![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ei sitten kannata kovin kauan ajaa pelkällä vedellä tai pääsee tekemään isommankin remontin ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Näinhän se on. Eiköhän siellä sitä glykolia mös vielä jonkunverran kierrä. Mielelläni kuulisin kokemuksia tuosta syöttöpumpun irroitukesta. Kuinka paha rasti se on? Mitä pitää huomioida?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Maksimoitu puhtaus pumpun ja suutinputkien liitäntöjen osalta purkaessa ja kasatessa. En oo koskaa nähny miltä hoojiin jakopää näyttää, niin joku muu kommentoikoon siitä, että tarviiko sieltä irroittaa pumppua pyörittävä hammaspyörä ja onko toi jakopää edes puolikskaan niin pelottava rasti, kuin remmikoneissa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu jakopää täytyy ottaa auki et saa pumpun rattaan pois.
Pyörittelee koneen yläkuolokohtaan ja tekee kunnon merkit ennenku irrottaa mitään sielt jakopäästä. Muistaakseni merkit osuu kaikissa rattaissa tyyliin kerran sadassa vuodessa kohilleen samaan aikaan ![]() Vissiin ite tein niin et kattosin et kaikki päärattaat on kohillaan ja otin välirattaat irti ja kasatessa pistin niitten merkit oikeisiin paikkoihin. Tai jotenki tolleen ![]() Kampiakselin siivapyörän pultti voip sit olla ihan mukavasti kines ![]() Joku kenel on tuorees muistis toi homma ni voi korjailla mun höpö juttuja. Yhden normi työpäivän verran saa ainaki varata aikaa hommaan, ja vaan jos kaik lähtee nätisti auki eikä mee turhaan ihmettelyyn aikaa.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se syöttöpumppu lähtee rattaansa kans pois paikoiltansa. siitä isommasta laipasta avaa, eikä niistä neljästä säätöpultista.
ja siinä on kuusiokoltulppa tai vastaava sivustapäin jakokotelossa, niin sen alta löytyy viistetty hammas yhestä kohtaa pumpun rattaasta niin siitä tietää laittaa takas samaan kohtaan. Viimeksi muokannut Jani E : 23.04.2014 19:32 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hyyvä, oon ite vissiin tehny sit vaikeimman kautta
![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#7
|
||||
|
||||
![]()
tapoja on monia
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mitä meinaat ? Talveksi tietty pitää saada pakkasnesteet sisään mutta kesällä jäähdytys toimii parhaiten pelkällä vedellä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jäähdytinnesteessä on nuita muitakin ominaisuuksia, kuten korroosionesto. Pelkkä vesi osaa tehdä kummia varsinkin alumiinisille osille jäähdytinnestekierrossa.
Eräässäkin tapauksessa käyttivät pelkkää vettä, kun ei sitä pakkasenkestoa tarvita maassa, jossa lämpötila aina plussalla, mutta pahus vaan, kun olikin sylinteriputkeen syöpynyt reikä. Tämä oli kotimaisessa panssariajoneuvossa ja sen Valmet-moottorissa.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pelkkä vesi aiheuttaa jo viikossa valurauta lohkon ruostumisen, kuukaudessa aiheuttaa niin paljo korroosiota sinne et jäähdytin nesteet tulee olee aina paskanruskeet sen jälkee!
Kesän ajamisella saat irtoruostetta sinne järjestelmää niin paljo et alkaa haitata jo muita osia, vesipumppu ja termari ei tykkää. Lämmityslaitteen kenno saattaa tukkeutua ja kannentiivisteen reijät voi mennä umpee! Ja nimim. Kokemusta on. Hätävarana voi laittaa pelkkää vettä mut vaikka tollei vuotaa ni pyri ees 30% pitää glykolia siel.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#11
|
|||
|
|||
![]()
On tullut nähtyä valmetin koneessa alareunasta puhkiruostunut sylinteriputki, kuulemma kahden kesän pelkkien vesien käytöllä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Toki pelkkä vesi ruostuttaa mutta ei nyt ihan pikana kuitenkaan. Ja kuka vaihtaa autoonsa syylärinesteet 3 vuoden välein
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Aattelin että tarttee samalla varmaan myös vesipumppu vaihtaa, kun näytti olevan kostea siitä ympäriltä. Muutenkin siinä alumiinikannessa näytti olevan aika paljon öljyä. Mistä lie tullut. Millanen temppu on irroittaa se ratas siitä syöttöpumpusta?
Eiköhän tuo onnistu kun ensin vain pyörittelee jakorattaiden merkit kohilleen. Jos ei satu kohilleen niin tekee vaikka tussilla jotku merkit niihin. Aika pahassa asennossa joutuu vääntämään. Varsinkin ton ö-suodattimen jalka näytti olevan mukavassa paikassa. Selkäkipu on taattu. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rekka ajoi rajusti kaiteeseen – kuljettaja masturboi | VonLeka | Chit-Chat | 14 | 04.02.2011 17:48 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
rengas vuotaa | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2009 06:03 |
Rover 2,5 Tdi huohottaa rajusti | Aki74 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.03.2008 05:25 |
4runnerin kulutus nousi rajusti | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.12.2005 12:09 |