![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Todennäköisesti kiertokanki, en avannut ja reikä oli niin pieni etten nähnyt. Vääntöä oli arviolta ainakin tuplat alkuperäiseen. Alkuperäinen syy oli arvaukseni mukaan massiiviset sytytyshäiriöt ja niistä syntynyt laakerivaurio. On tuo 85 budjettivirittäjän unelmatavaraa. Kestää puristaa ja laihalle mennessä vain tehot putoaa, ei pala venttiilit.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tässä mäntä jäi ylös ja kolinaa ei vajaapyttyisenä enää siirrellessä kuulunut.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hyvähyvä hommaa ei siis kokonaan ole tyrmätty. Suoraruiskuissa joissa ruiskutus alkaa vasta ykk.ssa ongelmaksi tutkimusten mukaan tulee itsesyttyminen kun etanolin määrä ylittää 40% pa määrästä. Osakuormalla taas syttymisviive kasvaa haitallisesti, koska seos jäähtyy liikaa.
Kertooko joku minulle miten toteuttaisin e85 suuttimen aukioloajan ahtopaineen funktiona ja vielä rpm tieto mukaan? Bensaruiskussa suuttimen signaalin kopioiminen oli simppeli, muttei taida cr suuttimen signaali sopia bensasuuttimelle kun saattaisi ruiskutusaika jäädä olemattomaksi? -Teemu |
#5
|
|||
|
|||
![]() Siis oliko tävä vauriokone diesel, ja vielä turbolla?Lainaus:
Siis silloin, kun se käy taloudellisesti! Ja silloin käy "liian" rikkaalla, kun putkesta tulee mustaa... Ja milloin diesel käy Liian Laihalla; silloin kun se sammuu dieselin puutteeseen. -> dieseli on täysin immuuni tuolle laihalla käynnille, mikä bensakoneissa aiheuttaa moottorivaurion! (tässä mittakaavassa, mitä nyt keskustellaan) -> Jos tuo -teemu :n poksahtanut kone on turbodiesel, ja siitä on revitty RE85:lla (lainaus ![]() Niin tuo vaurion syy on täysin oikea: (lainaus ![]() -> siis tuo RE85 on syttynyt SUUREN ahtopaineen ja dsl:n puristusten vaikutuksesta PALJON ennen yläkuolokohtaa; siis kampiakseli ja kierokanki on nostanut mäntää täyttä palopainetta vastaan, kun normaalisti tuo täysi palopaine tulee vasta noin yläkuolokohdassa, tai jopa himppu jälkeen... Ja jos väännöt on; (lainaus ![]() -> siis tuo RE85 ei vain kestä turbodieselin puristusuhdetta ja ahtopainetta, jos meinataan virittää. Ja tuo lämpötila vaikuttaa, samoin kuin moottorin ominaisuudet, nyt se termi hukassa.... Jos haluaisi ottaa tuolla RE85 lisätehoja dieselistä, niin toimisi varmaan parhaiten, kun laskee puristukset mahd.matalaksi ja ahtopaine mahd. pieneksi; toki silloin hyötysuhde kärsii... -> jos haluaa vanhasta autosta TEHOA RE85:n avulla; niin silloin pitää olla sytytystulpat suihkujen sijaan palotilassa... |
![]() |
Luokat |
e85, suoraruisku, vesiruiskutus |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|