Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2014, 21:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
...ja jos noita halvimpia, niin bensakoneella; silloin ei tule verolappuja ollenkaan!

Toki tuo verokuormitus on päiväkohtainen, jos haluaa pistää liikennekäytöstäpoistoon, niin......
Niin tosiaan DSL-verot on kokonaispainon mukaan järkyttävät, vaikka kuin pitäiskin liikenteessä vain päivän kaksi.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
HAH! Kantavuutta just sen, mitä "Grand ZJapan" otteessa lukee!

Tommonen iso LT siis voisi olla se, mitä pitäisi hakea... Mulla on ollu ilmeisesti väärä NettiX-sivu, kun pitäskin olla NettiKONE. Ellei siellä sit ole enempi kuorkkiosastoa...

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 15.03.2014 21:52
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2014, 21:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Ostat Dodgen fuul-size pickupin 5.9 Cumminsilla, hommaat C- kortin ja unohdat kalliit kilometrit Tosin hankintahinnaltaan ne vain on aika kalliita, vaan olisihan se iloisempi ajaa kunnon moottorilla kuin jollain ikälopulla LT35:llä. Saisi vielä nelivetonakin, niin ei jää kuljetusautokaan ihan heti jumiin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.03.2014, 22:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
HAH! Kantavuutta just sen, mitä "Grand ZJapan" otteessa lukee!

Tommonen iso LT siis voisi olla se, mitä pitäisi hakea... Mulla on ollu ilmeisesti väärä NettiX-sivu, kun pitäskin olla NettiKONE. Ellei siellä sit ole enempi kuorkkiosastoa...
Kannattaisko ajaa kaatopaikalle se sinun offiauto, kaikkineen tykötarpeineen?

Siellä on kruunattu vaaka millä vastaanotetun jätteen määrä punnitaan. Toki nuo vaakat pikkasen pyöristää maksajan eduksi, mutta muistaakseni max. 19 kg?

On tullut punnittua noita autoja/kärryjä/kapineita, ja AINA ne on olleet vähintään omissa painoissa, yllättävän herkästi tuota ylipainoa tulee jostain...

ja noissa vanhoissa painot on ilmoitettu ilman kuljettajaa.... en halua maalata piruja, mutta jos esim. noita vokkeloja käyttäis puntarilla, ja nimenomaan kuskin kanssa, niin veikkaan väh. 10% lisäystä....

Ja kun tuota omaa, nimimerkin mukaista bj:tä katsastin pakuksi vuosikymmeniä sitten, niin tuo rippikouluikäinen bj painoi kotelot yms puhtaaksi pestynä, tankissa 5 litraa dsl, 3m vinssinvaijerilla, 8mm, ilman vararengasta ja telinettä, pienillä akuilla, 205-16 sileillä kumeilla tubeles vanteilla, kaikki matot+takapenkin pehmusteet poistettuna jne. 1840 kg konttorin puntarilla.
Kaatopaikalla 10g vähemmän, ja romuliikkeessä 10kg enemmän.
Otepaino muistaakseni 1820kg

Ennen kuin teurastin vinssin pois, ja tehdä 1800kg omapainoinen BJ, kerkesi tulla tuo "1800 kg asetus, ja selvennös tuohon punnitukseen"

Siis tuosta punnituksesta; Ainakin Oulussa minimimaksu on reilusti alle kympin, taannoin piti maksaa tonnitaksaa (noin 80e/Tonni), mutta puntari pyöristi vissiin painot asiakkaalle edullisempaan 10 kiloon.. ja kun piti keväällä viedä noita Ahvenen perkeitä, jotka alkaa haista heti! Niin ohikulkiissa vein nuo fileerausjätteet heti kaatsikalle, ja tuosta muutaman kilon pussista ei koskaan tarvinnut maksaa mitään... mutta nyt vajaa 10e, vaikka dyykkaat...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2014, 23:02
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Melkeen kaikilla pakettiautoilla oli ne sitten pakettiautoksi rekattuja tai juuri ja juuri kuorma-autoksi on kantavuus ollut käytännössä aika vaatimattomalla tasolla.

