![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Voisipa kai tuota itsekin sanasen sanoa, vaikka täällä jo kohta vuoden on rekisteröityneenä ollut. Olen reilu nelikymppinen äijänköriläs tästä Pääkalloseudulta, tällä hetkellä, kohta vuoden jälleen työttömänä ollut. Pohjakoulutusta ei oikeen koskaan ole saanut valmiiksi, ja monennäköistä työtä ja työnkuvaa on tullut kokeiltua, viimeisimpänä työnä ollut Flight Operations Agent, eli suomeksi hienosti Lentorahtivirkailija. Kiinnostusta kaikkeen moottorilla liikkuviin vekottimiin on ollut jo pikkupojasta asti, etenkin autot ja lentokoneet, siitä lähtien kun olen lukemaan oppinut, niin kaikenlaiset autolehdet on tulllut luettua, useampaan kertaan, ja nyt jo kohta 15-v sitten eläkoitynyt isäni, teki työuransa automekaanikkkona, ensin GM laitteiden ja myöhemmin Saabin parissa ja edesmennyt isoisä oli myös "Vanhan koulun automies" Varmaankin tuo kiiinnostus autoihin johtuu juuri tuosta, kun isän mukana pienestä pitäen on remontteja seurannut ja yrittänyt oppia saada itsellensä, Kiinnostus offiautoihin ja nelivetoisiin yleensä on ollut alusta lähtien, niissä kun jotenkin vain sitä "Maskuliinista elintä" Ensikosketus nelivetoisiin tapahtui joskus 1990 luvun alkupuolella, kun isäukko oli Scan-auton palveluksessa, ja sai viikonlopuksi silloin käyttöön uudenkarhean Daihatsu Rockyn, ja tokihan allekirjoittaneen sitä piti käydä toki möyrityttämässä hiukan huonommassakin maastossa. Monenlaista käyttöautoa ollut, ja tällä hetkellä käytössä Dacia Duster nelivedolla, sehän on kyllä kaikella tavalla puistomaasturi, mutta jos tuo kukkaro kestäisi, niin potentiaalia olisi lähteä parantamaan maastokelpoisuutta, ainakin näin oletan. Toisena harrastuksena on valokuvaus, lähinnä nuo lentokoneet, tuosta linkistä löytyy jokunen otos, http://planepictures.net/netsearch4....g=2&stype=name Kulmakorpeen pitäisi kyllä tulla ainakin kuvaamaan ja ihmettelemään touhuja, taas kun saisi itsestään irti, matkaa n. 15 km, mutta kunhan ilmat lämpenee. Sellaista itsestäni, kiitos jos jaksoit lukea, Niko
|
|||
|
|||
![]()
No koitetaas saada jonkinnäköinen esittely aikaan.
Eli kohta 38 vuotta nuori pojankoltiainen joka on sekaantunut oikeastaan kaikennäköisiin ja kokoisiin moottorilla toimiviin laitoksiin. Autoissa suositaan AUTOJA (yli 5 litraa), pyörissä mennään Japanilaisten jalanjäljillä ja kelkkana potkii Polle (jos joskus vielä sais tännekkin lunta). Matala maja sijaitsee Lemi-cityssä. Autohifi ollut melko isona osana elämää, autoja on tullut työkseenkin ruuvattua ja tietokoneiden kanssa menee aikaa liikaakin. Sitten kun tämä kaikki niputetaan kasaan niin jokainenhan voi päätellä miten isoja ongelmia siitä saadaan kasaan. ![]() Ja sitten tämänhetkinen kalusto: Jeep Grand Cherokee Limited 318 cid. -93 Kawasaki... ööö pamppers 1200 turbo Polaris XC SP 700 Edge Ja sekalainen kokoelma poltto- ja sähkömoottoreilla vauhtia saavia radio-ohjattavia vekottimia.
Mopar or No car Viimeksi muokannut Isotuoppi : 11.03.2014 02:57 |
|
||||
|
||||
![]()
Päevee vaan kaikille!
Ajattellin tuossa nyt näpytellä tämän esittelyn alta pois kun huomasin tämän ketjun. Oon lukenut jo vuosia tätä palstaa ja nyt se on lisääntynyt sairaslomalla ollessa(ollut jo joulukuun alusta, kun olkapää korkkasi töissä). Mut siihen esittelyyn... Elikkäs, Hei olen Antti 26v ja minusta taitaa tulla jeepnisti! Nykyään asustelen karjalan puolella, mutta juuret on savonlinnassa. Muutin sieltä reilu 5 vuotta sitten tänne ,kun tuuli kuljetteli naaraan hajun täältä päin. ![]() Aluksi ajelin toyota avensista, mut ekana talvena töihin mennessä ja metsällä käydessä tuli todettua että nämä lapiosulkeiset saapi riittää ja siitä alkoi maastoauton osto kummitella. Taisi kyllä pari talvea vielä mennä ennenkuin sain ostettua sen, mut siitä ilo sitten koitti kun tuli nelikko pihaan. Tuli ostettua tuollainen pre-lowered citymaasturi jeep cherokee vuosmallia 03 2.8crd koneella ja vielä tuo renegade malli. Vähän aikaa sillä tuli ajettua sellaisenaan mut ei mennyt pitkään kun rupesi polttelemaan maastossa kulkukyvyn parantaminen. Tai siis ei sitä ole vieläkään paljon laitettu mut aina kun on jäänyt ylimääräistä rahaa. Aluksihan mie ajattelin että riittää kunhan on tuollainen oikea nelikko, mutta kun maalla oon asunut koko ikäni ja metsässä ja teiden ulko puolella liikuttua koneilla niin pitäähän sitä autollakin päästä. Nyt sitten on se hetki kun ruvetaan viemään asiaa pitemmälle kun auto liittyi kattokerhoon. Vauriot ei ole suuria mut sen verran että joutuu osia vaihtamaan ja vähän peltiä oikomaan. Arvelin myös että jos tekisin ihan oman topicin tuonne maasturiprojektit osioon kun näistä kj-jeepeistä ei taida vielä olla sellaista. Jeepit on kiinostanut ihan pikku pojasta asti ja niitä pitäisi saada lisää pihaan mutta laitellaa tämä nykyinen kuntoon ja katsotaan sitten jos ne vaikka lisääntyisi. ![]() Viimeksi muokannut Kososen pentu : 12.03.2014 14:22 |
|
||||
|
||||
![]()
Tässä on kuva, tainut olla viikon minulla kun olen kuvan ottanut. Eli olisko vuodelta 2012
|
|
||||
|
||||
![]()
Päivvää jotta pätkähti!
Nuorehko ja tuoreehko isä pohjoiskarjalasta, ikää huimat 21 vuotta. En kilpaile, tai kuulu mihinkään kerhoon. Autoharrastus alkoi ensimmäisen auton rakentelusta, ja tottakai sillon kiinnosti nämä madalletut autot... Näitähän muutama sitten oli, ja viimeisen moisen myytyäni totesin että en osta enää ensimmäistäkään madallettua autoa. Mielestäni elin sen aikakauden ohi, ja päätin ostaa emännän kahden päivän mittasen mykkäkoulun jälkeen Hiluxin. Eli moottoripyörä ja muutama seteli vaihdettiin hiluksiin, jolla nykysilleen ajellaan. Syy auton hankitaan lähinnä offista kiinnostumisen takia, mutta tekosyinä voidaan mainita mökkeily ja vähän syrjäisemmillä kalapaikoilla käynnit.. Eihän se ole mikään idyllinen perheauto, eikä paras mahdollinen citymaasturi niinkun joku täällä kävi jo naljailemassa... ![]() Mutta se on minun auto ja minun mieleiseni. Rohkeasti tutustumaan Joensuulaiset, ja Mikkelissä tuntuu olevan paljon harrastajia, niin voitaisi melkeimpä vaihtaa numeroita ja törmäillä, sielläpäin kun sattuu toinen kesämökki olemaan. ![]() -Antti- |
|
||||
|
||||
![]() pajeromies
Terveppä terve kaikille!
