![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
tuu tornioon niin vaihamma sulle iskarit ja ihan ilman vielä.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli enää ei tarvi jelppiä iskareiden vaihtoon |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tietylle ihmistyypille kaikki on aina vaikeata. Muut ihmiset ja asiat on näiden mielestä aina ihan perseestä.
Tommosen mondeon iskarin yläpään kiinnityskin selviää 30 sekunnissa, kun kattoo missä se sijaitsee korissa ja purkaa verhoiluja sen verran, että näkee minkä kokoisella hylsyllä sinne pitää mennä väliin. Ymmärrän hyvin huoltoyrittäjää, että kiinnostaa kympillä ottaa jotain pokan raahaamaa tarvikepaskaa asennettavaksi (halvalla tietenkin) ja kun kama porsii niin ottaa vastaan takuukitinät. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Esimerkiksi mun Mersun korjaus kiinnostas varmaan monia jos aikoisin maksaa pikkuhommasta vaikka 1000 euroa. Koska en maksa, joudun tekemään itse... Toisaalta johonkin merkkihuollon hintaan varmaan moni muukin pystyy vaihtotyön tekemään. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuota kun selvittelin vähän enemmän niin tosiaan takakelkka pitää tipauttaa, minkä myötä päästään niihin yläkiinnityspisteisiin käsiksi. Ei siis mikään ihme jos korjaamot laskuttaa 2 tunnin verran duunia siitä. Sedan ja viistoperä on helpompi. Niissä saa sisäkautta avattua luukut. Alfamerin oppaan mukaan pitää ensin irroittaa alakiinnityspiste. Sen jälkeen yläkiinnityspiste ja ottaa iskunvaimennin pois. Uuden kiinnitys päin vastaisessa järjestyksessä. Hyvät on ohjeet kun ei se ihan noin mene. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Viimeksi ainakin tätä kautta hienosti onnistui tuo hitsaus homma, vaikka siinäkin porukka tuli nillittään ettei rahaa saa ja tulee vinkumista jäljestä. Tuossa keikassa se vaan meni niin että vinguin että se tekee aivan liian hyvää jälkeä ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos taas kyseessä oliskin laillisesti toimiva firma, joka myy palveluita ja maksaa palkat oikeaoppisesti, veikkaisin, että sillon pitää olla joku 100 euroa tunti ellei kyseessä ole joku täytetyä vaan palvelu, jolla firma ensisijaisesti pyrkii tulemaan toimeen? Itse kun joskus joudun kyselemään maksullisia palveluita, mua kiinnostaa mitä rahalla saadaan aikaiseksi eikä niinkään onko tuntihinta halvimmasta päästä. Joskus on voinut käydä niin, että korjaamosta ostettava palvelu rupeaa kuulostamaan epätehokkaalta kuin oma kenttäolosuhteissa tehty oikeilla työkalailla - silloin teen itse. Vielä kaikkia hommia ei ole tullut otettua tee se itse toiminnan piiriin. Esimerkiksi rengastyöt on näitä vaikkei koneet ole aina kalliita, niin niille jos ei ole tilaa, on parempi maksaa muille. Hitsaustöiden osalta oma ratkaisuni on, että itsellä on puikkohitsausinvertteri. Se ei vie paljon tilaa ja toimii kenttäolosuhteissa. Mitään muiden autoja sillä ei tule hitsattua, mutta jossain määrin hankalasti olen hitsannut omaa ohuella puikolla. Jos muille tulee hitsattua jotain, niin sellaista jonka onnistuminen on varmaa ja mahdollisesti joskus myös toisten hitsauslaitteilla. Jos saisin osaavaa apua 20 euroa/tunti remonttitöihin ja raha suoraan tekijälle käteen, varmaan sille olis aika-ajoin käyttöä! Viimeksi muokannut tekniikkamies : 05.02.2014 13:49 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n iskareiden pituus | HJ60_Jussi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.01.2007 23:52 |
Rancho-iskareiden tilaaminen | NKH | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.06.2006 05:11 |
Iskareiden hankintaa | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 28.05.2006 12:02 |
Iskareiden "jatkaminen" ? | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.04.2006 20:37 |
Iskareiden asento | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.02.2006 14:17 |