Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2014, 19:58
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
fuel pump delivery pressure 2,7bar
injector 0,8-1,8 ohm
lambda sensor 11,7-14,3ohm

MItä tulee voltteja mapille ja sille kaasunasento möykylle kun on virrat käännetty päälle??
Kaikki maadoitukset ok?
Tänään tarkastettu bensanpaineet uudelleen, kun vika päällä niin paine 1bar--> tankkipumppu vaihdettu.. Pienen testilenkin jälkeen taas alkoi booan..huomenna tarkistella bensapumpun rele.

Mappi tarkistettu pattereiden ja alipainepumpun avulla ja se tuntuis olevan kunnossa.

Jännite Mapille ja kaasun asentotunnarille pitää kans tarkistaa huomenna sekä toi suuttimen vastusarvo

Edit: lisää tutkimista

Suuttimen vastus 1,7 ohm

Bensan paine ei nouse kun 0,5bar ekalla bensapumpun käytöllä, toisella kertaa jaksaa nousta baariin saakka ja lähtee käyntiin.
Heti käyntiin lähdön jälkeen bensan paine hetken aikaa 2bar, mutta laskee 1,5bar ja hieman alle ja prötää.

Jossainvaiheessa kun tukki paluuletkun niin paine nousi yli 2bar ja kävi kunnolla--> vaihdoin säädettävän painesäätimen.
Painesäätimen vaihdon jälkeen toimi hetken ja taas alko prötään, prkl !!

Huomenna lisää ihmettelyä, olisko kellään ideoita??


Edit: lisää tutkimista sekä vian syy

Eli polttoaineen tulo letku tukkoon -> paine ei noussut eli pumpussa vika..kö? Sen jälkeen annoin suoraa virtaa toisesta akusta suoraan pumpun sähköpistokkeeseen, pumppu ei pyörinyt.. Virta johto kiinni liittimeen ja maa johto runkoon --> pumppu alkoi pyörimään eli maa vikaa.

Tankki irroitettu ja pumppu irroitettu, oli miinus kaapelin läpivienti niin pahassa kunnossa ettei pumppu saanut kunnon maata--> maa johto ja läpivienti korjattu ja nyt TOIMII jeee! Pikkasen on välillä meinannut usko loppua.

__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 31.01.2014 19:07
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2014, 17:29
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Mulla vitarassa oli samanlaisia oireita. Virranjakajan kannen vaihto auttoi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2014, 21:58
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Tänään tarkastettu bensanpaineet uudelleen, kun vika päällä niin paine 1bar--> tankkipumppu vaihdettu.. Pienen testilenkin jälkeen taas alkoi booan..huomenna tarkistella bensapumpun rele.

Mappi tarkistettu pattereiden ja alipainepumpun avulla ja se tuntuis olevan kunnossa.

Jännite Mapille ja kaasun asentotunnarille pitää kans tarkistaa huomenna sekä toi suuttimen vastusarvo

Edit: lisää tutkimista

Suuttimen vastus 1,7 ohm

Bensan paine ei nouse kun 0,5bar ekalla bensapumpun käytöllä, toisella kertaa jaksaa nousta baariin saakka ja lähtee käyntiin.
Heti käyntiin lähdön jälkeen bensan paine hetken aikaa 2bar, mutta laskee 1,5bar ja hieman alle ja prötää.

Jossainvaiheessa kun tukki paluuletkun niin paine nousi yli 2bar ja kävi kunnolla--> vaihdoin säädettävän painesäätimen.
Painesäätimen vaihdon jälkeen toimi hetken ja taas alko prötään, prkl !!

Huomenna lisää ihmettelyä, olisko kellään ideoita??


Edit: lisää tutkimista sekä vian syy

Eli polttoaineen tulo letku tukkoon -> paine ei noussut eli pumpussa vika..kö? Sen jälkeen annoin suoraa virtaa toisesta akusta suoraan pumpun sähköpistokkeeseen, pumppu ei pyörinyt.. Virta johto kiinni liittimeen ja maa johto runkoon --> pumppu alkoi pyörimään eli maa vikaa.

Tankki irroitettu ja pumppu irroitettu, oli miinus kaapelin läpivienti niin pahassa kunnossa ettei pumppu saanut kunnon maata--> maa johto ja läpivienti korjattu ja nyt TOIMII jeee! Pikkasen on välillä meinannut usko loppua.

Se on hyvä että alkoi rokkaamaan
Mihkä sä ruuvailit paineet/oliko sillä omalla regulaattorilla paljon?Tietää tota omaakin vähän seurailla kun saa tohon vaiheeseen asti..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2014, 00:45
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Susukin oma paineensäätäjä nosti vähä päälle 2 baariin.
Nyt tosta säädettävästä säädin 2,5baariin ja kun moottori ei käy ja käyttää pumppua niin 3bar


Btw, hieman vastustelee tää harrastaminen. Tänään ajelin lumisateessa kotiin ja yht äkkiä lopetti lataamisen, remmit ja kaikki liittimet kiinni jne...

Taas haisis ilmeisesti pieni sähkövika, prkl
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2014, 12:45
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Susukin oma paineensäätäjä nosti vähä päälle 2 baariin.
Nyt tosta säädettävästä säädin 2,5baariin ja kun moottori ei käy ja käyttää pumppua niin 3bar


Btw, hieman vastustelee tää harrastaminen. Tänään ajelin lumisateessa kotiin ja yht äkkiä lopetti lataamisen, remmit ja kaikki liittimet kiinni jne...

Taas haisis ilmeisesti pieni sähkövika, prkl
Noi kuulostaa hyviltä luvuilta!

TAlvi yllätti suzukin
Onneks tollanen lataus on ihan pikkujuttu noihin sun edellisiin ongelmiin!
Ainakun paljon muuttelee,Niin jokseenkin aina tulee tollasia pieniä vastoinkäymisiä jälkeenpäin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2014, 17:46
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Noi kuulostaa hyviltä luvuilta!

TAlvi yllätti suzukin
Onneks tollanen lataus on ihan pikkujuttu noihin sun edellisiin ongelmiin!
Ainakun paljon muuttelee,Niin jokseenkin aina tulee tollasia pieniä vastoinkäymisiä jälkeenpäin...
Puolivuotias laturi oli päättänyt sit vaan kuolla. Onneks sain takuuseen uuden
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2014, 21:16
epäonnensoturi epäonnensoturi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: E-Häme
Viestit: 55
Perusasetus

SJ jakolaatikko ongelma


Sain ikuisuus-projektiin vihdoinkin laitettua välitykset jakikseen (6.5). Pöydällä kaikki toimi hienosti ja siirtäjät loksahtivat nätisti paikoilleen. Koeajolenkki meni ok, mutta metsätöistä takaisin tullessa ongelmat alkoivat.
Jakolaatikon nopea-puoli "potkii" takaisin, rusahtaa ajon aikana muttei hyppää vapaalle. Hitaalla puolella ei ole mitään ongelmaa.
Ennen kun laitan laatikon uudelleen palasiksi, kyselisin missä mahtaa olla vika, onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa.

ps. menee 7km:ssa yllättävän paljon aikaa hitaammalla välityksellä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2014, 21:43
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epäonnensoturi Näytä viesti
Sain ikuisuus-projektiin vihdoinkin laitettua välitykset jakikseen (6.5). Pöydällä kaikki toimi hienosti ja siirtäjät loksahtivat nätisti paikoilleen. Koeajolenkki meni ok, mutta metsätöistä takaisin tullessa ongelmat alkoivat.
Jakolaatikon nopea-puoli "potkii" takaisin, rusahtaa ajon aikana muttei hyppää vapaalle. Hitaalla puolella ei ole mitään ongelmaa.
Ennen kun laitan laatikon uudelleen palasiksi, kyselisin missä mahtaa olla vika, onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa.

ps. menee 7km:ssa yllättävän paljon aikaa hitaammalla välityksellä...
Menihän ne vaihteensiirtäjien kuulat varmasti paikoilleen?

http://bbs.zuwharrie.com/gallery/alb...caseparts5.jpg
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-

Viimeksi muokannut MikkoS : 02.02.2014 12:47
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2014, 15:45
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Vitaran Tps


Eli missä arvoissa tps pitäisi olla?
Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais.
Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen).
Kylmänä tuoksahtaa bentsiini.
Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu.
Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa..
Autona 1991 vitara 1.6 8v
Ideoita otetaan vastaan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.02.2014, 15:59
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja okeman82 Näytä viesti
Eli missä arvoissa tps pitäisi olla?
Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais.
Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen).
Kylmänä tuoksahtaa bentsiini.
Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu.
Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa..
Autona 1991 vitara 1.6 8v
Ideoita otetaan vastaan
Suutin 0,8-1,8 ohm
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c
Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua)
Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.02.2014, 16:06
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Pistetään mappi vielä,virrat käännetynä päälle 4,1-4,4v(ilmanpaine) JA olikohan niin että normaali tyhjäkäynnillä lukeman tuli olla alle 0,9v(tää on vähän hatara luku/muistikuva)viisaammat vahvistakoot?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.02.2014, 18:36
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Suutin 0,8-1,8 ohm
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c
Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua)
Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu
Olisko kellään tarkkoja mittaus ohjeita.Tota tps anturin mittausta varten?
yritin mittailla, mut eimitään järkevää tulosta saatu aikaan voltit nousi 1v 4.2v. Eli molemmista päistä vajaat
Pitäiskö säätää kaasu pohjassa tohon 4.5v....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.02.2014, 19:11
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Olihan auto normaalilämmin kun mittasit?(tiedä miten tossa vitarassa on toteutettu ryyppy?)jossain japseissa se on vedenlämpö tilanmukaan mikä vaikuttaa suoraan kaasuakseliin...

JA eiks sieltä oo tullut jo lukemaa kerta n.1v-4,2v?
Riippuu vähän mittaristakin mitä näyttää
Jos haluaa koittaa säädellä,Niin käännä ennemmin niin päin että luku pienenee tyhjäkäynnillä jos tarkoitus on saada vähemmän bensaa!
Kannattaa merkata kuitenkin se kohta mistä alkaa kääntämään.
mitä se anturin syöttöjännite sille on(toi yläpään luku ei voi ollakkaan sitä suurempi tai edes ees sama)!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.02.2014, 17:08
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Eli mitataanko se tps virrat päällä! sieltä töpselin välistä?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.02.2014, 20:05
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Virrat päällä joo,Niin ei tarvii autoa huudattaa piloille!
Teippaa vaikka ompeluneula yleismittarin nokkaan ja paina piuhan kuoren läpi!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.02.2014, 20:34
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

:-! Kiitän näistä,,pittää alkaa testaileen. Et ulkoa muista johtojen värejä O:-)
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.02.2014, 21:03
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja okeman82 Näytä viesti
:-! Kiitän näistä,,pittää alkaa testaileen. Et ulkoa muista johtojen värejä O:-)
Käyä kattoon tuolta jos löytyis manuaali

http://www.acksfaq.com
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).