Elikkäs; Olen Marko, Kahdeksantoistavuotias nuorimies Kiuruvedeltä Pohjois-Savosta. Harrastuksiini lukeutuu kitaransoitto, metsästäminen, kalastaminen, autoilu ja kaikilla mahdollisilla moottorivempeleillä ajaminen ja niiden rakentaminen. Omia autoja on ollut ihan pikkupojasta asti, ja isän mukana on pajoilla kuljettu varmaankin siitäasti kun on osattu kävellä. Kiinnostusta asiaan löytyy. ![]() Kalustoon kuuluu tällähetkellä melko monta rotteloa, käyttö, ja maastopelin virkaa toimittaa -83 sininen pätkäPajero 2.5 diesel, projektiautoina on -72 Toyota Corona MARK II ja -89 Lada 1200l, peltoautoina pari muuta takapotkuladaa, ja myöskin traktorin omistan, muistaakseni 68 vuosimallia olevan Ford 4000. Offipalstaan tutustuin, kun sain tutultani kuulla, että hänen tutullaan olisi halvalla pätkäpajero myytävänä (ollut kyseisellä miehellä 16 vuotta). Päivän ajan taisin erilaisilta sivuilta, kuten Offipalstalta katsella tietoa Pajerosta, ja aika nopeasti tein päätökseni: hakeahan se piti. ![]() Offroad ajaminen harrastuksena (safareilla esim.) kiinnostaa todella paljon, Ja sitä ajatellen olen alkanut suunnitella tuon pajeroni muokkausta menevämmäksi, aina silloin kun rahatilanne ja aika antaa myöten. Tässä jossakinvälin olisi tarkoitus aloittaa rakentelukertomus tuosta pajerosta tänne sivuille jossa kertoisin autosta enemmän, ja voisin pyydellä rakenteluvinkkejä teiltä kokeneemmilta. ![]() Toivottavasti näemme vielä joskus tapahtumissa! -Marko Siinä vielä kuva haperosta! Viimeksi muokannut MARK0 : 05.10.2020 10:54 |
|
|||
|
|||
![]() No terve
Mää olen Joni 23v turuust, no oikiast oon syntyny rymättyläs ja asunnu vast noin vuoden turussa. Mitäs tähän sitten muuta, eikai muuta. eiku. Muutinpa turkuun naisen takia ja sillä naisella on yks 5v tyttö Cessu, meillä on pari kissaa. Enimmäkseen harrastan moottoripyöräilyä ja sekä emännällä että minulla on prätkät. Aina oon moottoriajoneuvoista ollu kiinnostunu ja olenkin ajoneuvoasentaja koulutukseltani mutta työkseni oon tehny koulun jälkeen(viimiset 5,5 vuotta) kuorma-autokuskin hommia. Autojen ja pyörien kanssa aina pelaillu mutta vasta tässä muutama viikko sitten tuli perheeseen eka "offi" käyttöön soveltuva auto: Ford Bronco II, amerikanautot on aina ollu se ykkösjudu muutenkin. Se ei tule olemaan se lopullinen peli koska tuosta keppivaihteista en tykkää omassa autossani sekä tuo tuntuu kovin pieneltä omaan makuun. Toisena autona meillä onkin perusarkisempi Skoda Superb V6tdi ja tietenkin tomaatilla. Olemma ollu kiinostunu offihommista ennenkin vaikken oo omistanu moista ennen, lueskellu kyseistä voorumia kirjautumatta, kattellu videoita ja joskus käyny isäpapan kanssa kattomas jotain kisojakin. Cessu on kiva likka, se tykkää mun kanssa amerikkalaisista ja haluis aina mennä Pontson, siis Broncon kanssa. Cessu ite nimes sen Pontsoks
![]() Kiitos ja hyvää yötä |
|
|||
|
|||
![]()
Terveppä terve, Oskari 27 täältä kankaanpään venesjärvi / veneskoski akselilta huutelee. Täällä keskellä korpea emännyksen kanssa asustellaan, mitäpä tähän sitte muuta öö ammatti kodinkonekorjaaja ja heti tiedoks että yv:nä saa esittää kyssäreitä kodinkoneista jos jotain onkelmaa niiden kans
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Luokat |
esittäytyminen, esittäytymisviesti, newbie, uudet offipalstalaiset |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uusien käyttäjätunnusten varmennus | offroadjouni | Uutiset | 0 | 15.03.2009 11:48 |
Tarkkana uusien rekisteriotteiden kanssa! | blomi | Tekniikka & Jutustelu | 106 | 09.12.2008 17:19 |
Uusien rekisteröityneiden määrä tänään | Käyttäjä | This And That | 9 | 02.03.2006 15:41 |
Uusien nahkapenkinpäällisten asentaminen vm. 1970 | Vuosimallit 1968-1982 | 4 | 31.12.2003 08:59 |