![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minä en kylä ennää ymmärrä miks tämän nimi on Suunnaton Range, ihan hyvä suuntahan tällä rojektilla on (karkuun) ![]()
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nimihän tulee siitä, että ollaan vähän kokeiltu kisata nimellä Team Suunnattomat
![]() Takatukivarsien akselin korvakot on vähän kysymysmerkkinä. Toisaalta kiinnostais nostaa ne tuohon akseliputken tasolle, mutta se taas syö itse tuennan tukevuutta, porttaalin aiheuttama momenttivarsi suhteutettuna ensimmäiseen tukipisteeseen on aika suuri tällöin. Pidän myös parempana, että tukivarren nivelkohta on lähempänä akselin keskikohtaa. Vähän niitä pitää muutenkin sipistellä vielä, kun näytti taka-akselin ristimitat vähän heittävän. Pyörät ois nyt tosiaan alla. Pirun korkea siitä vaan tulee väkiselläkin, vaikka mahdollisimman matalaksi sitä on koitettu rakentaa. Noh, kylläpä tuo yllättävän paljon painuu tuosta kun tulee koppa ja tekniikka päälle. En edes uskalla kokeilla tölkkitestiä runkopalkin alareunaan tällä hetkellä.. ![]() Eteen täytynee vaihtaa orggisiskarit / 2" jatketut versiot sillä nuilla 4" jatketuilla versioilla näyttää sisäänjoustot jäävän suurinpiirtein auton oletettuun vakiokorkeuteen ![]() Ajankuluksi pistelin tuossa sitten rikkinäiseksi väitetyn ZF:n loovan palasiksi ja totesin että hyvältä näyttää, kitkapinnoissakin näkyy vielä tehtaan merkinnät ilman kulumia, kaikki booripinnat oli merkitsemättömät, öljypumppu priima ja planeetat oli jämeriä ![]() Niin ja moottorinkannet on tosiaan purettu ja osaavissa käsissä. Oli kuulemma olemattomat virtaukset vakiokansissa, kun olivat penkittäneet. Starletin laitettu nelipyttysen kansi virtaa kuulemma paremmin kuin nuo kaksi kantta yhteensä ![]() Viimeksi muokannut kallo : 13.02.2014 03:32 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Billettii billettii..![]() ![]() Juu. Ruvetaanpa rakenteleen jarruja: Sovitelet satulan ja väkästelet kiinnikkeet. (huomatkaa komea tunkin koroke ![]() Kokeillaanpa päälle jotain muutakin ku ET-44 mettävannetta! Ruuvataanpa muttereita vähä kii... Hei, miks tää ei pyöri? ![]() ![]() Noo, laikka käteen ja otetaan satulasta pois niin paljon ku kärsii. Tilanne ei muutu. Jaaha no mitäs sit. Sit näkyy yks varaosana olevan lukkoholkin laatikko jossa lukee et Wilwood... ![]() ![]() http://www.ebay.com/itm/Wilwood-120-...-/331129558744 Tollasia vois aatella eteen ja jotku vähän köykäsemmät pitäs sit varmaan laittaa taakse. No olispahan uudet ja kevyet ainakin.. Pinioni-conversiot on hyvällä mallilla sentäs. Yks LT95 jakis uhrattu kardaanilaippa-ainekseksi ![]() Niin ja nyt alkaa olla jo aikalailla maksimi tuo ET+40, ehkä +45 mahtus vielä? Viimeksi muokannut kallo : 24.02.2014 00:50 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Päivitellääs tätäkin vähän.
