![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() ![]() Tommonen iso LT siis voisi olla se, mitä pitäisi hakea... ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 15.03.2014 21:52 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ostat Dodgen fuul-size pickupin 5.9 Cumminsilla, hommaat C- kortin ja unohdat kalliit kilometrit
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siellä on kruunattu vaaka millä vastaanotetun jätteen määrä punnitaan. Toki nuo vaakat pikkasen pyöristää maksajan eduksi, mutta muistaakseni max. 19 kg? On tullut punnittua noita autoja/kärryjä/kapineita, ja AINA ne on olleet vähintään omissa painoissa, yllättävän herkästi tuota ylipainoa tulee jostain... ja noissa vanhoissa painot on ilmoitettu ilman kuljettajaa.... en halua maalata piruja, mutta jos esim. noita vokkeloja käyttäis puntarilla, ja nimenomaan kuskin kanssa, niin veikkaan väh. 10% lisäystä.... Ja kun tuota omaa, nimimerkin mukaista bj:tä katsastin pakuksi vuosikymmeniä sitten, niin tuo rippikouluikäinen bj painoi kotelot yms puhtaaksi pestynä, tankissa 5 litraa dsl, 3m vinssinvaijerilla, 8mm, ilman vararengasta ja telinettä, pienillä akuilla, 205-16 sileillä kumeilla tubeles vanteilla, kaikki matot+takapenkin pehmusteet poistettuna jne. 1840 kg konttorin puntarilla. Kaatopaikalla 10g vähemmän, ja romuliikkeessä 10kg enemmän. Otepaino muistaakseni 1820kg Ennen kuin teurastin vinssin pois, ja tehdä 1800kg omapainoinen BJ, kerkesi tulla tuo "1800 kg asetus, ja selvennös tuohon punnitukseen" Siis tuosta punnituksesta; Ainakin Oulussa minimimaksu on reilusti alle kympin, taannoin piti maksaa tonnitaksaa (noin 80e/Tonni), mutta puntari pyöristi vissiin painot asiakkaalle edullisempaan 10 kiloon.. ja kun piti keväällä viedä noita Ahvenen perkeitä, jotka alkaa haista heti! Niin ohikulkiissa vein nuo fileerausjätteet heti kaatsikalle, ja tuosta muutaman kilon pussista ei koskaan tarvinnut maksaa mitään... mutta nyt vajaa 10e, vaikka dyykkaat... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Melkeen kaikilla pakettiautoilla oli ne sitten pakettiautoksi rekattuja tai juuri ja juuri kuorma-autoksi on kantavuus ollut käytännössä aika vaatimattomalla tasolla.
Ne on mun mielestä tarkotettu käytännössä jollekin alle 1000 kilon kuormille. Poikkeus oli ehkä kaverin kanssa yhteinen -74 406 paripyörällinen lava Mersu, mutta se ei soveltunut kuorman kuskailuun kun moottorissa ei ollut vetoja eikä välityksen antanut myöten maantielle. Sitten kerran kokeilin jotain Isuzua pientä kuorma-autoa muistuttavaa paripyörällistä autoa, siinä oli kantavuuttakin vähän ajateltu. Juuri vähän aikaa sitten ajoin kuorma-autoksi rekatulla 14 vuotta vanhalla LT:llä ja siinäkin kantavuus aika hiljasta. Kuorma-auton on nimensä mukaan tarkotettu kuormalle ja pakettiauto enempikin "paketeille". |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Täytyy sanoa että kyllä tämän
vaihtuessa tähän Ei oo harmittanut kuorkkikortin hankinta. ja ei kyllä suikkaa raskaampaa vaparikoneella olis kehannut kuskata... tai no, tuli silllä kyllä vietyä. jopa bjtäkin. mutta aikanaankun lähti niin kerkis. mutta 80 hp -> 180 on se aika ero silti. ehkä vois olla kaupan toi iveco? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta VW:n paripyörällisestä LT:stä tuli mieleen myös tämännäköinen pieni MAN:
http://www.nettikone.com/man/7800-ko...m-lava/1253531 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Väännöllä auto kulkee, eikä hevosilla..
![]() Saahan vapari- Hiacellakin kiskoa yli parin tonnin perävaunua, mutta hullu pitää olla jos niin tekee ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Niin ei tää mikään helppo homma pitäny ollakaan. C-kortin ajaminen maksaa luokkaa 1500€, ja turha itkeä ettei tullu ajettua sitä jo persaukisena teininä kun se ois maksanu saman verran markkoina lisää B-korttiin. Kun C-kortille ei ole muuta käyttöä, niin vähän turhaa ja kallista hommaa.
Jos tollasen ison LT:n sais RAKENNETTUA B-kortille ja isolle kuormalle, niin siinä ois taas toinen haaste, joka voisi vaihteeksi kiinnostaa enemmän kuin offipelin korjailu.... Tässä maassa on takuulla muitakin kitubudjettisia ja persaukisia B-korttilaisia, joilla ois tarve kulettaa autoja sun muuta rojua halvalla. Kun iso telikärri maksaa luokkaa 3k€, niin mieluummin sen rahan pitäs kiinni moottoroidussa kalustossa. Sit jos lavalla on vielä pikku-Hiiappi, niin homma muuttuu vielä mielenkiintosemmaksi... ![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 16.03.2014 07:58 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo mersu om617 oli kyllä hengetön, kun sen sai vauhtiin niin kyllä Se sitten puksutti ku juna. LT turbokoneella jäis kyllä nyt mun mielestä voittajaks, siihen Pitäs vaan rakentaa mahd kevyet rampit offiauton kuljetukseen ettei tarvis renkaita vaihdella perillä. Se turbokone kyllä jaksaa, itellä oli 55 ja kärry perässä täys kuorma just jakso kaasupohjassa pori-tamperetien mäet 80km\h niin en usko että oikeesti 3.5t yhdistelmä hyytyis. Se melu vaan....
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ehkä jos auto olis tehty jostain tavallisuudesta poikkeavista ja kalliista materiaaleista, mutta siltikin ongelmaksi tulisi liian painava kuorma autoon nähden. Renkaat pitää olla myös aika tukevat jos siihen tulis taka-akselille suurimmaksi osaksi vaikka tuo 1850 kiloa. Jos siinä olis 1000 kiloa taka-akselilla ennestään painoa, siihen kuorma, vaikka keskelle akselia, tilanne olisi 2850 kiloa akselilla. Yhdellä renkaalla tai paripyörällä 1425 kiloa. Silloin myös etupäällä pitäs olla aika paljon painoo, ettei auto ihan paska ajaa. Jos siellä olis vaikka 1200 kiloa, tarvitaan yli 4000 kilon kokonaismassa, mieluummin kuitenkin ehkä 5000 kiloa. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Iveco Daily 35-10 TurboLainaus:
Kyllähän toi on aika puhditon ja lämä tiskissä saa painaa ylämäkiin. Suunnitelmissa ajaa se pikku e jossain vaiheessa ja hankkia traileri....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 16.03.2014 12:47 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? | Heikki L | Chit-Chat | 28 | 16.05.2012 01:34 |
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.01.2011 10:43 |
Ostettu B-kortilla ajettava avolava | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.08.2009 18:44 |
Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |