![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Elää riittävästi? Aika tarkon on 50cm tuo keulan liikerata ylhäältä alas... Nuo pultit noissa kartoiden päissä on ikäänkuin pohjaanlyöntikumina väliaikasesti. Tosin pitääpä noita kartioita jatkaakki, vaikka kierretangon pätkällä... ![]() ![]() ![]() Kyllähän nuo aikamoiset kantotutkat on, tavaraa saa sentin tai 2 vielä alhaalta pois mutta eipä noita tuon kummemmin sais ku rungon viereen? ![]() Ahdasta on mutta sopii sen minkä tarvii.. Tämän isompia renkaita tähän ei kuitenkaan hevillä tuu... ![]() ![]() Minkälaisia muita ratkasuja ihmiset on tehny noihin olkavarsiin ku se high steer kit?? Ei sovi oleen noilla tsl:llä ilman speiseriä, ottaa nytki vanne kumiin kiinni. Ja tulevat hdj:n pallonivelet taitaa olla vielä jykevämmät? Mietiskelin että toinen setti originellejä ylempiä ja alempia palikoita, niin niillä sais rakenneltua ylös käännetyt varret... Samalla ne kääntyis sisälle päin eli ei ois enää ongelmaa vanteen sopimisen kans.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
veikkaisin että ottaa rengas joustossa kiinni, puslat elää... ?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa etuakselin (ulos)joustoja hahmotellessa pitää mielessä ohjausvarren pallonivelien liikeradat, etenkin simpukan pää tahtoo olla rajoittava tekijä.
Ja renkailla saisi olla mieluusti joku sentti elämisvaraa. Toki jos hyväksyy että silloin tällöin rapsuttelee niin menee tiukemmallakin sovituksella.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
AJA SUORAAN
![]() ![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Rakin kanssa samoilla linjoilla: ]Renkaat vaatii aika paljon enemmän tilaa kuin mitiä tasajoustoja mittaamalla voisi kuviltella. Itse olen tuskaillut saman ongelman kanssa pitkään kun olen koittanut maksimoida joustoja ja minimoida kiinni raapimista. Kannattaa otta toiselta puolen jousi pois niin että saat maksimit sisäänjoustot ja toisen puolen tunkkaat ulos niin että se on ulkona. Sitten käännät renkaat ääriasennosta toiseen ja varmistat että renkaat eivät ota pahasti kiinni. Joka paikkaan kannattaa mitoittaa sentti pelivaraa, koska kumipuslat antavat myöden ajaessa raapii enemmän kuin mitä tallissa tehtyjen testien perusteella voisi kuvitella.
Ohjauksen rajoittaminen on yksi vaihtoehto, mutta kun autoa rakentaa näinkin perusteellisesti, niin koittaisin kyllä mitoittaa osat niin että saat täydet kääntyvyydetkin. Edit: Kuvien peruteella väittäisin että etujakarit kannattaa siirtää rungon alle. Sekä iskarit että tukivarret ottavat osumaa renkaista. Viimeksi muokannut offroadjouni : 22.01.2014 08:22 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Miten sitten tuon rungon alle siirtämisen kanssa? Lähinnä mietityttää siinä, että kunka hyvin se jakarin takapään kiinnike on kiinni kannoissa ja kaikessa mahdollisessa mihin nyt vain kiinni jäädä?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
edit. niin ja iskarithan voi ehkä jopa siirtää sisäpuolelle, sen takia ne ei vielä kunnolla olekkaan kiinni... Riippuu miten moottorin jälkeen jää tilaa ![]() edit2. Tuo renkaan kääntymiskulma taitaa olla kuvassa jo hieman enemmmän ku vakiona? Varmaksi ei voi sanoa kun ei oo enää stopparit kiinni akselissa Viimeksi muokannut Dectane : 22.01.2014 09:47 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Laitat rungon sisälle kiinni, niin ei töki. Loveat runkoon tilan.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Sisäpuolellahan nuo on esim. LJ:ssä vakiona, eli se on ihan ok vaihtoehto.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2013 08:57 |
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2013 21:48 |
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V | MiKo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.03.2010 11:46 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |