Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2014, 22:52
-teemu -teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Todennäköisesti kiertokanki, en avannut ja reikä oli niin pieni etten nähnyt. Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen. Alkuperäinen syy oli arvaukseni mukaan massiiviset sytytyshäiriöt ja niistä syntynyt laakerivaurio.
On tuo 85 budjettivirittäjän unelmatavaraa. Kestää puristaa ja laihalle mennessä vain tehot putoaa, ei pala venttiilit.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2014, 23:10
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -teemu Näytä viesti
Todennäköisesti kiertokanki, en avannut ja reikä oli niin pieni etten nähnyt. Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen. Alkuperäinen syy oli arvaukseni mukaan massiiviset sytytyshäiriöt ja niistä syntynyt laakerivaurio.
On tuo 85 budjettivirittäjän unelmatavaraa. Kestää puristaa ja laihalle mennessä vain tehot putoaa, ei pala venttiilit.
Eihän se venttiilin palamisen pelko olekkaan ahtajalla, vaan mäntään sulava reikä! Joka muuten kuulostaa ihan laakerivauriolta :P
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.03.2014, 07:37
-teemu -teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Eihän se venttiilin palamisen pelko olekkaan ahtajalla, vaan mäntään sulava reikä! Joka muuten kuulostaa ihan laakerivauriolta :P
Tässä mäntä jäi ylös ja kolinaa ei vajaapyttyisenä enää siirrellessä kuulunut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.03.2014, 08:03
-teemu -teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Hyvähyvä hommaa ei siis kokonaan ole tyrmätty. Suoraruiskuissa joissa ruiskutus alkaa vasta ykk.ssa ongelmaksi tutkimusten mukaan tulee itsesyttyminen kun etanolin määrä ylittää 40% pa määrästä. Osakuormalla taas syttymisviive kasvaa haitallisesti, koska seos jäähtyy liikaa.
Kertooko joku minulle miten toteuttaisin e85 suuttimen aukioloajan ahtopaineen funktiona ja vielä rpm tieto mukaan?
Bensaruiskussa suuttimen signaalin kopioiminen oli simppeli, muttei taida cr suuttimen signaali sopia bensasuuttimelle kun saattaisi ruiskutusaika jäädä olemattomaksi?

-Teemu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2014, 23:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis oliko tävä vauriokone diesel, ja vielä turbolla?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -teemu Näytä viesti
Todennäköisesti kiertokanki, en avannut ja reikä oli niin pieni etten nähnyt. Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen. Alkuperäinen syy oli arvaukseni mukaan massiiviset sytytyshäiriöt ja niistä syntynyt laakerivaurio.
On tuo 85 budjettivirittäjän unelmatavaraa. Kestää puristaa ja laihalle mennessä vain tehot putoaa, ei pala venttiilit.
Siis milloin diesel, turbolla taikka ilman käy "Laihalla"?
Siis silloin, kun se käy taloudellisesti! Ja silloin käy "liian" rikkaalla, kun putkesta tulee mustaa...

Ja milloin diesel käy Liian Laihalla; silloin kun se sammuu dieselin puutteeseen.

-> dieseli on täysin immuuni tuolle laihalla käynnille, mikä bensakoneissa aiheuttaa moottorivaurion! (tässä mittakaavassa, mitä nyt keskustellaan)

-> Jos tuo -teemu :n poksahtanut kone on turbodiesel, ja siitä on revitty RE85:lla (lainaus """" Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen""""
Niin tuo vaurion syy on täysin oikea: (lainaus """"Alkuperäinen syy oli arvaukseni mukaan massiiviset sytytyshäiriöt ja niistä syntynyt laakerivaurio."""""""""
-> siis tuo RE85 on syttynyt SUUREN ahtopaineen ja dsl:n puristusten vaikutuksesta PALJON ennen yläkuolokohtaa; siis kampiakseli ja kierokanki on nostanut mäntää täyttä palopainetta vastaan, kun normaalisti tuo täysi palopaine tulee vasta noin yläkuolokohdassa, tai jopa himppu jälkeen...
Ja jos väännöt on; (lainaus """" Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen"""" niin se ei selity RE85:lla, vaikka lisäpolttoaineena; tuota happea (siis ilmaa, siis ahtopainetta) pitää saada n.tuplat, ja jos sitä "toimitetaan" turbolla, niin säädöissään olevaan dieseliin ei riitä tuplat ahtopaineet?

-> siis tuo RE85 ei vain kestä turbodieselin puristusuhdetta ja ahtopainetta, jos meinataan virittää. Ja tuo lämpötila vaikuttaa, samoin kuin moottorin ominaisuudet, nyt se termi hukassa....

Jos haluaisi ottaa tuolla RE85 lisätehoja dieselistä, niin toimisi varmaan parhaiten, kun laskee puristukset mahd.matalaksi ja ahtopaine mahd. pieneksi; toki silloin hyötysuhde kärsii...

-> jos haluaa vanhasta autosta TEHOA RE85:n avulla; niin silloin pitää olla sytytystulpat suihkujen sijaan palotilassa...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
e85, suoraruisku, vesiruiskutus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:22 (GMT +2).