![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Itsellä t5 portteri(axd kone) ajettu 140tkm, ohjelmoinnissa kävi toissaviikolla, 10mm mustaa mönjää egr:tä eteenpäin imusarjalle. Nyt on egr ohjelmoitu pois ja tehoakin 100nm ja 40hv lisää ![]() Huomaa hitaampana lämpiämisenä mutta 5kw webasto tasaa ongelmaa, kulutus nousee hiukan mutta ennemmin niin kuin tukkia imusarjaa. Aiemmin oli 2.0 d4d ravi, jonka egr oli aivan puhdas, juuri ja juuri sormeen jäi nokea, tulppausta kokeilin. Ei riittäny lämpeämiseen enää talvella. Ja kulutus oli sen mukainen. Portterin imusarja pitää putsata joku viikonloppu kun viitseliäisyyttä on, nimittäin helvetinmoine purku kyseisen homman takia. Samaöa vaihtaa hehkut ja suuttimien tiivistesatsit kun silloin tällöin oireilee käyntiinlähtiessä. Niin ja se pesu. Kuumavesi pesuri. Tai sitten jotain uuninpuhdistusainetta ja normi pesuria. Toimii
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
... ja tuo nokikökkömusta on todella MUSTAA jos sellasta tarvii johonkin - vaikkapa sotamaalaukseen naamassa tms. - kyllä pysyy
on ilkeää poispestävää myös vaatteista, hiuksista, seinästä ym.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
https://www.chipit.com.au/wp-content...-DISABLE-A.jpg
Tuossa vielä yksinkertaisempi vaihtoehto! Itsellä tehty linkin osoittamalla tavalla... talvella tosiaan moottorin lämpeneminen hitaampaa mutta kun laittoi maskin ja puskurin aukot umpeen niin ei ongelmia lämpenemisen kanssa. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
EGR hässäkän kyljessä olevasta alipainekellosta letku irti ja letkun päähän tulppa... ei kai siinä muuta?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei juuri, mutta jos koneella on ajettu paljon niin voi se portti olla jumittunut hiukan auki. Tämän takia suosivat vielä läppää varmistukseksi.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mansoni ![]() EGR hässäkän kyljessä olevasta alipainekellosta letku irti ja letkun päähän tulppa... ei kai siinä muuta? Lainaus:
Jos se noin helposti käy ja ei vikavaloja syty niin tuotahan pitää kokeilla. Minun Hiluxilla ajettu vasta 105tkm eli ei paljon mutta kun katson nuita "Arpe":n laittamaa kuvaa miten karstottunut on imusarjan alku niin voisi olettaa että täälläkin joudutaan putsaushommiin. Viimeksi muokannut HAILUXI-07 : 30.03.2014 10:24 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei irronnu ees saunassa.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mites tommosessa 2L-T koneessa? Riittääkö, että vetää alipaineletkun (ohjaus) irti egr venasta, vai olisko parempi tulpata umpilaipalla egr ja imusarjan väli? Mites tulppa, egr tulo vai meno puolelle?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lopullista ratkaisua ei ole löytynyt koska omassa kulkupelissä on EGR:stä tuntunut olevan talvella merkittävä hyöty moottorin lämpenemisen kannalta ja mitään ylimääräisiä lämmittimiä mulla ei ole. Sisällä on viimeaikoina ollut Mobilin 0w-40 öljyt. Kun lämpenemisapua ei tarvi, moottori tuntuu vähän "raikkaammalta" toiminnaltaan kun EGR on pois pelistä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
D-Max EGR | Osaton | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.05.2012 21:41 |
Myydään EGR-venttiili. | Napalukko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.11.2010 01:06 |
EGR venttili | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.07.2010 00:13 |
Jeepin EGR | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2008 13:27 |
EGR:n poisto | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.10.2005 15:15 |