Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo
Tämä viikko on ollu rakentelutaukoa. Se ei silti estä sitä ettäkö vois asioita ihmetellä.
Tietääkö joku paremminkin nuista roverin v8 -koneista?
Koska tuo yhistelmä nyt on vähintäänkin outo mikä tuossa mun koneessa on.
- Morganin numero lohkossa
- Flapperi-ruisku
- Sylinterin halkasija 94mm eli lohko 3.9
- Kansia on pirrailtu jossain
- Venttiilit vakiot 3.9
- Kansissa vuosilukuleima 88
Mulla ei ymmärrys riitä miksi 3.9 hotwire koneeseen ois pistetty 3.5 flapperi paikoileen? 
|
Oliskohan tuossa vaan elvytetty alkuperäistä 3.5 moottoria. Porattu 94 mm:iin ja vähän kairattu kanavia (toivottavasti edes vähän sinnepäin...). Kannet ja venttiilit on samat EFI 3.5/3.9. Tuolla on Rover-setien palstalla menossa vähän samantyyppinen operaatio eli 3.5 EFI vähän poraillaan ja vaihdetaan nenärautaa ja ruiskuvermeet lie jäävät entiselleen...
Usein kuulee moitittavan 3.5 EFI:ä jokseenkin laamaksi johtuen tilavuuserosta 3.9 EFI:in. Tosiasiassa ero johtuu ruiskusta eli 3.5 moottoriin pulttaa hotwiren kiinni niin loikkaa samaan malliin kuin 3.9. Tästä on näyttöä usemmankin sepän jälijltä kuinka 3.5 EFI elpyy ruiskun vaihdolla tai asennuksella, jos on ollut kaasarikone.
Se että mistä löytää joutilaat ja toimivat hotwire-vermeet onkin oma lukunsa.
Tai hakee vaikka tuon
http://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/6207223 ja naaraa siitä hotwiren itselleen (jos siinä nyt sellainen varmasti on). Autolle sitten keksii mitä keksii...