan ihan jotain muuta öljyä kuin sinne pitäisi. Jopa aikanaan kun Volvo (liekö wetteri?) toi maahan Land roveria, he laittoivat väärää öljyä manuaali laatikoihin tietäen mitä teki huoltotiedotteesta piittaamatta. Isän autoonkin on vaihdettu 100tkm kohdalla uusi laatikko sen takia kun VOLVON korjaamon miehet TIETÄVÄT ETTÄ TÄSSÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ JUURI TÄTÄ VOLVON ÖLJYÄ. Mutta näin ei ollut kun tuli sitten laatikkoremppoja eteen useammassakin autossa. Vaihteet ei menneet enään edes rautakankea käyttäen päälle. Varmasti sarjaan mahtuu autoja joista on laatikko mennyt noilla kilsoilla. Mutta eise ole tyyppivika tuossa sarjassa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Liekö autoon olemassa minkäänlaista huoltokirjaa tai muuta todistetta että autolle on matkan varrella edes yritetty tehdä jotain huoltoa, säännöllisesti?
Mistä öljyvuodot aiheutuvat, moottorista, akseleista, laatikosta? Jos kori ja runko ei ole rapea ja tekniikka toimii luotettavasti, niin ei huono ostos, edellyttäen että on järkevä käyttöprofiili. Kaupanteon hetkellä normaalit koeajot ja jos laatikko vaihtaa asiallisesti, öljy ei haise ja jos vielä huoltohistoriassa on todettavissa että laatikkoakin on huollettu, niin se ei ole murheista suurin. Ilmajousituksen kaikki asennot tulee testata. Käyttöprofiililla tarkoitan tässä että tarvitsee oikeasti isoa diesel-maasturia ja jos jotain hinaa, niin hetken miettii miten sen tekee. Kiinnostava auto kaikin puolin. Jos jostain pitää huolestua on suutinjohtosarjan mahdollinen öljyyntyminen ja mahdollinen moottorin ryntäys, jonka seurauksena Td5:sta tulee äkkiä romua. Nuo Kaitsu67:n linkit kertovat varsin perinpohjaisesti, hyödyt ja haitat |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Yksi parhaista autoista millä minä olen ajellut tai vetänyt kärryä. Omassa oli ace (mutkien kallistelu esto) eli etuiskaiden kaverina pienet hydrauli sylinterit mitkä tasasi auton kulkua.
Ilmajousissa välillä pientä kiukuttelua, mutta kun oppi oireet ja löysi ongelmat niin varsin helppo ja halpa huoltaa. Kai se korjaamolla olis maksanu sit paljon.? Laatikoissa ei yleisesti mitään vikaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kannattaako ostaa? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.09.2004 21:05 |
| Kannattaako Hankookia ostaa? | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.06.2004 09:59 | |
| Kannattaako ostaa | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 07.05.2004 10:26 |
| Kannattaako ostaa ??? | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 17.03.2004 19:24 |
| Kannattaako ostaa jenkkilästä | Yleiset | 14 | 19.01.2004 07:21 | |