![]() |
Pakopaine ja Pakolämpö mittareista
Tarvisi kyseiset mittarit muuanmuassa lisätä Ramiin.
Mistä arvon raati on hommannut mittareita ja käyttökokemukset olisi kiva kuulla. Itseä ei pahemmin AutoGauget yms. ole vakuuttanut. |
pakolämpö mittari löytyy motonetista oisko ollu 120e
kestävyydestä ei tietoa pitäis olla ihan perus hyvä vissiin, ja painemittariks nesteensisältävä mittari hydromarketista tai muista alan liikkeistä. noita nestekelloja/mittareita tuntuu olevan jokaisella tuning turbo miehellä hytissä:D mittarin sisällä oleva neste poistaa värinän mittarin neulasta siksi suosin itse noita. |
Ihan nestevaimennettua hydrauliikkamittaria on tullut käytettyä, jos tekee pakopaineen liitoksen helmiliitoksella niin on odotettavissa että liitos löystyy ajastaan, itse sain ainakin edellisessä autossa liitosta tiukkailla jatkuvasti.
Ajatuksena oli että olisi tehnyt jarruputkiliitoksen pakosarjaan, josko siinä ei lämpölaajeneminen niin paljoa vaikuttaisi. |
Lainaus:
Joskus lueskelin että löystymiseen vaikuttaisi eri materiaalit? |
Lainaus:
|
eikä hydrauli/kierre liima ainakaan pitäny sitä mutteria paikallaan kun kuumenee sen verran, kokeiltu joskus samaan vaivaan keksiä ratkaisua
|
En nyt muista tarkelleen, mut mun mielestä englantilaiset juotti jollain 10-20cm pitkän putken jonka päähän sitten se mittarin putken/letkun liitin niin ei kuulemma ole löystymis ongelmia
Ainoo, et jos pakolämmöt huitelee jossain 600 luokassa niin ei taida kovin montaa juotetta olla joka "ikuisesti" pysyy??? Olikos jossain tehdas turbossa pakolämmön tunnistimen putki downpipe;ssa ja sieltä putki pakoputken sisällä turbon lähelle :confused: |
Lainaus:
Voisihan sitä koittaa hopealla juottaa. Sulamispiste on 960°c Mutta auttaako juottaminenkaan koska tulee eri metalleja ja kaikki laajenee lämmetessään erilaillla? |
6L hydrauli nippa hitsaten pakosarjaan kiinni ja 6mm hydrauli putkea siihen vaikka 50cm jatkoksi teräksisellä helmiliitoksella(hydrauliikka tarvikkeita) toisesta päästä voi sitten soveltaa ihan miten kukakin itse haluaa. Näin oli itselläni pakopaine mittari liitetty pakosarjaan eikä ole ollut ongelmia missään vaiheessa sen jälkeen. Aluksi oli kupari putkea jne mutta ne löystyi aina. Teräs nipa, putki ja helmi toimii keskenään suosittelen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79745 Tuolla tavoin kun pyöräyttää putken kierteelle niin mahtuu pieneenkin alaan pitkä putki. Tuossa toki on varmasti hieman liioiteltukkin mutta laitoin siinä toivossa pidemmän pätkän ettei noki etenisi niin herkästi mittariin asti. tähän auttaisi varmaan myös ohuempi putki. Edit: Jos valurautapakosarja niin tuollaisia 6L nippoja löytyy myös sellaisia että toisessä päässä on esim 1/8" kartio kierre sellaisen sais ihan poraamalla ja kierteen tekemällä pakosarjaan. |
Lainaus:
http://www.autometer.com/img/products/3344-M_d.jpg Toimi ok n. vuoden, kunnes alkoi pätkimään toisinaan, etenkin isommilla lämmöillä. Aloitti joskus pitemmän vedätyksen aikaan kun lämmöt seilas jossain likemmäs 800 C. En tiedä mitä ihmettä kummaa siellä tapahtui, viisari nimittäin välillä hakkas vilkun tahdissa. :eek: Jotain maadoitusongelmaa kai, en tullu purkaneeks muuta kuin että käytin anturin irti ja se näytti ihan ookoolta. |
Onko muuten bilteman pakolämpömittarista kellään kokemusta ? Hintahan ei päätähuimaa 32€ ? Lähinnä budjettiprojekteihin jos edes jotenkin toimii?
|
Joskus kytkin metalliputken pakosarjaan ihan vaan puristusliitoksella.
Sopiva reikä sarjaan ja lyömällä putkenpätkä siihen. Lienee vieläkin paikallaan. |
Lainaus:
Lopulta totesin että tieto lisää tuskaa, niitä lämpöjä on varmasti tolla kombinaatiolla vähintäänkin riittävästi joten jätin laittamatta kokonaan :). Hyvin on kuitenkin menny 6v/150tkm eikä oo männissä reikää.. |
Mä itseasiassa kokeilin tänään tuota bilteman mittaria, niin ei tarvii arvailla. Anturinpaikka oli valmiina asennusta ei tarvinnu stressaa..
Kyllä se tuntuu suht "järkevää" lukua antavan. Mutta on se hias voi herrajumala! Johonkin "veturiin ihan ok suuntaa antavaksi, esim ylämäkivedoissa se varmasti pysyy mukana. =Viisi tähteä Minkäslaista kuraa se autogauge tekee? Hintahan pomppaa jo 100€ luulis näkyvän jossain ? :confused: |
Ite ajatellu niitä autogaugen mittareita. Kalliimmissa malleissa ois vielä kätevä hyppyjohto millä saa virrat ja maat seuraavalle mittarille.
Jos jollaki ois vaan kokemuksia niiden toiminnasta että uskaltasi ostaa. |
Eiks diGi mallinen ois reaaliaikaiseen seurantaan optimi... Eikä viiveellä toimiva kertomaan jo sulaneista männänpäistä
|
On ja suht edullisen saakin yleismittarista ja laadukkaasta anturista. Kiinteä automittari ois vaan mukavampi taustavaloineen. Laatuvaan maksaa... :(
Nopeuteen kai lähinnä vaikuttaa anturin mittapään "ohuus" miten nopeasti se pystyy reagoimaan? Noista halpamittareissa monissa on muuten samat sisukset, ainakin niin olen käsittänyt? swoosh = prosport = autogauge |
Tuli tuo autogaugekin testattua ja ihan positiivinen yllätys. Näyttää niinkun pitääkin, pysyy ihan hyvin perässä ym. Ihan warning valolle en normaaliolosuhteissa saa että se jäi testaamatta (kesy vehje).:rolleyes: Mutta tuota nyt uskaltaa jo jollekkin suositella.
|
Sivu luotu: 09:54 (GMT +2). |