Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2014, 22:44
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ei taida Wilwoodit olla leimasetien / tätien mieleen vaikka hyvät ja monia muita vaihtoehtoja paremmat ovatkin ... offroad use only lukee paketissakin ...

taikasana on akselimassat ja etenkin niihin sopivat takajarrut, etupää syntyy helpommin

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2014, 14:05
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ei taida Wilwoodit olla leimasetien / tätien mieleen vaikka hyvät ja monia muita vaihtoehtoja paremmat ovatkin ... offroad use only lukee paketissakin ...

taikasana on akselimassat ja etenkin niihin sopivat takajarrut, etupää syntyy helpommin
Ei lue paketissa mitään tommosta pitää viel jossai vaihees käydä näyttämäs konttoril satulaa paketteinee... Luulis massojen riittävän jos vaik vertaa hodarin takajarruihi ja hodaris on taka-akselimassa isompi.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.02.2014, 19:56
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti

taikasana on akselimassat ja etenkin niihin sopivat takajarrut, etupää syntyy helpommin

Mikäs sitten olis sellanen takajarru josta löytyis vähintään 1460kg lukemia?
Ja tietysti vaijerikäsijarrukin vois olla mukava bonus...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2014, 21:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

mä tein aikoinaan roverin takajarruista, oisko ollu defen

kässäri oli kyllä kardaanilla
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2014, 12:12
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Nippelitietona: 110 STW defe taka-akselimassa 1750kg, HCPU 1850kg, jarruissa samat osat.

Parilla satasella saa enklantista uudet levyt, palat ja satulat.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2014, 19:00
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

mites tuo yleensä on mahdollista et takajarrut on pienemmät ku etujarrut vaikka taka-akselimassat isommat? vai liittyks tuo jotenki siihen et etujarrujen pitää lukkiutua ennen takajarruja?

tää tuli vaa siitä mieleen et esim.vanhakoppasen läjän etujarrut riittää 1300kg painoille, ja nuo omat levyt on just semmosen malliset, et jos laittas joka kulmaan samanlaisen paketin niin eikö tuo taka-jarrujen säätöventtiili tms. hoida et takana on vähempi tehoo?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2014, 21:31
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Voisko olla syynä sellainen hassu fysiikanlaki, että jarrutuksessa etupyörille tulee enempi massaa ja jarrutehoa tarvitaan enemmän, kuin ilmassa riippuvilla takapyörillä..

TEMÄHIK



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
mites tuo yleensä on mahdollista et takajarrut on pienemmät ku etujarrut vaikka taka-akselimassat isommat? vai liittyks tuo jotenki siihen et etujarrujen pitää lukkiutua ennen takajarruja?

tää tuli vaa siitä mieleen et esim.vanhakoppasen läjän etujarrut riittää 1300kg painoille, ja nuo omat levyt on just semmosen malliset, et jos laittas joka kulmaan samanlaisen paketin niin eikö tuo taka-jarrujen säätöventtiili tms. hoida et takana on vähempi tehoo?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.02.2014, 22:05
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Mitä ohjausosia tällasessa "Ramcharger with portals" projektissa olis hyvä käyttää?
Onko -Captain- jo ratkaissut ongelman?

Orkkis vivusto ja simpukka ei oikein tuu kyseeseen kun vetotanko menee suoraan kuskin pyörään ja simpukkakin on ihan hassussa asennossa ja pitman liikkuu väärään suuntaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2014, 12:06
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OnOff Näytä viesti
Mitä ohjausosia tällasessa "Ramcharger with portals" projektissa olis hyvä käyttää?
Onko -Captain- jo ratkaissut ongelman?

Orkkis vivusto ja simpukka ei oikein tuu kyseeseen kun vetotanko menee suoraan kuskin pyörään ja simpukkakin on ihan hassussa asennossa ja pitman liikkuu väärään suuntaan.
Ei oo vielä ehditty perehtyä noin pitkälle, eilen kävin hakemassa navat koneistuksesta ja samalla kävin hakemas uudet pyöränlaakerit... ja tohon tulee sit 15" vanteet (jää viel tilaa satulan ja vanteen välii)

semmone kävi mieles simpukan suhtee et jos pitmannin kääntäs taaksepäin niin silloinhan toimis ihan oikein päin? tietty vartta saattaa joutuu muokkaa tai vaihtaa.. pitäsköhä tohon suunnitella joitain apusylinterii kaveriks? tohon tulee kuitenki 38creepyt alle (paitsi leimalle )
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.06.2014, 19:21
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1...79#Pidp3698144

11 § Akseliston muutokset

13 § Jarrujen muutokset
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
taas akseleista kävikökipiäää Tekniikka & Jutustelu 4 03.12.2007 14:57
TOYON AKSELEISTA? hoojii Tekniikka & Jutustelu 31 15.05.2007 07:39
hj 60 akseleista =? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 7 22.10.2006 12:19
42:sen akseleista.. kenni Tekniikka & Jutustelu 0 11.10.2006 20:43
hj:n akseleista Jii-Jii Tekniikka & Jutustelu 8 24.11.2005 16:57


Sivu luotu: 23:13 (GMT +2).