Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2014, 22:39
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

mittaa toi raidetangonpäitten kierre. olikohan se nyt niin että 22mm saa päitä mut siihen 24mm tosi huonosti..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2014, 00:02
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Melko villin näkönen toi ohjausvarsi.. Mikset tiputtanu apusimpukkaa alemmas ni ois saanu tehtyä suoralla tangolla?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2014, 07:34
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Kyllähän toi varsi varmaan vaatis jotain vahvistuksia.
Mutta ohjaus on muutenkn aika tehoton joten aion vaihtaa saginaw pumpun ja joko astron simpukka tai sitten orbi

Ja raidetankoon oon ajatellu ihan uniball niveliä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2014, 11:46
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Ohjaus paranee jonkun verran kun purat tehostimen pumpusta virtaus venttiilin irti ja poraat sen n.2,5-3milliseksi korkeintaan 3,2mm muuten loppuu paine. eli se on se johon paine letku tulee kiinni. lähtee irti 30 tai 32mm millisellä avaimella pumpun persiistä pumppua irrottamatta.

saginaw pumppu ja apuorbbi on helppo ja toimiva ratkasu kans. simpukkaan on helppo porata lähdöt sylkyn letkuille...


Tossa on sivun lopulla mun toteutus saginawin asenuksesta tatsuniin. taitaa olla nykyäänkin samalla paikalla samassa autossa...
http://forums.offipalsta.com/album.p...id=1897&page=4

Viimeksi muokannut jv : 01.02.2014 11:50
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2014, 11:58
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
Ohjaus paranee jonkun verran kun purat tehostimen pumpusta virtaus venttiilin irti ja poraat sen n.2,5-3milliseksi korkeintaan 3,2mm muuten loppuu paine. eli se on se johon paine letku tulee kiinni. lähtee irti 30 tai 32mm millisellä avaimella pumpun persiistä pumppua irrottamatta.

saginaw pumppu ja apuorbbi on helppo ja toimiva ratkasu kans. simpukkaan on helppo porata lähdöt sylkyn letkuille...


Tossa on sivun lopulla mun toteutus saginawin asenuksesta tatsuniin. taitaa olla nykyäänkin samalla paikalla samassa autossa...
http://forums.offipalsta.com/album.p...id=1897&page=4


Kyllä on ja on noin miljoona kertaa parempi ku vakio ohjaus.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2014, 22:13
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

voishan tota pumpun viritystäkin testata mutta ehkä vaihtaa suoraan pumpun kun sillä tulee suoraan lisää poweria.


Aamulla kun piti ottaa auto tallista trailerille niin paukutus kävi kun käänsi rattia..?
Rättinivelen tappien päälle pääsi toi levyosa ja paukahteli.
korjauksena nivelen 10mm kiinnityspulttien tilalle 8mm pultit niin sai molempia päitä vedettyä lähemmäksi.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Kyllähän toi varsi varmaan vaatis jotain vahvistuksia.
Lisäksi aamutuimaan hitsailin tuet tähän aiemmin mainittuun tankoon mihin tein taivutukset


Sitten Punkan ajopäivillä tänään "hiukan" osui päittäin akseli kiveen yhdessä nousussa ja veto loppui edestä.
Kerkeshän siinä jo ajatella että murros vai tasauspyörästö ja että joutuuko jo akselien vaihtohommiin.. no ei sentään.
"Napalukosta oli vaan pettänyt sauma



Ja hiukan avarrettuna että pääsee muuraamaan kiinni



Ja olihan makee hitsata kun saumasta rasva palaa edellä ja oikeen paineella ja 20cm liekillä
Ilmeisesti kaikkien oppien mukaisesti saumakohdat puhdistettu



Maski otti hiukan kipeetä ja 200m ennen traileria sain renkaankin vielä pois vanteelta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.02.2014, 20:14
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Takakardaani oli saanu hiukan osumaa..



Taitaa olla HJ:n kardaaniputkea minkä sinne nyt hitsailin.
Pinionia vois hiukan nostaa ylemmäs että kardaani nousis hiukan ylemmäs
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.02.2014, 00:04
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Takakardaani oli saanu hiukan osumaa..



