![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
|||
|
|||
![]()
jeee.. ensimmäiset "tyypit" pihamaalla on aina niitä jotka saa hymylihakset kipeäksi.
![]() |
#77
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vaikka meinaa usko omiin taitoihin olla aina koetuksella ![]() |
#78
|
|||
|
|||
![]()
Tänään taas suoritettu reissu harrastajan mekkaan eli motonettiin ja joensuun rautavarastolle. Motonetiltä tarttui takapuskimeen valot mitkä oli tarkoitus upottaa sinne sisälle, eli tämmöiset http://motonet.fi/fi/tuote/481277/Ta...-10x23cm-oikea...48mm putkea hankittu ja tarkoitus taivutella takapuskuriin päät...
Sittä tein kaupat volvon M45 laatikosta. Ajatuksena oli jalostaa tuosta nk. pöydällä kasaten/tuumaillen mahdollisimman valmis tapaus samurain oman laatikon jatkoksi...Liekköhän tässä taas merkkejä että mopedi karkailee käsistä ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#79
|
|||
|
|||
![]()
Saatu taas jotain nyhrättyä...
Noihin puskureihin tuli ajettua 83mm aukot. Lisäksi etuseen tehty jo "taivutus", sekä takapuskimessa päätkin jo paikoillaan. Sitten arvelin rohkaistua ja tarttua maaliruiskuun. Epoksia levitelty kynäruiskulla ja motonetin halppis ruiskulla paljaille pelleille. Näyttelyautoahan tästä ei olla kasaamassa, vaan silti jännitti hieman, kun ei ole ennen tullut maalattua oikeen mallisella ruiskulla. Tämän hetkinen tilanne on, että Suzussa on jo hiontavärit niskassa... Lopullinen maalipinta ois tarkoitus vetää myös ihan ite kuhan on keränny hieman rohkeutta ja ennenkaikkea muistais enimmältä innoltaan hioa ton pinnan-, sekä levitellä ruiskukittiä rumimpiin kohtiin ennen maalausta. Ja kohta on venytelty penniä sen verran että ruahtis tilata vinssiä tuohon puskimeen niin saisi sen pilkottua lopulliseen muotoonsa ![]() ![]() ![]() ![]() |
#80
|
|||
|
|||
![]()
Tätäkin projektia on pikkuhiljaa tehty kesä/syksyn mittaa. Vauhtihan ei ole ollut kummoinen, kun tekemistä on riittänyt muutenkin ja motivaatiokin on välillä ollut kateissa, mutta nyt taas on pakerrettu jotain
![]() Sain kesällä sipaistua maalia pintaan Tuulilasi istui hyvin vaikka alapuolen pellit oli omaa tuotosta ![]() Kun pyyhkijöiden toiminta oli varmistettu niin kojetaulu meni paikoilleen... Kesäkuumalla oli hyvä muotoilla bitumia lattiaan. ![]() Kuskille tuli tukevampi jakkara Etupuskuriin hieman viimeistelyä ennen maalausta.. Puskimet maalissaan... Ja suzukin tämänhetkinen kunto on tässä ![]() ![]() ![]() Leimalle pitää vielä sipistellä pikku juttuja, mutta taidetaan olla voitonpuolella (koputtaa puuta ![]() ![]() |
#81
|
||||
|
||||
![]()
Kas haettu vaan vähän vauhtia,Mä luulin että on luovutettu jo ihan vallan!
![]() Onnea leimalle ![]() |
#82
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Piti huilata ku ei meinannu uskoa olla ihteesä tuon maalauksen kanssa, vaan sittä ku huilas aikansa niin sitten päätin,että nyt menee väri pintaan ja siitä se sit taas lähti kasautumaan ![]() |
#83
|
|||
|
|||
![]() To Do listaa...
Tuossa arvelin nopeesti vaihtaa termostaatin vaan ei mennytkään kuin elokuvissa, kun oli yrpä & illu taas vetäny pultit kuivana pierumomenttiin
![]() Pultithan napsahti lopulta poikki Piti vielä kokeilla hitsata mutterit tumppeihin kiinni. Joutui hieman suojaamaan palopeitteellä, kun ympärillä kulki johtosarjaa ja polttoaineletkua ![]() Lopputulos oli että pultin jämät oli leiponeet kunnolla kiinni ja nyt katkesivat sitten ihan tasalleen tuon kannen kanssa. Mutta onneksi oli hyvä paikka porata niin sai uudet kierteet. Ja uudet pultit tuli sitten kiristettyä kohtuudella ja tahnaa väliin ettei tule savotaa uudestaan noista pulteista... ![]() Sitten postikusti toi saksan maalta paketin niin pääsee noita jumppaamaan paikoilleen. ![]() Sitten ois to do listaa mitä kaikkea pitäs vielä malttaa tehdä: - Etuvilkut (vakio vilkut ei irronneet enää ehjänä) - Valojen kytkentä - Roiskeläpät - Tankin letkuille läpiviennin tiivistys - apparin penkki paikoilleen - Etujarrut vuotaa jostain - Öljynvaihto laatikoihin ja periin - Takakontin sivupahvit paikoilleen. - Akun siirto takakonttiin ja rakentaa järellinen "virtakisko" helpottamaan tulevia sähkötöitä - Takakilvelle paikka + valot - Peilit paikoilleen - Virtalukolle jokin temppu pitäs tehdä, kun avain lähtee irti käynnissä ollessa. - Pissapojan säiliö paikoilleen - Kaippa se jokin rokkikone pitää asentaa paikoilleen ![]() Ja tulevaisuuden hankintoja olisi aikanaan vinssi, jakiksen välitys ja lukkoa muuallekki ku oviin, Plus hitosti valoa katolle ![]() ![]() ![]() |
#84
|
|||
|
|||
![]()
Takavalot kytketty ja etuvilkut löytyi biltemasta halavalla. Sitten vielä piti väkertää "korvakot" vilkuille. Luulis 2.5mm pelti olevan riittävän topakkaa moiseen tarkoitukseen
![]() Rumathan ne on vaan välttää moiselle eläjälle ![]() Sittä piti tilata tuommoset sponsoritarrat,koko oli jotain 40mm*200mm Eihän se Suzuki ole sätkäkone ilman oikeeta sponssia vai miten se meni ![]() Nojoo vain näillä mennään .... ![]() |
#85
|
|||
|
|||
![]()
Tänään tuli pistettyä tilaukseen powermaxin 9500 vinssipaketti narulla maplehilliltä. Kaitpa tuolla alkuun pääsee
![]() Mietinnän alla ollu vielä talvirenkaat tähän kiuluun. Oisko porukalla ehotuksia millä kelpais päästellä syrjäteillä ja mehtäautoteillä? Oliko UAZin renkuli kooltaan 215/90/15? Suattas olla nastoitettuna varmaan hyvä vaihtoehto? Tässähän alkaa pelkona olla, että tää valmistuu käsiin ![]() ![]() ![]() ![]() Jokohan kohta ilkees ottaa kuvia päivän valossa ![]() |
#86
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#87
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#88
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#89
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#90
|
|||
|
|||
![]() Vinssiä paikoilleen
Vinssi saapui matkahuoltoon ja tuli jonkun päivän päästä se revittyä auki niin siellä oli yllätykseksi väärä vinssi. Tilasin 9500:n powermaxin ja tilalle tuli 12000lbs vastaava merkki. Noh, soitin varulta myyjälle ja sovittiin erehdys ja onpahan ihan topakan tehonen vinssi suitsaan.
![]() Vaan rupesin tuota "evo I vinssipuskuria" katsomaan ja mietin hetken, että mitähän on tullut ajateltua ja mitenkä syvällä pää ollu perseessä, kun tuota oon tehny ja suunnitellu ![]() Tuosta runkopalkkien välistä laikkasin tuon putken puoliksi ja päälle istutin 10mm lattaraudan pätkän ja hitsuuttelin siihen päädytkin samasta tavarasta. Lisäks runkopalkin päihen tuohon reikien väliin liimasin parin millin seinämällä olevaa putkea vahvikkeeksi, mikä kylläkin oli jo aikasemmin suunnitelmissa...Lisäksi porailin muutaman reijän tuohon lattaan niin saa vinssipetiä ankkuroitua tuohon sitten kiinni. Vinssille alunen tulee 8mm levystä... Vinssille leikattu lisää tilaa. ![]() Jotensakki tuohon pitäsi varmaan heppailla kiinni. Kuvauksen ajaksi sai pönkitettyä luotettavasti vaahtosammuttimella tuon vinssin tuohon asentoon ![]() Sivusta kuvaa niin ei se pahasti sieltä hypi silmille ![]() Tällä hetkellä Vinssin alunen on kempattu kiinni puskuriin ja pitää vielä jokunen reikä porata ja pikkuisen maalaus-/peltitöitä tiedossa. Mitähän kaikkea sitä vielä keksii kaikkea ylimääräistä, että varmasti katastukseen meno viivästyy ![]() |
#91
|
|||
|
|||
![]()
Oot tainnu jo aloittaa ilman minuu tuon ressi lääkkeen oton ku Karjala tölkki köllöttää tuolla vinssin takana
![]() |
#92
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Sittä tännään mänin tallille niin lauhan kelin käytin hyödyksi ja tallin tyhjensin Suitsasta ja muusta romusta. Tuli siivottua antaumuksella muutama tunti niin on hyvä ruveta uudestaan sotkemaan ![]() |
#93
|
|||
|
|||
![]()
Pikkasen on tääkin menny eteenpäin ja karkaillu käsistä
![]() ![]() Eteen väkersin ja hitsata mupelsin vetopisteet, niin suap nykkii irti, kun jäää jumiin. Noita lenkkejä oli pyöriny vuosia kotopihan varaston nurkissa, joten lipastin niitä pari tähän käyttöön. Tuossa mallailua ennen maalien raaputtamista ja hitsaamista. Ja tuossapa nuo ois paikoillaan ja autossa lisäväriäkin näkyy. parissa kohti ![]() Vinssipuskurista istuvuus ongelmia korjailtu, sekä maalattu ja naulattu vinssin kanssa keulalle. Nopeasti keksitty samalla tuo kidan kiinnitys hässäkkä 4mm paksuisesta tavarasta. Tarkat oli toleranssit, kun piti vaihtaa kuusiokolopultteihin, että sai vinssin takimmaiset kiinnitys pultit kirrattua paikoilleen tuon edellisessä näkyvän putken puolikkaan taakse. Vaan siellä lepää lopultaan ![]() ![]() ![]() Sitten pitäisi jossain vaiheessa miettiä loppuun nuo alan hommat, eli piuhojen veto vinssille, viritellä pääkytkin ja hankkia laturi. Pääkytkimen tilasin ja luulis riittävän tähän käyttöön, kun valitsin hieman ylimitoitetun. Pitäs kestää 12V/500A tai 24V/250A jatkuvaa. Hetkellistä kestoa oli merkattu 2500A/5.sek. Sittä ehti vielä ropostella ennen vapaiden loppumista nuo roiskeläpät eteen ja sittä taaksekki on käikäleet tehty ja toiselle puolelle mallinvuoksi kasattu. Eipähän tule kivitettyä takana ajavia... ![]() Ja sitten hankin lisää herkkuja, ettei tarvii autoa vielä ulos ajella. Tuli tapettua kelkkakuumetta ja Heinosen Jussilta ostin toisen jakiksen. Tässä on sisällä trail-gearin 6.5 ratakset niin eipähän suzuki ryntäile äkkinäisen käsissä. Toverille vein alumiinitankoa pätkän ja oottelen, että sorvailis topakammat kiinnikkeet vakio kumisten tilalle. Samalla tuleepahan tuokin tehtyä, kun laatikko on työnalla. Tulihan tuon mukana kardaani käsijarrukin. Purkasin sen samalla, että saan osien kunnon katsottua ja tavarat löpökylpyyn. Samalla voi vähän koputella suoremmaksi tuota jarrukilpeä, kun on pikkasen damagea ottanut. Vai tointaako noita ehjätä, eli suapiko uutena mistään? ![]() |
#94
|
||||
|
||||
![]()
Onko toi ulos oton möykky feikkinä tossa laatikossa kii? 6.5 välityssarjassa ei mene akseli tolle ulosoton möykylle asti??
|
#95
|
|||
|
|||
![]()
jep. Feikkinä on..
Viimeksi muokannut vturpeinen : 12.02.2015 08:40 |
#96
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa naputella vielä tuo kilpi suoraksi jos saa, uutta saa vain suzukilta ja hinta oli muistaakseni melko suolanen
![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#97
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#98
|
|||
|
|||
![]()
Sillä ryskättiin metsässä tovi ilman jakolaatikon panssaria ni sai jarrukilpikin vähän uutta muotoa
![]()
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#99
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#100
|
|||
|
|||
![]() Edistystä...?
Tuli otettua itteesä niskasta kiinni ja viskoin tuohon ruoskaan pisteosia paikoilleen ja kävin hakemassa siirtoluvan eilessä päivänä. Kävin työpaikalla sitten jumppaamassa Suzukia, jotta selviis lopultaan minkä mittaset iskarit tuohon pitää hankkia. Konttorilla kysäisin samalla katsuri sedältä oisko esteitä leimalle ja kuvien perusteella ei keksiny muuta, kun nuo liian isot renkaat
![]() Todisteaineistoa, että on oltu muuallaki ku kototallilla ![]() Onhan tuo vähä orvon näköistä, mutta minkäs teet ![]() Soittelin piruuttaan sitte tänä päivänä 4x4partsille, kun siellä oli -50% nuo rough countryn iskarit ja nopeesti löytyi tarjontaa. Uusissa iskareissa jää vielä pituudessa varoja jos tulee mieleen elävöittää etu- tai takapäätä. Vinssille suunnitellu sähköjä + virtakaapelia jo varattu. Tulee 95 mm² paukkulankaa niin eiköhän siinä lie ihan riittävästi ![]() Tuossa ajellessa muuten tuli jo selville eka häikkäkin esille. Bensapumpun liitoksesta tihuutteli ihan kohtuudella bensaa pihalle. Onneksi unohdin sammuttimenkin tallille jos ois ollut käyttöä. Ei jaksanut enää yövuoron päätteeksi ruveta pakkasessa tutkimaan vaan huomenna tutustutaan lisää ja toivotaan, että iskarit tulis niin ois askel lähempänä kats.reissua ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzuki samurai | susuki | Maasturiprojektit | 23 | 01.05.2014 21:35 |
Myyty Suzuki Samurai | ailu-petteri | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 17.07.2011 21:39 |
suzuki samurai | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.09.2010 05:39 |
Ostetaan suzuki samurai | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 13.08.2010 16:10 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |