![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mappi tarkistettu pattereiden ja alipainepumpun avulla ja se tuntuis olevan kunnossa. Jännite Mapille ja kaasun asentotunnarille pitää kans tarkistaa huomenna sekä toi suuttimen vastusarvo Edit: lisää tutkimista Suuttimen vastus 1,7 ohm Bensan paine ei nouse kun 0,5bar ekalla bensapumpun käytöllä, toisella kertaa jaksaa nousta baariin saakka ja lähtee käyntiin. Heti käyntiin lähdön jälkeen bensan paine hetken aikaa 2bar, mutta laskee 1,5bar ja hieman alle ja prötää. Jossainvaiheessa kun tukki paluuletkun niin paine nousi yli 2bar ja kävi kunnolla--> vaihdoin säädettävän painesäätimen. Painesäätimen vaihdon jälkeen toimi hetken ja taas alko prötään, prkl !! Huomenna lisää ihmettelyä, olisko kellään ideoita?? ![]() Edit: lisää tutkimista sekä vian syy ![]() Eli polttoaineen tulo letku tukkoon -> paine ei noussut eli pumpussa vika..kö? Sen jälkeen annoin suoraa virtaa toisesta akusta suoraan pumpun sähköpistokkeeseen, pumppu ei pyörinyt.. Virta johto kiinni liittimeen ja maa johto runkoon --> pumppu alkoi pyörimään eli maa vikaa. Tankki irroitettu ja pumppu irroitettu, oli miinus kaapelin läpivienti niin pahassa kunnossa ettei pumppu saanut kunnon maata--> maa johto ja läpivienti korjattu ja nyt TOIMII ![]()
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 31.01.2014 19:07 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla vitarassa oli samanlaisia oireita. Virranjakajan kannen vaihto auttoi.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se on hyvä että alkoi rokkaamaan ![]() Mihkä sä ruuvailit paineet/oliko sillä omalla regulaattorilla paljon?Tietää tota omaakin vähän seurailla kun saa tohon vaiheeseen asti.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Susukin oma paineensäätäjä nosti vähä päälle 2 baariin.
Nyt tosta säädettävästä säädin 2,5baariin ja kun moottori ei käy ja käyttää pumppua niin 3bar Btw, hieman vastustelee tää harrastaminen. Tänään ajelin lumisateessa kotiin ja yht äkkiä lopetti lataamisen, remmit ja kaikki liittimet kiinni jne... Taas haisis ilmeisesti pieni sähkövika, prkl ![]()
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TAlvi yllätti suzukin ![]() Onneks tollanen lataus on ihan pikkujuttu noihin sun edellisiin ongelmiin! Ainakun paljon muuttelee,Niin jokseenkin aina tulee tollasia pieniä vastoinkäymisiä jälkeenpäin... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#7
|
|||
|
|||
![]() SJ jakolaatikko ongelma
Sain ikuisuus-projektiin vihdoinkin laitettua välitykset jakikseen (6.5). Pöydällä kaikki toimi hienosti ja siirtäjät loksahtivat nätisti paikoilleen. Koeajolenkki meni ok, mutta metsätöistä takaisin tullessa ongelmat alkoivat.
Jakolaatikon nopea-puoli "potkii" takaisin, rusahtaa ajon aikana muttei hyppää vapaalle. Hitaalla puolella ei ole mitään ongelmaa. Ennen kun laitan laatikon uudelleen palasiksi, kyselisin missä mahtaa olla vika, onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa. ps. menee 7km:ssa yllättävän paljon aikaa hitaammalla välityksellä... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://bbs.zuwharrie.com/gallery/alb...caseparts5.jpg
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- Viimeksi muokannut MikkoS : 02.02.2014 12:47 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Vitaran Tps
Eli missä arvoissa tps pitäisi olla?
Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais. Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen). Kylmänä tuoksahtaa bentsiini. Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu. Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa.. Autona 1991 vitara 1.6 8v Ideoita otetaan vastaan |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua) Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Pistetään mappi vielä,virrat käännetynä päälle 4,1-4,4v(ilmanpaine) JA olikohan niin että normaali tyhjäkäynnillä lukeman tuli olla alle 0,9v(tää on vähän hatara luku/muistikuva)viisaammat vahvistakoot?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
yritin mittailla, mut eimitään järkevää tulosta saatu aikaan voltit nousi 1v 4.2v. Eli molemmista päistä vajaat Pitäiskö säätää kaasu pohjassa tohon 4.5v.... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Olihan auto normaalilämmin kun mittasit?(tiedä miten tossa vitarassa on toteutettu ryyppy?)jossain japseissa se on vedenlämpö tilanmukaan mikä vaikuttaa suoraan kaasuakseliin...
JA eiks sieltä oo tullut jo lukemaa kerta n.1v-4,2v? Riippuu vähän mittaristakin mitä näyttää ![]() Jos haluaa koittaa säädellä,Niin käännä ennemmin niin päin että luku pienenee tyhjäkäynnillä jos tarkoitus on saada vähemmän bensaa! Kannattaa merkata kuitenkin se kohta mistä alkaa kääntämään. mitä se anturin syöttöjännite sille on(toi yläpään luku ei voi ollakkaan sitä suurempi tai edes ees sama)! |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Eli mitataanko se tps virrat päällä! sieltä töpselin välistä?
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Virrat päällä joo,Niin ei tarvii autoa huudattaa piloille
![]() Teippaa vaikka ompeluneula yleismittarin nokkaan ja paina piuhan kuoren läpi! |
#16
|
||||
|
||||
![]()
:-! Kiitän näistä,,pittää alkaa testaileen. Et ulkoa muista johtojen värejä O:-)
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.acksfaq.com
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |