Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta?
LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.
Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.
Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.
En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ)
