![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mittaa toi raidetangonpäitten kierre. olikohan se nyt niin että 22mm saa päitä mut siihen 24mm tosi huonosti..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Melko villin näkönen toi ohjausvarsi..
![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän toi varsi varmaan vaatis jotain vahvistuksia.
Mutta ohjaus on muutenkn aika tehoton joten aion vaihtaa saginaw pumpun ja joko astron simpukka tai sitten orbi Ja raidetankoon oon ajatellu ihan uniball niveliä |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ohjaus paranee jonkun verran kun purat tehostimen pumpusta virtaus venttiilin irti ja poraat sen n.2,5-3milliseksi korkeintaan 3,2mm muuten loppuu paine. eli se on se johon paine letku tulee kiinni. lähtee irti 30 tai 32mm millisellä avaimella pumpun persiistä pumppua irrottamatta.
saginaw pumppu ja apuorbbi on helppo ja toimiva ratkasu kans. simpukkaan on helppo porata lähdöt sylkyn letkuille... Tossa on sivun lopulla mun toteutus saginawin asenuksesta tatsuniin. taitaa olla nykyäänkin samalla paikalla samassa autossa... http://forums.offipalsta.com/album.p...id=1897&page=4 Viimeksi muokannut jv : 01.02.2014 11:50 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä on ja on noin miljoona kertaa parempi ku vakio ohjaus. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
voishan tota pumpun viritystäkin testata mutta ehkä vaihtaa suoraan pumpun kun sillä tulee suoraan lisää poweria.
Aamulla kun piti ottaa auto tallista trailerille niin paukutus kävi kun käänsi rattia..? Rättinivelen tappien päälle pääsi toi levyosa ja paukahteli. korjauksena nivelen 10mm kiinnityspulttien tilalle 8mm pultit niin sai molempia päitä vedettyä lähemmäksi. Lisäksi aamutuimaan hitsailin tuet tähän aiemmin mainittuun tankoon mihin tein taivutukset Sitten Punkan ajopäivillä tänään "hiukan" osui päittäin akseli kiveen yhdessä nousussa ja veto loppui edestä. Kerkeshän siinä jo ajatella että murros vai tasauspyörästö ja että joutuuko jo akselien vaihtohommiin.. ![]() ![]() "Napalukosta oli vaan pettänyt sauma Ja hiukan avarrettuna että pääsee muuraamaan kiinni Ja olihan makee hitsata kun saumasta rasva palaa edellä ja oikeen paineella ja 20cm liekillä ![]() Ilmeisesti kaikkien oppien mukaisesti saumakohdat puhdistettu ![]() Maski otti hiukan kipeetä ja 200m ennen traileria sain renkaankin vielä pois vanteelta |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Takakardaani oli saanu hiukan osumaa..
Taitaa olla HJ:n kardaaniputkea minkä sinne nyt hitsailin. Pinionia vois hiukan nostaa ylemmäs että kardaani nousis hiukan ylemmäs |
#8
|
||||
|
||||
![]()
hämääkö kuva vai onkos tuo jordaani hiukan lyhykäinen tohon laatikkoon..????
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#9
|
||||
|
||||
![]()
itse ostin joskus kaikki raidetangon päät kuopion motonetistä. varalle vaan
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ajattelin kalvaa varovasti auki tosta hitsauksesta ja oikasta tangon kun nivelet on vielä ehjät. ja jos tarvii vaihtaa niveliä niin varmaan unibalit tankoon ja nostaa tohon yläpuolelle. Kaverin sorvi nousi kun sain soiteltua paikalle tarpeeksi järeen nostimen ![]() Kun sille meinas tulla hätä kun tiesi että mä tarvin kärryäni huomena että millä sorvin saa pois kyydistä. Ja vielä vähän Bulletin kimppuun, takarengas paikattu ja leikkurilla haettu lisäpitoa kun tuntu suddailevan vaan teholla ![]() Nousevan Auringon Helmet! Nissan-Datsun vai Datsun-Nissan ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
...näyttäs olevan aisapainoo ainakin tarpeeks...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
No on se vähän edessä ja kuvakulmakin hämää kyllä hiukan, mut ei lipsu veturissa fillarit
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ei se takakardaani kauaa kestäny, heti aamusta antautui. Heikkoja noi Tojotan osat
![]() Voi olla että ajolinja vaikutti siihen hiukan.. Ei muutakun tallille Ja kardaani jigiin ![]() Ja loppupäivä ajeltiinkin suurinpiirtein huoletta |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Molemmat pyöränlaakerit tuli kiristettyä kun oli laakereissa välystä.
Molemmilla puolilla oli napalukot ihan reilusti löysällä, löystyykö nää helposti vai onko joltain vaan jääny löysälle? Tämänpuolen napalukkokin tuli kalvettua auki ja hitsuuteltua uudelleen. Raidetankokin vaatii hiukan oikaisua. Raidetangonpään mutterin irroittaminen vaati kalvamista laikkakoneella ja sitten selvisikin miksi se oli hitsattu, kierteet menny mutterista ja osittain raidetangon päästä. Kierreviilalla sai hetken kihnuttaa että sai uuden mutterin menemään ja tuuria oli että tommonen M14x1.5 mutteri löytyi tallista. Lisäksi kevennetyt spacerit eteen ja taakse(painon säästöä ![]() ![]() Ja kun en halunnut noita vanteita kolhia enempää kivikossa niin sain haalittua sekalaisen vanne setin Hiukan sorvia että sai backspacet samalle tasolle Ja sitten piti alkaa hiomaan vanteita niin mietin jo että pitää viedä puhallettavaksi mutta sitten muistui mieleen vanha "pyörityskone" tommonen siniharmaa väri tuli aluksi sotkettua, mutta.. Piti saada jotain pirteempää |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Datsun "talvisota" Patrol " 499e | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 05.09.2013 21:39 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
DATSUN 4X4 YONEZAWA RC "porttaalein.." | Kylmit | Chit-Chat | 2 | 13.03.2011 15:42 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostetaan datsun-83-85 sd25 pakoputken "alkukäyrä". | woogie | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.10.2008 20:24 |