Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2014, 11:31
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Suomentakaa seuraava osa, joku kytkimen siirohaarukkaan liittyvä kuitenkin.

clutch fork pivot ball stud.

Tuo osa kuulemma voi aiheyttaa hinkuttavaa ääntä kytkimessä, kuivuu ja sen jälkeen alkaa vinkimaan. GM tarjoaa öljyttävä versiota tuosta osasta.

edit. tällaista infoa löytyy

Insufficient lubrication between the fork and ball stud may be misdiagnosed as a release problem. Light pressure on the clutch pedal will silence the noise temporarily. Transmission removal and lubrication of the pivot ball-to-fork contact will eliminate the problem; however, to ease future lubrication, it is possible to install a grease fitting to permit lubrication without the need for transmission removal.


For 1984-93 S and T Series with a Borg-Warner 5 speed transmission (ML2, ML3, MW1) proceed as follows: Obtain a pre-drilled pivot ball, our part CRP151, and the matching clutch release fork, our part CF9836. Locate the raised boss on the outside of the bell housing that is directly in-line with the center of the pivot ball mounting hole. Drill a hole through the centerline of the boss into the pivot ball mounting hole, and tap the hole for installation of a 8" NPT grease fitting. Lubricate the pivot ball and reinstall the transmission, but install a pipe plug instead of a grease fitting. This will allow installation of a grease fitting in the event that additional lubrication is needed at a later date, but will prevent over-lubrication of the pivot stud during normal maintenance.

For additional information, refer to GM bulletin #16-73-01. For specific information on the procedure for 1994-95 C/K and S/T series, refer to GM bulletin #56-73-01.

__________________
http://esory.kuvat.fi/#/

Viimeksi muokannut Ex_inkkari : 18.01.2014 11:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2014, 15:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Eli kyseessä on se pallukka mihin kytkin haarukka kiinnittyy ja se kitisee kun haarukka heiluu


Korjaamiseksi
siihen kohtaan mihin se kuula ruuvataan kytkinkotelossa/laatikossa porataan keskelle rasvajohde rasvattavalle haarukka kuulalle jotta kuulaa voidaan tarvittaessa voidella ilman, että kytkin haarukkaa tarvitsee irroittaa

Tähän tarvitaan rasvattava kuula ja siihen sopiva rasvattavan kuulan haarukka.



Sitähän vois varmaan kokeilla, et kattelee missä se haarukka on ja sen kuulan tyveen vaikka wd;tä tai tippa kannulla öljyä
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2014, 08:16
mettäsika:n Avatar
mettäsika mettäsika ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: lahnaniemi hirvensalmi, Finland.
Viestit: 878
Perusasetus

Mulla tuli heti mieleen noista oireista painelaakeri ... eli kun ei ole jalka kytkimellä niin painelaakeri pitää kahinaa kun pyörii moottorin tahtiin ja kun laittaa jalan kytkimelle tulee laakerille kuormitus niin hiljenee ja joskus saattaa kytkinpolkimessa tuntua pieni täristys
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2014, 09:37
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäsika Näytä viesti
Mulla tuli heti mieleen noista oireista painelaakeri ... eli kun ei ole jalka kytkimellä niin painelaakeri pitää kahinaa kun pyörii moottorin tahtiin ja kun laittaa jalan kytkimelle tulee laakerille kuormitus niin hiljenee ja joskus saattaa kytkinpolkimessa tuntua pieni täristys
Mitä ilmeisemmin, mutta kannattaa varmaan vaihtaa toi haarukka ja pallukka samalla, että ei tarvitse sitten purkaa uudestaan sen takia.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2014, 12:24
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Mitä ilmeisemmin, mutta kannattaa varmaan vaihtaa toi haarukka ja pallukka samalla, että ei tarvitse sitten purkaa uudestaan sen takia.

Niin ja laittaa sen rasvattavan version jo suoraan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2014, 19:35
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

samalla jos aukaset sen laatikon eestä pois, kannattanee vaihtaa kytkin ja asetelmaki jos hintaa on ruhtinaalliset $130 terranoon ja patrolliinka eivät edes vaivaudu vastaamaan tuolla hintaa jos kytkintä kyselee ja molempiin laatikon irrotuksessa meni vaihtoon kylmästi vaikka ois ollu pintoja jälellä vaikka kuinka ei sitä vaihteistoo ihan joka päivä jaksas jumpata irti ja paikolleen niin kantsii miettiä hiukan työhintoja jos korjaamolla teettää jos tiet ihe, ni siästyy aikoo vaikka kaljan juonnille ku tarvii laatikkojumppaa tehhä jatkuvaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2014, 20:20
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
samalla jos aukaset sen laatikon eestä pois, kannattanee vaihtaa kytkin ja asetelmaki jos hintaa on ruhtinaalliset $130 terranoon ja patrolliinka eivät edes vaivaudu vastaamaan tuolla hintaa jos kytkintä kyselee ja molempiin laatikon irrotuksessa meni vaihtoon kylmästi vaikka ois ollu pintoja jälellä vaikka kuinka ei sitä vaihteistoo ihan joka päivä jaksas jumpata irti ja paikolleen niin kantsii miettiä hiukan työhintoja jos korjaamolla teettää jos tiet ihe, ni siästyy aikoo vaikka kaljan juonnille ku tarvii laatikkojumppaa tehhä jatkuvaan
Juu, kyllä sinne kaikki vaihdetaan kun purkamaan lähdetään. Pitää teettää, ei ole työkaluja, paikkaa eikä osaamista
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kontinkuljetusapua Saksasta Suomeen kuun lopussa? Heering80 Chit-Chat 0 05.11.2013 10:33


Sivu luotu: 07:56 (GMT +2).