Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2014, 10:36
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HAILUXI-07 Näytä viesti
Lainaus:Minun Hiluxilla ajettu vasta 105tkm eli ei paljon mutta kun katson nuita "Arpe":n laittamaa kuvaa miten karstottunut on imusarjan alku niin voisi olettaa että täälläkin joudutaan putsaushommiin.
Eipä ole paljoo eroa,miul on muutama sata vaille 110tkm
Mut parina viimevuonna tullu ajettua aika paljon lyhyttä matkaa,eli talvikelillä usein vajaalämpösellä moottorilla,todennäköisesti edistää tuota karstan muodostumista.
Pitemmän reissun jälkeen huomas selkeen eron auton kulkevuudessa,ku kerkes moottori kuumentua kunnolla ja kävi pitempään reilummilla kierroksilla.

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2014, 11:00
HAILUXI-07 HAILUXI-07 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Eipä ole paljoo eroa,miul on muutama sata vaille 110tkm
Mut parina viimevuonna tullu ajettua aika paljon lyhyttä matkaa,eli talvikelillä usein vajaalämpösellä moottorilla,todennäköisesti edistää tuota karstan muodostumista.
Pitemmän reissun jälkeen huomas selkeen eron auton kulkevuudessa,ku kerkes moottori kuumentua kunnolla ja kävi pitempään reilummilla kierroksilla.
Niin minä katoin että lähes sama kilometrimäärä ja itellä pääsäntöisesti lyhyttä työmatka-ajoa.
Ois varmaan suotavaan puhdistaa!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2014, 12:04
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Pitääkin testata tuo EGR:n tulppaus. Näinköhän tuo näkyy katsastuksessa päästöjen kasvuna??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2014, 12:11
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Kaikissa vehkeissä on pienentynyt mihin ollaan laitettu. GR 3 litranen 1 -> 0.4 savuarvot.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2014, 12:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Pitääkin testata tuo EGR:n tulppaus. Näinköhän tuo näkyy katsastuksessa päästöjen kasvuna??
Paranee vaan. Kyllä se just toi EGR on mikä saa nykydiisselin päästöt nousemaan. Toimii "paperilla" ja uutena hetken hyvin (pienentää typen oksideja (NOx)), mut vanhemmiten lisää vaan päästöjä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2014, 14:37
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ja se tukkeeks laitettu lappu saa olla kyl ihan vahva, tuppaa ujot peltiset repeämään sykkeestä puhki ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2014, 15:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Mulla EGR on toiminut vuodest 1998 ilman remonttia, eikä se siinä mielessä hullumpi ole jos sitä arvioidaan lämpenemistä tehostavana apusysteeminä, mutta jos sitä arvioidaan muulla perusteella, voi kyseinen systeemi ruveta vaikuttamaan aikamoiselta turhakkeelta.

Ehkä pitäs tarkitaa omasta vehkeestä onko paskaa kertynyt haitallisissa määrin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.03.2014, 15:45
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

monesti näissä D4D koneissa syttyy vikavalo jos sen tulppaa kokonaan, kun ecu huomioi että ilmanmäärämittarilla ei virtaus vähentynytkään vaikka egr aukes. siks jos sen pakokaasuletkun tulppaa, niin sinne tarvii saada puhdasta ilmaa virtaan. et siks siihen voi laittaa tollasen suodatin virityksen. moottoriöljyjen laatu ja vaihtoväli vaikuttaa kans vissiinki tohon nokeentumiseen. itte avasin ja putsasin aven egr talvella. ihan hammasharjan ja cleanerin kans. ja imurilla imutin ettei kaikki paska valu imusarjaan. ihan pehmeetä mustaa mömmöö oli. kolme kanavaa lähti ja enää yks oli vähäsen auki
tulpata sitä en ole aatellu, mut täytyy ottaa tavaks putsata se kerran kesässä, ku se on niin helpossa paikassa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
D-Max EGR Osaton Tekniikka & Jutustelu 7 10.05.2012 21:41
Myydään EGR-venttiili. Napalukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.11.2010 01:06
EGR venttili Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 12.07.2010 00:13
Jeepin EGR -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2008 13:27
EGR:n poisto Mikko Virtanen Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2005 15:15


Sivu luotu: 14:51 (GMT +2).