Ne on mun mielestä tarkotettu käytännössä jollekin alle 1000 kilon kuormille.

Poikkeus oli ehkä kaverin kanssa yhteinen -74 406 paripyörällinen lava Mersu, mutta se ei soveltunut kuorman kuskailuun kun moottorissa ei ollut vetoja eikä välityksen antanut myöten maantielle. Sitten kerran kokeilin jotain Isuzua pientä kuorma-autoa muistuttavaa paripyörällistä autoa, siinä oli kantavuuttakin vähän ajateltu.

Juuri vähän aikaa sitten ajoin kuorma-autoksi rekatulla 14 vuotta vanhalla LT:llä ja siinäkin kantavuus aika hiljasta.

Kuorma-auton on nimensä mukaan tarkotettu kuormalle ja pakettiauto enempikin "paketeille".
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.03.2014, 00:32
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Täytyy sanoa että kyllä tämän



vaihtuessa tähän



Ei oo harmittanut kuorkkikortin hankinta.

ja ei kyllä suikkaa raskaampaa vaparikoneella olis kehannut kuskata... tai no, tuli silllä kyllä vietyä. jopa bjtäkin. mutta aikanaankun lähti niin kerkis.

mutta 80 hp -> 180 on se aika ero silti.

ehkä vois olla kaupan toi iveco?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.03.2014, 00:43
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Tuosta VW:n paripyörällisestä LT:stä tuli mieleen myös tämännäköinen pieni MAN:
http://www.nettikone.com/man/7800-ko...m-lava/1253531
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.03.2014, 00:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Väännöllä auto kulkee, eikä hevosilla.. kuorma- auto on kuorma-auto, varsinkin jos yhtään on uudempi laite kyseessä niin onhan ne aivan eri laitteita kuljettaa tavaraa kuin b- luokan pakettiauto. Tietysti jos tuollaisessa LT:ssä olisi parempi voimanlähde ja kunnon alusta, niin ehkä sitten kulkisi pari tonnia kyydissä ihan mukavasti.

Saahan vapari- Hiacellakin kiskoa yli parin tonnin perävaunua, mutta hullu pitää olla jos niin tekee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.03.2014, 07:26
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Niin ei tää mikään helppo homma pitäny ollakaan. C-kortin ajaminen maksaa luokkaa 1500€, ja turha itkeä ettei tullu ajettua sitä jo persaukisena teininä kun se ois maksanu saman verran markkoina lisää B-korttiin. Kun C-kortille ei ole muuta käyttöä, niin vähän turhaa ja kallista hommaa.

Jos tollasen ison LT:n sais RAKENNETTUA B-kortille ja isolle kuormalle, niin siinä ois taas toinen haaste, joka voisi vaihteeksi kiinnostaa enemmän kuin offipelin korjailu....