Taitaa olla HJ:n kardaaniputkea minkä sinne nyt hitsailin.
Pinionia vois hiukan nostaa ylemmäs että kardaani nousis hiukan ylemmäs
hämääkö kuva vai onkos tuo jordaani hiukan lyhykäinen tohon laatikkoon..????
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.02.2014, 23:41
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
mittaa toi raidetangonpäitten kierre. olikohan se nyt niin että 22mm saa päitä mut siihen 24mm tosi huonosti..
itse ostin joskus kaikki raidetangon päät kuopion motonetistä. varalle vaan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.02.2014, 20:33
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MotorPsycho Näytä viesti
itse ostin joskus kaikki raidetangon päät kuopion motonetistä. varalle vaan

Ajattelin kalvaa varovasti auki tosta hitsauksesta ja oikasta tangon kun nivelet on vielä ehjät.
ja jos tarvii vaihtaa niveliä niin varmaan unibalit tankoon ja nostaa tohon yläpuolelle.


Kaverin sorvi nousi kun sain soiteltua paikalle tarpeeksi järeen nostimen
Kun sille meinas tulla hätä kun tiesi että mä tarvin kärryäni huomena että millä sorvin saa pois kyydistä.



Ja vielä vähän Bulletin kimppuun, takarengas paikattu ja leikkurilla haettu lisäpitoa kun tuntu suddailevan vaan teholla



Nousevan Auringon Helmet! Nissan-Datsun vai Datsun-Nissan
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.02.2014, 20:58
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Perusasetus

...näyttäs olevan aisapainoo ainakin tarpeeks...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.02.2014, 07:18
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

No on se vähän edessä ja kuvakulmakin hämää kyllä hiukan, mut ei lipsu veturissa fillarit
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.02.2014, 17:48
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Ei se takakardaani kauaa kestäny, heti aamusta antautui. Heikkoja noi Tojotan osat
Voi olla että ajolinja vaikutti siihen hiukan..



Ei muutakun tallille



Ja kardaani jigiin



Ja loppupäivä ajeltiinkin suurinpiirtein huoletta
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.02.2014, 18:12
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
No on se vähän edessä ja kuvakulmakin hämää kyllä hiukan, mut ei lipsu veturissa fillarit
Mulla olis tuosta vähän semmonen muistikuva et ei lipsu
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.02.2014, 21:40
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Molemmat pyöränlaakerit tuli kiristettyä kun oli laakereissa välystä.
Molemmilla puolilla oli napalukot ihan reilusti löysällä, löystyykö nää helposti vai onko joltain vaan jääny löysälle?
Tämänpuolen napalukkokin tuli kalvettua auki ja hitsuuteltua uudelleen.
Raidetankokin vaatii hiukan oikaisua.



Raidetangonpään mutterin irroittaminen vaati kalvamista laikkakoneella ja sitten selvisikin miksi se oli hitsattu, kierteet menny mutterista ja osittain raidetangon päästä.
Kierreviilalla sai hetken kihnuttaa että sai uuden mutterin menemään ja tuuria oli että tommonen M14x1.5 mutteri löytyi tallista.
Lisäksi kevennetyt spacerit eteen ja taakse(painon säästöä) kun renkaat ottanu hiukan edessä lehtiin ja takana runkoon.



Ja kun en halunnut noita vanteita kolhia enempää kivikossa niin sain haalittua sekalaisen vanne setin



Hiukan sorvia että sai backspacet samalle tasolle



Ja sitten piti alkaa hiomaan vanteita niin mietin jo että pitää viedä puhallettavaksi mutta sitten muistui mieleen vanha "pyörityskone"






tommonen siniharmaa väri tuli aluksi sotkettua, mutta..



Piti saada jotain pirteempää
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Datsun "talvisota" Patrol " 499e tapsa4x4 O/M/V Ajoneuvot 11 05.09.2013 21:39
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
DATSUN 4X4 YONEZAWA RC "porttaalein.." Kylmit Chit-Chat 2 13.03.2011 15:42
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Ostetaan datsun-83-85 sd25 pakoputken "alkukäyrä". woogie O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.10.2008 20:24


Sivu luotu: 07:10 (GMT +2).