Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 18.03.2014, 20:06
Tirlittan Tirlittan ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Ylöjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-T Näytä viesti
Tänään koeajettu reppuraivuria neljän tankillisen verran.
Ohuessa risukossa ei tehny mitään mutta nippanappa polttopuu kriteerit täyttävää puuta sahasi paljon nopeemmin vs. Normi 45cc raivuri tai moposaha. Reikäperkaukseen varttuneessa taimikossa varsin loistava peli. Varmasti myös ennakkoraivauksille.
Ketjua tosiaan sai pitää kireällä, ettei lentänyt pois urasta (ohuet risut pahimpia, kun pääsivät ketjun ja laipan väliin)
Kaasukahvan asento ei miellyttänyt ja nyt on oikea ranne kipeä (voi myös olla tottumis kysymys tai väärä tekniikka).
Käynnistäminen selässä oli lähes mahdotonta (jatkopala naruun helpottaisi?)
Pa-tankki ja teräketjuöljysäiliö olivat sopivan kokoiset juomataukojen tarpeeseen nähden.
Kone tuntui kyllä toimivan hyvin.
Tiukoissa paikoissa oli paljon helpommin hallittava vs normi raivuri ja pystyi tarvittaessa katkomaan siitä helpoimmasta paikasta ensin, mikä normi raivurilla on hankalaa/mahdotonta.

Siirsin hankkimista muutamalla vuodella eteenpäin, ellei tule todellista tarvetta aiemmin, tai sitten jätän kokonaan hankkimatta.
Peijooni, mä olen pudonnut kehityksen kelkasta, kun tuollainen laite tuli mulle ihan uutisena. Piti oikein googlettaa. Näytti kyllä näppärältä peliltä, liikkuvuus on aika paljon joustavampaa kuin perinteisessä raivurissa.

Mistä sait tuollaisen kokeiluun? Aika hintava tuo näytti olevan.

Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 21:42
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan Näytä viesti
Peijooni, mä olen pudonnut kehityksen kelkasta, kun tuollainen laite tuli mulle ihan uutisena. Piti oikein googlettaa. Näytti kyllä näppärältä peliltä, liikkuvuus on aika paljon joustavampaa kuin perinteisessä raivurissa.

Mistä sait tuollaisen kokeiluun? Aika hintava tuo näytti olevan.
Kävin isän luona missä metsätkin ovat eli ei ole Treen seudulta.
Tarjouksien jälkeen ei tuo ollut kovin paljoa kalliimpi vs saman merkin 545FX.
Stihlin vastaavaa en edes harkinnut, koska siitä puuttuu tuo roikotussysteemi eli rasittaa käsiä paljon enemmän.
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 21:48
Jäsen

Perusasetus

Minä en ole tilhejä harkinnut muutenkaan. Tai on mulla viilanohjain niiltä. Merkkiuskollisuus johtuu kyllä etupäässä siitä, että kaverin kautta on saanut noita Elektroluxin tuotteita melko hyvillä diileillä. Täytynee mennä kysymään, olisko tuollaista varastoissaan kokeiltavaksi.
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 21:55
Veteraani+

Perusasetus

Lainaus:
Minä en ole tilhejä harkinnut muutenkaan. Tai on mulla viilanohjain niiltä. Merkkiuskollisuus johtuu kyllä etupäässä siitä, että kaverin kautta on saanut noita Elektroluxin tuotteita melko hyvillä diileillä. Täytynee mennä kysymään, olisko tuollaista varastoissaan kokeiltavaksi.
Nekalan vai Ylöjärven husku kaupasta?
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 22:05
Jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Viimeisen sahan ostin kyllä Ylöjärven husqukaupasta, aiemmat on olleet maahantuojan mallikappaleita yms.

Se taitaa olla vähän niin, että sellaista merkkiä ei olekaan, mistä ei jollakulla olis huonoja kokemuksia.

Viimeksi muokannut Tirlittan : 18.03.2014 22:08
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2014, 06:19
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Smile

Lainaus:
Viimeisen sahan ostin kyllä Ylöjärven husqukaupasta, aiemmat on olleet maahantuojan mallikappaleita yms.

Se taitaa olla vähän niin, että sellaista merkkiä ei olekaan, mistä ei jollakulla olis huonoja kokemuksia.
Juu, tekniset ongelmat ymmärrän, niitä sattuu joskus; mutta kuluttajaviranomaisen tulkinnan vastaisuutta ja epäystävällistä palvelua en sulata. Siksi banaani. Onneksi on vaihtoehtoja

Omat sahat on kaikki ammattimalleja vaikka en ammatikseni sahaakaan. Paskojen laitteiden kanssa ei viitsi lähteä metsään. Ennakkohuollan ja putsaan sahat aina käytön jälkeen. Ja bensana olen käyttänyt pienkonebensaa, jota saa joiltakin huoltoasemilta mittareista 4-tahtiversiona edullisesti. Sitten vaan synteettiset 2T- öljyt joukkoon.
Vanha 19.03.2014, 08:04
Jäsen

Perusasetus

No se on totta, ettei paskaa palvelua tarvitse sulattaa.

Pienkonebensa on varsin hyvää sahan ennakkohuoltoa. Eikä tuu kuskillakaan pää niin helposti kipeäksi, kun pakokaasut on puhtaampia. Enpä ole huomannut, että pienkonebensaa olis mittarissakin. Ei sillä, että olisin etsinytkään.
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 22:14
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Perusasetus

Lainaus:
Omaaan sahavalintaaan vaikuttaa paikkakunnalla asuva eläkeläismetsuri. Kokaillu kaikkia markkinoilla olevia sahamerkkejä. <lopulta päätyi husseen. Huoltaa tätänykyä epävirallisesti hussen sahoja kyläläisille ja muillekkin jos vaan osaa kysyä.<Ittellä käytössä 346 XPG E-Tech. Vihreekorkkinen mut ei kattiversio.

Hieman painavahko karsintaan mutta riittävästi voimaa ja jengaa
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 22:27
Jäsen

Perusasetus

Mulla on Husqun 353 G ja 242, joka tosin on jo eläkkeellä. Sitten on ylijäämäpaloista koottu Jonseredi, jonka mallinumeroa en kyllä enää muista. Se on kevyempi käsitellä polttopuusavotassa. Isojen pihapuiden yms kaadossa husqu vie voiton, kun saa laitaa 15" laipan ja silti vielä jaksaa sen minkä minäkin. (Mikä ei ole kamalan paljon kyllä nykyään..)
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 22:30
Veteraani+

Perusasetus

Mulla on raivuria ostamassa ollessa yksi vaatimus: peukalokaasu.
Moottorisahoja löytyy itseltä Stihl ja Jonsered mallia mökki- ja maatila(hankittu sillon, kun en vielä itse ymmärtänyt sahoista mitään), mutta seuraavaa moottorisahaa hankkiessa suuntaan kyllä sinne metsänhoito-/ammattilaisosastolle, mutta merkkiä en ole vielä päättänyt. Koin nimittäin ns. Ahaa-elämyksen, kun pääsin sahaamaan ammattilaissahalla.

Viime kesänä tuli tehtyä "ryssänhirsien" sahuuta ms660lla ja kyseinen saha kyllä herätti välitöntä omistamisen halua.
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 21:57
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Smile

Lainaus:
varmaan ihqn hyviä nuo Husqvarnat, mulla meni Elux kokonaisuudessaan boikottiin yhden kodinkoneen huonosti hoidetun takuun takia. Olis maksanut niille kakskymppiä, mutta sitten kun bännäsin niin missasivat 3000 euron kodinkonediilit. Stihlillä sahaan mutta se ei johdu tästä epäonnisesta jutusta.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbo topicci Mappe Tekniikka & Jutustelu 165 26.09.2016 18:31
Mystinen vika samuraissa JoniS Tekniikka & Jutustelu 1 08.09.2011 11:26
Rangen mystinen käyntihäiriö rangemies Tekniikka & Jutustelu 29 24.09.2010 12:44
Mystinen ABS-vika rhm Tekniikka & Jutustelu 5 13.08.2009 19:41
Banaani - mystinen herkku mikk0 Cooking & Food 0 16.05.2002 12:54

Sivu luotu: 00:09 (GMT +2).