Tässä maassa on takuulla muitakin kitubudjettisia ja persaukisia B-korttilaisia, joilla ois tarve kulettaa autoja sun muuta rojua halvalla. Kun iso telikärri maksaa luokkaa 3k€, niin mieluummin sen rahan pitäs kiinni moottoroidussa kalustossa. Sit jos lavalla on vielä pikku-Hiiappi, niin homma muuttuu vielä mielenkiintosemmaksi...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kannattaisko ajaa kaatopaikalle se sinun offiauto, kaikkineen tykötarpeineen?
Kateellisten Toyota-miesten suunsoittoa. No joo, mutta eipä ihan heti ois tullu mieleen ajaa autoa punnitukseen kaatikselle. Siellä nyt tulee ravattua muutenkin viemässä öljyä, SERriä, ym. ilmaisjätteitä sillon tällön, joten samalla vaivalla tulis kilot ylös ilmaseksi!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 16.03.2014 07:58
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.03.2014, 09:36
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Joo mersu om617 oli kyllä hengetön, kun sen sai vauhtiin niin kyllä Se sitten puksutti ku juna. LT turbokoneella jäis kyllä nyt mun mielestä voittajaks, siihen Pitäs vaan rakentaa mahd kevyet rampit offiauton kuljetukseen ettei tarvis renkaita vaihdella perillä. Se turbokone kyllä jaksaa, itellä oli 55 ja kärry perässä täys kuorma just jakso kaasupohjassa pori-tamperetien mäet 80km\h �� niin en usko että oikeesti 3.5t yhdistelmä hyytyis. Se melu vaan....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.03.2014, 09:45
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos tollasen ison LT:n sais RAKENNETTUA B-kortille ja isolle kuormalle, niin siinä ois taas toinen haaste, joka voisi vaihteeksi kiinnostaa enemmän kuin offipelin korjailu....
Eihän se rakentaminen oikein onnistu kun kokonaispaino kantavuuksineen ja kuskeineen saa olla max. 3500 kiloa.

Ehkä jos auto olis tehty jostain tavallisuudesta poikkeavista ja kalliista materiaaleista, mutta siltikin ongelmaksi tulisi liian painava kuorma autoon nähden.

Renkaat pitää olla myös aika tukevat jos siihen tulis taka-akselille suurimmaksi osaksi vaikka tuo 1850 kiloa. Jos siinä olis 1000 kiloa taka-akselilla ennestään painoa, siihen kuorma, vaikka keskelle akselia, tilanne olisi 2850 kiloa akselilla. Yhdellä renkaalla tai paripyörällä 1425 kiloa.

Silloin myös etupäällä pitäs olla aika paljon painoo, ettei auto ihan paska ajaa. Jos siellä olis vaikka 1200 kiloa, tarvitaan yli 4000 kilon kokonaismassa, mieluummin kuitenkin ehkä 5000 kiloa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.03.2014, 12:43
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Iveco Daily 35-10 Turbo


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tässä maassa on takuulla muitakin kitubudjettisia ja persaukisia B-korttilaisia, joilla ois tarve kulettaa autoja sun muuta rojua halvalla. Kun iso telikärri maksaa luokkaa 3k€, niin mieluummin sen rahan pitäs kiinni moottoroidussa kalustossa.
Niin on, ja sitten kun ei aikanaan viitsinyt hakea sitä ilmaista pikku e:täkään, niin piti hankkia tollanen Iveco paku paripyörillä jolla yks Rangen raato tuli tuotua Itä-Suomesta, oli varmaan kantavuuden rajoissa kun ei ollut konetta eikä sisuskaluja, mutta on sillä tuotu yks kokonainenkin "riskillä" tosta parinkymmenen kilsan päästä ja sitten yks lyhyt Series mikä vissiin meni kantavuuden rajoihin (1380kg).

Kyllähän toi on aika puhditon ja lämä tiskissä saa painaa ylämäkiin. Suunnitelmissa ajaa se pikku e jossain vaiheessa ja hankkia traileri....
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2012-04-12-037.jpg‎
Views:	301
Size:	83,0 Kt
ID:	47337   Click image for larger version

Name:	P4120199.jpg‎
Views:	299
Size:	105,5 Kt
ID:	47338   Click image for larger version

Name:	2012-07-20-169.jpg‎
Views:	311
Size:	120,7 Kt
ID:	47339  
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 16.03.2014 12:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? Heikki L Chit-Chat 28 16.05.2012 01:34
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto heicola O/M/V Ajoneuvot 5 12.01.2011 10:43
Ostettu B-kortilla ajettava avolava kivinen O/M/V Ajoneuvot 0 05.08.2009 18:44
Eihän sitä kortilla ajeta...??? secretary Chit-Chat 9 11.02.2007 10:12


Sivu luotu: 06:07 (GMT +2).