Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2014, 21:02
joa joa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.02.06
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 229
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ihan nestevaimennettua hydrauliikkamittaria on tullut käytettyä, jos tekee pakopaineen liitoksen helmiliitoksella niin on odotettavissa että liitos löystyy ajastaan, itse sain ainakin edellisessä autossa liitosta tiukkailla jatkuvasti.
Ajatuksena oli että olisi tehnyt jarruputkiliitoksen pakosarjaan, josko siinä ei lämpölaajeneminen niin paljoa vaikuttaisi.

Joskus lueskelin että löystymiseen vaikuttaisi eri materiaalit?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2014, 21:04
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joa Näytä viesti
Joskus lueskelin että löystymiseen vaikuttaisi eri materiaalit?
Joo eipä siihen oikein muuta syytä löydy. Mut jarruputken kartio pitää putken ainakin paikoillaan eikä pääse putki holahtamaan mutterin läpi.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2014, 21:40
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

eikä hydrauli/kierre liima ainakaan pitäny sitä mutteria paikallaan kun kuumenee sen verran, kokeiltu joskus samaan vaivaan keksiä ratkaisua
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2014, 23:35
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

En nyt muista tarkelleen, mut mun mielestä englantilaiset juotti jollain 10-20cm pitkän putken jonka päähän sitten se mittarin putken/letkun liitin niin ei kuulemma ole löystymis ongelmia


Ainoo, et jos pakolämmöt huitelee jossain 600 luokassa niin ei taida kovin montaa juotetta olla joka "ikuisesti" pysyy???



Olikos jossain tehdas turbossa pakolämmön tunnistimen putki downpipe;ssa ja sieltä putki pakoputken sisällä turbon lähelle
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2014, 10:23
joa joa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.02.06
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 229
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
En nyt muista tarkelleen, mut mun mielestä englantilaiset juotti jollain 10-20cm pitkän putken jonka päähän sitten se mittarin putken/letkun liitin niin ei kuulemma ole löystymis ongelmia


Ainoo, et jos pakolämmöt huitelee jossain 600 luokassa niin ei taida kovin montaa juotetta olla joka "ikuisesti" pysyy???



Olikos jossain tehdas turbossa pakolämmön tunnistimen putki downpipe;ssa ja sieltä putki pakoputken sisällä turbon lähelle


Voisihan sitä koittaa hopealla juottaa. Sulamispiste on 960°c

Mutta auttaako juottaminenkaan koska tulee eri metalleja ja kaikki laajenee lämmetessään erilaillla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2014, 10:44
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

6L hydrauli nippa hitsaten pakosarjaan kiinni ja 6mm hydrauli putkea siihen vaikka 50cm jatkoksi teräksisellä helmiliitoksella(hydrauliikka tarvikkeita) toisesta päästä voi sitten soveltaa ihan miten kukakin itse haluaa. Näin oli itselläni pakopaine mittari liitetty pakosarjaan eikä ole ollut ongelmia missään vaiheessa sen jälkeen. Aluksi oli kupari putkea jne mutta ne löystyi aina. Teräs nipa, putki ja helmi toimii keskenään suosittelen.


Tuolla tavoin kun pyöräyttää putken kierteelle niin mahtuu pieneenkin alaan pitkä putki. Tuossa toki on varmasti hieman liioiteltukkin mutta laitoin siinä toivossa pidemmän pätkän ettei noki etenisi niin herkästi mittariin asti. tähän auttaisi varmaan myös ohuempi putki.

Edit: Jos valurautapakosarja niin tuollaisia 6L nippoja löytyy myös sellaisia että toisessä päässä on esim 1/8" kartio kierre sellaisen sais ihan poraamalla ja kierteen tekemällä pakosarjaan.

Viimeksi muokannut revu : 23.01.2014 10:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään h7 ja h1( 35 ja 75W) xenon muutos-sarja Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 20.12.2013 07:02
Myydään Hiluxin osia ja ohj.iskari ja ja... azizp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 24 14.02.2010 19:44
Ostetaan ahtopaine, pakopaine ja pakolämpö mittarit VonLeka O/M/V Muut 0 20.09.2009 10:18
Mittareista Jii-Jii Tekniikka & Jutustelu 5 26.01.2009 21:55
Automaatin lämmöt? / mittareista SoSo Tekniikka & Jutustelu 22 29.08.2005 08:15


Sivu luotu: 19:40 (GMT +2).