Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2014, 20:11
ojaniitty ojaniitty ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.14
Sijainti: salo
Viestit: 15
Perusasetus

Eipä ole kääntöjarrulla paljon linkkupelissä tarvetta,tuo perä keskellä vaan ajolinjan puolesta houkuttaa,mikä edessä jää pyörän ja murikan väliin niin jäisi takanakin. Paljonko se Hj-60 murikka on sivussa ? Mikä akselin leveys ja välitys on,? Lukon puute ei paha (kemppi jos vaatii). Täytyy tuo ostoilmoitus laittaa (voi tarjota muutenkin jo nurkissa,en perehtynyt vielä onko täällä YV )

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2014, 23:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

siis oletettavasti olet väsäämässä jonkin sortin ajokonetta taikka dumpperia?

ja nuo hj:n taka-akselit siis saa pienellä työllä asennettua siten, että molemmat murikat on samalla laitaa, helpommin etenemissuuntaan vasemmalla. Leveyttä en muista tarkkaa, mutta akseli on huomattavan kapea verrattuna hj:n leveyteen. (olisko 1,4 metriä laipasta laippaan?)

Ja jos h.o häkkyrän pitää olla maastokelpoinen, niin kääntöjarrut voi tulla mieleen, kun meinaa jäädä kiinni. Toki jos on halua/rahaa satsata elektroniikkaan... ja nuo kääntöjarrut toimii käytännössä vaan toisella akselilla, toiseen akseliin kaipaa mekaanisen lukon, tai kitkan tai täytyy tulla toimeen ilman .... tuo "kemppi" ei mielestäni ole hyvä ratkaisu, jos tyhjänä edessä on 700 kg ja takana 300kg, kuorma päällä suhde toisinpäin ? Toki jos kaikki puskemiset ja sutimiset/alustan repiminen ei haittaa, niin voi onnistua/kestää... mutta jos kemppilukko, reipas 2 tonnia akselilla, isot renkaat jne, voi jopa tuo toyotan akseli alkaa ihmettelemään, miksi vetareita vuoronperään väännellään molempiin suuntiin niin paljon, että rengas lipsuu pitävällä alustalla! (siis tuo edestakaisin vääntely katkaisee vetarin huomattavan helposti, kun jatkuu riittävän monta kertaa)

Ja hj-60/61 akseleissa on 3,700 välitys, bj:ssä 4.111. Ja jos haluaa tehdä vapaasti pyörivällä perillä, niin nuo hj:n täyskevennetyt vetarit menee hiacen/hiluxin murikkaan ristiin, pitää vaan kasata banjo 2 eri akselista. (hiluxin välitykset hitaammat, esim. 4,56)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2014, 11:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Pajerossa on murikka keskellä, leveys 142 cm rummusta runmpuun. Niistä löytyy yleensä myös kitkalukko, joskus jopa pitävä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ-61 murros akselin kestävyys. maket3 Tekniikka & Jutustelu 39 23.02.2012 22:00
Taka-akselin kolmilinkki Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 0 23.04.2010 16:12
Taka-akselin tuenta? sds500 Tekniikka & Jutustelu 9 10.01.2006 22:03
Taka akselin korjausta! Zamppa Tekniikka & Jutustelu 4 26.09.2005 18:17
Akselin kestävyys kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 21 06.11.2003 22:21


Sivu luotu: 13:06 (GMT +2).