Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2014, 19:57
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mitä älyä on rekan peräkärryn ilmajarruissa? Muutakuin että jarrut pamahtaa lukkoon (jos siis toimivat) jos letkut lähtee irti tai paineet katoaa.
Itse näkisin niin päin jos löytyy parempaa tekniikkaa kuten aina joskus tekniikan saralla tapahtuu, sitten se tarvitaan myös raskaammissa ajoneuvoissa!

Pyörää ei kannata keksiä uudestaan jos se on keksitty.

Itsellä on kevyistä perävaunuista oli niissä jarrut tai ei kokemuksena, että autojen ja vaunujen sähköasiat on kerrassa heikossa jamassa. Ainakin huomattavasti parempaa tasoa tarvitaan kuin valojen sähköhommat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2014, 21:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että peräkärryn valoliitin on jonkun tyhjäpäisen insinöörin todellinen aivopieru. Ei niin huonoa liitintä luulisi voivan kehittää vaikka kuinka yrittää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2014, 21:45
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

onhan noissa kärryn pistokkeissa menty parempaan suuntaan.. henkilöautois tuo 13-napainen lukittuu kyl hyvin ja toimii paljon paremmin kun vanhan ajan 7-napainen. omaa trailerin veturii sekä traileriin on hommattuna jo nuo uudemmat pistokkeet, saa samalla työvaloille ja majakoille virrat samasta pistokkeesta..

ja mitä tulee tuohon sähköjarruihin niin ainakin tohon omaan avalancheen saa hommattua digitaalisen ohjausboxin trailerin jarruille..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2014, 22:43
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mitä älyä on rekan peräkärryn ilmajarruissa? Muutakuin että jarrut pamahtaa lukkoon (jos siis toimivat) jos letkut lähtee irti tai paineet katoaa.

Mitä sen kummempaa tarvitsee perävaunun sähköjarruihin? Oikeastaan vieläkin yksinkertaisempana riittäisi, kun kärryn kontrolliyksikkö mikä on autossa ärähtäisi, jos on yhteys kärryyn mennyt poikki. Tietäisi pysähtyä ja tarkistaa missä vika.
Siis muistanko väärin: paineilmajarrullisista menee vain käsijarru päälle, kun paineet katoaa? Ja olikohan niin, että kaikissa kärryissä ei ollut yhdelläkään akselilla seisontajarrua? (taysin ulkomuistista, erityisesti tuo kärryjen osio; taannoin vaan räikkäsin vetävän akselin kellot räikällä "vetoasentoon", romua ei saanut käymään, ja paineilmat hävisi taivaan tuuliin puoliksi puretusta romusta)

Ja tuo "äly" niinkin surkealla tasolla, noissa vanhoissa; jarrupoljin pelkkä hana, tai ainakin siltä tuntuu, ja äly tulee kuljettajasta: painat jarrua niin pitkään että linjassa "sopiva" paine, ja sitten nostat sen verran, että paine ei enää kasva! siis kaikilla pyörillä sama jarrupaine, sitten noissa uudemmissa (olisko jotain -80?) tulee mukaan nuo alpit yms.
Ja tuota sähköjarrujen "älyä" en tiedä, mutta ainakin se jenkki traileri, mitä minä vedin, oli suomiauton perässä seuraavanlainen: kun jarruvalot paloi, niin jarrutti kokoajan voimakkaammin ja voimakkaammin, ja kun löysäsi jalan jarrulta, niin jarrut löysäsi itsestään. Siis vois toimia tosi hyvin, jos kärry painas aina saman verran, ja nimenomaan paljon enemmän kuin veturi, jarrupolkimella jarruttaisi normaaliajossa vain kärryn jarruilla, ja sitten paniikissa painaa pedaalin pohjaan, kärryn jarrut tulisi mukaan muutaman sekunnin viiveellä täysjarrutukseen...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että peräkärryn valoliitin on jonkun tyhjäpäisen insinöörin todellinen aivopieru. Ei niin huonoa liitintä luulisi voivan kehittää vaikka kuinka yrittää
Tästä olen aikalailla erimieltä: tuo vanha 7-napainen on todella hyvä liitin periaatteeltaan, MUTTA: perinteisesti se kestää sen reilu 10v, siis pitenpään kun auto on yhdellä omistajalla -> Siis KUKAAN ei halua maksaa siitä liitinparista niin paljoa, että se kannattaisi tehdä kunnolla kunnollisista materiaaleista!
siis jos esim. pistorasia/tulppa maksaa hyllyssä "halpispaskana" 4 euroa, ja laadukkaana 8 euroa, niin 9 ostajaa 10:stä ostaa paskan! ja kalliimman liittimen varaston kierto on silloin 1/10 halpiksesta jne... siitä se valmistuskustannusten vajaan euron ero kertaantuu.

Ja sitten se käyttö: pistorasia auton perässä suola/paskasumussa, ja kun ei haluta ostaa sitä laadukasta, niin paskasumu tunkeentuu liittimeen takapuoleltakin, kun tulee 50 senttiä halvemmaksi tehdä ilman mitään tiivisteitä... ja materiaali on halvinta mahdollista, ja mittatarkkuus on mitä sattuu ja materiaalissa tapahtuu hapettumista/syöpymistä, eikä vähiten sen takia että siellä pistorasiassa on sähköt päällä aina ajattaessa...
ja pistotulpat monesti makaa jossain paskalammikossa ja puhdistetaan jäästä ja paskasta kopistelemalla vetokoukun kylkeen...
Ja sitten niitä psitotulppia/rasioita kytketään yleensä ristiin rastiin miten sattuu, ja vielä väännellään voimalla ylos alas....

Toivottavasti tässä uudempaan vaihdossa ei käy samoin, kuin lokilämppärin liitosjohdossa: UUSI hieno minipistotulppa kestää sisätilan lämppärin kanssa huolellisella käytöllä ehkä 5v, huonolla käytöllä ja tehokkaalla sisätilanlämmittimellä vuoden... Ja se vanha, kaikki merkit ristiin sopiva kesti 30 vuotta, kun pisti semmoiseen asentoon, ettei vesi päässyt täyttämään kannetonta (viimmeistään 15v kohdalla joku yleensä tönäsi lumikolalla tms. läpän rikki..)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2014, 00:07
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mitä älyä on rekan peräkärryn ilmajarruissa? Muutakuin että jarrut pamahtaa lukkoon (jos siis toimivat) jos letkut lähtee irti tai paineet katoaa.
Nykykärryissä jarrutieto tulee autosta väylää pitkin jarrujen ohjauspurkille (joka ohjaa myös ilmajousitusta). Toimintoja noihin saa ohjelmoitua vaikka mitä, kuten kaatumisen esto, akselien nosto tiukoissa käännöksissä tai puolikkaassa painonsiirto veturin vetävälle akselille. Sit jos EBS-kaapeli menee poikki tai muuten vaurioituu niin jarrupurkki ottaa ohjauksen jarruvalolta (tällöin kaikki spesiaalit jutut on poissa pelistä). Jos kaikki sähkö katoaa auton ja kärryn väliltä niin sitten on vielä se perinteinen ilmaohjaus jarruventtiileille.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2014, 00:14
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Nykykärryissä jarrutieto tulee autosta väylää pitkin jarrujen ohjauspurkille (joka ohjaa myös ilmajousitusta). Toimintoja noihin saa ohjelmoitua vaikka mitä, kuten kaatumisen esto, akselien nosto tiukoissa käännöksissä tai puolikkaassa painonsiirto veturin vetävälle akselille. Sit jos EBS-kaapeli menee poikki tai muuten vaurioituu niin jarrupurkki ottaa ohjauksen jarruvalolta (tällöin kaikki spesiaalit jutut on poissa pelistä). Jos kaikki sähkö katoaa auton ja kärryn väliltä niin sitten on vielä se perinteinen ilmaohjaus jarruventtiileille.
Hienoja laitteita, kuinkanhan monessa vehkeessä on tuollaset käytössä?
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2014, 00:18
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

