Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2014, 16:01
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Meinasi mennä pelihousut jarruputkien vaihdossa, kummankin pään pultit oli aivan perkuleen tiukalla. Kai siinä hapettumisellakin oli oma merkityksensä mutta oli ne aivan liian tiukkaan joskus kiristetty. Jarrusatulat oli pakko irrottaa uudemman kerran, että sai satulan viilapenkkiin kiinni ja kunnolla väännettyä jarruputken pään irti. Myös ilmaruuvit oli väännetty oikein urakalla kiinni.

Jostain syystä oikeanpuoleisen satulan ilmausruuviin ei mahtunut lenkkiavainta, oli pakko availla ja sulkea hylsyllä. Kivasti sotkeentui paikat kun ei saanut jarrunestettä johdettua letkun kautta keräysastian.

Noin pienet osat teetti siis paljon työtä:

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.07.2014, 06:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Disco on seisonut pihassa odotelleen tositoimia mutta ensi viikolla mennään hakemaan poliisilta opetuslupa ja se kun saadaan niin aletaan ajoharjoittelu.

Ohjaustehostimen pumppu pitää vielä vaihtaa, välillä tehostus loppuu kuin seinään.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.08.2014, 07:09
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.400
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ohjaustehostimen pumppu pitää vielä vaihtaa, välillä tehostus loppuu kuin seinään.
On muuten hiemän ikävä homma, se viskon muovitunneli piti muistaakseni puoliväkisin kammeta sieltä välistä pois ja sitten se ilmausruuvi siellä simpukan päällä tartti pitkiä jatkoja...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2014, 18:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Ite en ole Discosta moista vaihtanut mutta kuulemma melko sotkuinen operaatio. Ja varmaan omat kikkansa tuossakin hommassa. Menen maanantaina Lietoon pajalle niin pääsee itse helpolla

Itse asiassa pitää pakoputki vaihtaa samalla, alkaa olemaan loppupäästä aika rapea.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.08.2014, 17:51
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

No niin, aamupäivä taasen ropattu autoa Liedossa pajalla.

Ohjaustehostimen pumpun vaihto meni suunnitellusti, mitä nyt heti alussa huomattiin hihnan kiristimen olevan totaalisen jumissa. Uutta kiristintä peliin niin johan alkoi kiristys toimimaan.



Aika vekkuli muuten tuon pumpun vika. Tyhjäkäynnillä kun pyöritteli rattia niin tehostus toimi moitteetta mutta kun laittoi enempi kaasua niin tehostus halvaantui. Ja se ilmausruuvi on tosiaan aika mukavassa paikassa, jotenkin vaan saatiin sinne ujutettua hylsy.

Menomatkalla pajalle kiinnitin taasen huomiota auton melko nihkeään kulkuun. Tuon tehostajan pumpun vaihdon jälkeen tutkittiin ruiskutuksen ajoitus ja sehän oli aivan totaalisen myöhässä. Ruiskutuspumpun päädystä laippa pois ja tuonnehan saa ajoitustapin, kun kääntää pumpun sopivaan kohtaan.



Ja sittenhän auton alta pitäisi näkyä ajoitusmerkki (tai reikä oikeastaan) tuosta kuvan keskellä olevasta reiästä.



Tässä on varmaan käynyt niin, että jakohihna on joskus vaihdettu ja sen ajoitus on tehty mutta pumpun lopullinen säätö on jäänyt tekemättä. Eli noi keskimmäisen kuvan kolme pulttia löysätään, jolloin laipan takana oleva epäkesko pääsee liikkumaan. Sitten käännellään konetta hissukseen, jolloin saadaan tonne koneen alapuolelle myös ajoitustappi paikoilleen. Ja sitten noi ruuvit takasin kiinni ja ruiskutus on säädetty oikealla paikallaan.

Onpas vaikeasti selvitetty mutta jotenkin noin se menee

Samalla pikkusen lisättiin ahdonalaista syöttöä ja kyllähän noiden vaikutuksen kotimatkalla huomasi. Ei auto mikään raketti vieläkään ole mutta ei silleen puudu ylämäkiin vitosella ja kiihtyvyydessä on muutenkin enempi yritystä.
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 04.08.2014 17:54
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2014, 15:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Land Rover - matka on aina seikkailu. Tänään on ollut hyvä päivä, autossa toimii kaikki
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2014, 08:44
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.400
Blog Entries: 5
Perusasetus

Juu, on niitäkin päiviä
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 jmb60 O/M/V Ajoneuvot 4 04.11.2012 19:16
Myyty LR Discovery 300tdi -97 Holst O/M/V Ajoneuvot 1 24.07.2012 19:44
M: Land-Rover Discovery 300Tdi myllis O/M/V Ajoneuvot 0 07.05.2008 15:27
land rover discovery 300tdi-97??? Tekniikka & Jutustelu 16 31.01.2004 23:17


Sivu luotu: 06:08 (GMT +2).