Projektissa on ollut hiljainen vaihe menossa. Rahat vähissä, sairastelua sun muuta ![]() Hankintalistalla: - Wilwood dynalite jarrusatulat x 4 - OM605.960 (käytännössä siis hakea ruotsista koko auto C250TDT) - Adapterisetti rangen automaattilootalle - OM602 mekaaninen pumppu Eli siis suunnitelmat nyt muuttu. Päätin että tuon Roverin V8 rakentaminen semmoseksi kun itse haluan tulee vähän liian kalliiksi, eikä siitä välttämättä siltikään tule niin tarkoituksenmukaista kuin tuollaisesta OM605:stä pikkuisen kutiteltuna (käytännössä pumppu tapitettuna).. Ei mennä tällä kertaa kalliimman kautta tässä asiassa. No on tässä kuitenkin jotain puuhasteltu. Vetareiden tekeminen on nyt alotettu. Hieman hidasta vaan meinaa olla kun pääsee ainoastaan kolme tuntia kerran viikossa tekeen. Seuraavaksi pitäs alkaa tuo automaattiloota kasaamaan. Saapas nähdä millon tämä valmistuu. Lapland Trophy 2014 vois olla aika hieno tavote, mut voi olla että on liian suuri tavoite. ![]() Viimeksi muokannut kallo : 21.03.2014 00:57 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No älä sitä roverin "käärmeimusarjaa" ainakaan laita paikalle jos haluat vielä joskus viritellä konetta.. Alavääntöähän se tuo, mutta kuristaa huipputehoa jota tolla suuremmalla imuventtiilillä yrität näköjään kompensoida. Ja tuosta kansi rojektista, kenelle se kansi meni työstettäväksi? Joku kotomainen kansiheppuko, vai joku autotallikairaaja kenellä virtauspenkki.. Pistä lukemat sitten tänne jos selviää jotain.
Voisin suositella että halvemmaksi tulee tilata briteistä stage 3 venttiilit 41.5/35.5mm:set kun ruveta sorvaileen chevyn venttiilistä sopivaa.. Eihän toi paketti maksa kun n:200e briteissä. Ja yhtä lailla noissa kansissa se pakopuoli pitää muokata isommalle venttiilille kun imukin. Se pakopuoli sielä kuristaa jo kivasti. Kanavien virtaussuhde menee liika huonoksi jos pakopuolta ei muokata. Pelkkä porttaus ei riitä. Vaikkakin venttiilien pinta-alan suhde tuntuisi hyvältä noin kun olette suunnitelleet. Vaihtaisin silti suuremman pakoventtiilin. Ja voisin suositella heti kättelyyn että heitä se megaruisku heti ekana kehiin jos vielä suunnitelmat muuttuu. Ei tuossa 3.5sen ruiskussa riitä kapasiteetti enään tuolle viritetylle koneelle. Se piisaa sinne 210hv nurkille kohottamalla bensanpaine 3bar tuntumaan. Lastuahan sinne ei saa. Muutakun itse huijaamalla koneen lämpötilaa, joka taas rikastaa koko kierrosalueen seosta tasaisesti. Ja tämä pitäs sit kompensoida muuttamalla ilmamäärämittarin jousen jäykkyyttä.. Ja edelleen seokset voivat olla mitä sattuu. Jos se diesel tulee kerran tilalle, mihin noi V8sin osat menee? Viimeksi muokannut kokkolanpoika : 22.03.2014 13:17 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jep. Sitä stage 3 kittiä olin siihen suunnitellutkin, vaan tää veekasi nyt kuopattiin. Kyllähän tuossa virittelypotentiaalia on, mutta päätin nyt että mitä yksinkertasemmin ja vähällä sähköllä selviää niin sen parempi. Eli hyppään offiauton rakennuksen yhden välivaiheen yli.
V8 romppeet oli tuolla myyntipalstalla vähän aikaa ja niistä on kaupat nyt sovittu. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
JaapastenJaa.
Pari viikkoa taas menny. Joensuussa kävin mutkan ja toin tuliaisia: Kolariautosta OM605.960. Nyt on sitten viimeset pari viikkoa posteljooni kantanut palikoita tuohon koneeseen.... ![]() ![]() ![]() Ja sitten on nuita vetarihommia tehty. Nyt alkas ensimmäinen vetari olla muutamia pyöristyksia ja toisenpään booreja vaille valmis. Taas kerran voi todeta, että kyllähän minä tämän teoriassa.... Mutta laitappa mies sorvin ja jyrsimen ääreen ![]() ![]() ![]() Mutta aivan täytyy näin aloittelijana olla tyytyväinen tulokseen. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään range | minivisku | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 25.09.2013 16:19 |
Myyty range | porro1 | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 06.11.2011 20:22 |
Myyty Range | 291076 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 31.12.2009 17:38 |
M Range | O/M/V Muut | 0 | 07.12.2003 07:12 | |
M: Range | O/M/V Muut | 0 | 01.07.2003 19:41 |