tottapuhuen tuohon can ohjaukseen on hyviiä juttuja mutta mutta jos laitetaan tämän päivän yhistelmä+tänään kortin saanut ei ko alan yrittäjä perheestä kotoisin oleva kuski vastaan 75 aloittanut kuski saman ikäisen yhdistelmän kans mitä luuletta kumpi toimii näillä pakkasilla paremmin?
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.01.2014, 09:27
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JaakkoM Näytä viesti
tottapuhuen tuohon can ohjaukseen on hyviiä juttuja mutta mutta jos laitetaan tämän päivän yhistelmä+tänään kortin saanut ei ko alan yrittäjä perheestä kotoisin oleva kuski vastaan 75 aloittanut kuski saman ikäisen yhdistelmän kans mitä luuletta kumpi toimii näillä pakkasilla paremmin?
En tiedä mikä sulla on pointtina tässä postauksessa mutta ittellä ei tulis mieleenkään vaihtaa nykyistä levyjarrullista EBS-yhdistelmää vanhaan rumpujarrulliseen p*skaan. Ja tätä asiaa ei tarvinne selittää kenellekään joka näitä on tottunut käyttämään..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.01.2014, 11:01
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JaakkoM Näytä viesti
tottapuhuen tuohon can ohjaukseen on hyviiä juttuja mutta mutta jos laitetaan tämän päivän yhistelmä+tänään kortin saanut ei ko alan yrittäjä perheestä kotoisin oleva kuski vastaan 75 aloittanut kuski saman ikäisen yhdistelmän kans mitä luuletta kumpi toimii näillä pakkasilla paremmin?
mikäli kyse, vain jarrujen toiminnasta, ni veikkaanpa uuden paketin toimivan paremmin
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.01.2014, 13:15
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytö Näytä viesti
Hienoja laitteita, kuinkanhan monessa vehkeessä on tuollaset käytössä?
Kaikissa uusissa?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.01.2014, 20:23
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Kaikissa uusissa?
Ja tarkalleen ottaen Wabcolla TEBS-E on ollut käytössä heinäkuusta 2007 (eli mihin saa ohjelmoitua ajonvakautusta yms). Edeltävät C ja D elektroniikka on alkaen 01 ja 03.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.01.2014, 00:26
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis muistanko väärin: paineilmajarrullisista menee vain käsijarru päälle, kun paineet katoaa? Ja olikohan niin, että kaikissa kärryissä ei ollut yhdelläkään akselilla seisontajarrua?
Letkut kun ottaa irti, niin kärryssä menee joka akselilta jarrut päälle (käyttöjarru). Ja niin kauan kun on ilmaa tai siirtoventtiiliä ei paineta on jarrut päällä. Mutta jos jossain on vuoto niin ne jarrutkin aukeaa ajastaan.
Seisontajarrukellot on yleensä parilla akselilla, niitäkin on sellaisia jotka avautuvat kun ilmat katoaa, siksi kärryissä on kiilat mukana. Ja joissain voi seisontajarrun kytkeä ihan kampea kiertämällä jolloin vedetään useamman akselin jarru kiinni (näitä on yleensä vanhemmissa laveteissa).
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.01.2014, 10:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Nuo muutama tuhat puoliperää mitä on tullut satamassa vedettyä, niin sanoisin että äärimmäisen harvassa on sellaiset jarrut että kun ilmat on poissa niin jarrut aukeaa. Noita ilmoista tyhjiä puolikkaita tulee aika usein vastaan laivoilla mitkä on reissanneet viikon verran etelä- Euroopasta, jarrut on aina päällä kiinniottaessa, mutta happea joutuu antamaan välillä todella pitkään että ne saa auki kun letkut pistää kiinni.

Vanhemmat kärryt (mm. Teljän kuljetuksen paskakasat, vanhin kärry minkä viime vuonna vielä näin oli '89 rekisteröity ) on useammin sellaisia, missä jarrut aukeaa ihan miten sattuu, ja vaikka olisi paineet kärryssä eikä ole siirtonappia painettu niin voi olla jarrut silti auki. Samoin noissa kärryissä on usein niin että ilmatankit kun on tyhjät niin jarrut aukeaa.

Hyväkuntoinen täysi (37t) puoliperä + vetomestari (10t) pysyy laivojen jyrkissä välirampeissa paikallaan pelkällä perävaunun seisontajarrulla.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Nykykärryissä jarrutieto tulee autosta väylää pitkin jarrujen ohjauspurkille (joka ohjaa myös ilmajousitusta). Toimintoja noihin saa ohjelmoitua vaikka mitä, kuten kaatumisen esto, akselien nosto tiukoissa käännöksissä tai puolikkaassa painonsiirto veturin vetävälle akselille. Sit jos EBS-kaapeli menee poikki tai muuten vaurioituu niin jarrupurkki ottaa ohjauksen jarruvalolta (tällöin kaikki spesiaalit jutut on poissa pelistä). Jos kaikki sähkö katoaa auton ja kärryn väliltä niin sitten on vielä se perinteinen ilmaohjaus jarruventtiileille.
No juu, puhuin lähinnä tuosta itse jarrujärjestelmästä "perinteisiltä osin". Tokihan niissä on muuten sähköliittimiä enemmän kuin tarpeeksi..

Ei meillä ole kuin uusissa vetomestareissa CAN- väyläinen ohjaus veturin/ lisälaitteen älylle, mutta niissäkään ei mene mitään tietoa koneesta eteenpäin puolikkaille, kun ajetaan vain perinteisesti punaisella ja keltaisella letkulla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 19.01.2014 10:53
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.01.2014, 10:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tästä olen aikalailla erimieltä: tuo vanha 7-napainen on todella hyvä liitin periaatteeltaan
Mä oon taas nykyään 13-napaisen vankkumaton kannattaja, ihan eri tukevasti saa kiinnitettyä kun liitin on kierretty kiinni eikä vaan pistorasia läppä paina sitä vinoon. Ainoo ongelma että se kierrettävä holkki meinaa toisinaan jäätyä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.01.2014, 11:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Nuo täysperäkärrit ja puolikkaat on senverran pro vehkeitä että noiden työntljarrujenkin kanssa pärjää kyllä. Jo se että nuo vaatii sen pikku-eemeli kortin, velvoittaa kuljettajan olemaan jokseenkin kartalla sen asian kanssa mitä koukussa roikkuu. Eikä se linkussa tuleva keskiakseli kärri jarruta sen enempää kuin linkussa tuleva ilmajarrulinenkaan absiton kärri.

Kai tuota trafia joku skalli lobbaa asian tiimoilta, se kun nyt vaan on heiltä pois jos joku ostaa 10000 eeron trailerin ja raahaa romunsa itse eikä joka hommaan tilata autoa KTK:lta.

Mutta jos noita pykäliä vaivautuu lueskelemaan niin huomaa miten eri etujärjestöiden lusikka on ollut jos jossakin sopassa. Jokainen haluaa itse oikeuden milloin millekkin alalle.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.01.2014, 15:16
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis muistanko väärin: paineilmajarrullisista menee vain käsijarru päälle, kun paineet katoaa?
Autoissa menee seisontajarru päälle kun paineet katoaa mutta kärry tosiaan kiskasee säiliöpaineella jarrut päälle jos letku irtoaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.04.2014, 21:02
Tero H Tero H ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 53
Perusasetus

Meneeköhän tää myös niin, jotta jos esim. Tuommoisessa kuplassa saisi katolle lastata 100kg ja perään laittaa 600kg jarrutonta kärryä , niin videon tapauksessa voisi olla 700kg kevyt asumusvaunu

Aika hulvaton ja näppärä käsiteltävä!

http://m.youtube.com/watch?v=-BNMvBnm14o
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.05.2014, 19:22
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

kylläpä ois kätevä
https://www.youtube.com/watch?v=jewag_Tkm6c
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.05.2014, 22:07
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

No ois kyl aiva mahtava, enää ei tarvii ottaa pakkii mukaan kun voi ottaa koko tallin !
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Henkilö auton Vanteita ja renkuloita tarjolla !!! rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 3 14.01.2011 11:49
Ostetaan Rekan perävaunu iso ja halpa ORR O/M/V Muut 7 18.08.2009 14:50
M/V: rengassarja pakettiautoon yms (ei off?) VonLeka O/M/V Renkaat ja vanteet 1 29.06.2007 07:08
Myydään 4x4 ja henkilö/muut erikseen Jare Chit-Chat 9 22.04.2007 18:53
"M" Jeep Cherokee ltd 90/Vaihto pakettiautoon! HEKULIINI O/M/V Muut 38 16.09.2005 07:23


Sivu luotu: 00:16 (GMT +2).