![]() |
Kytkinkö lopussa ?
Mitä ilmeisemmin ? hinkuttaa vapaalla hieman, loppuu kun laittaa jalan kytkimelle. Pieni ravistus liikkeelle lähdettäessä.
Jenkkeihin en ole vähään aikaan osia ostellu, onko tiskeissä eroa, hinnan puolesta. Mistä lähden kyselemään. Siis chevy 4x4 ja manuaali. |
Ei välttämättä lopussa,jos ei luista.
Pieni välys kytkinakselin laakerissa tekee suunnilleen samat oireet,ei akuutisti vaarallista. |
Lainaus:
|
Onkohan tuo oikea kytkin ??
http://www.ebay.com/itm/VALEO-CLUTCH...0d496d&vxp=mtr Tai http://www.ebay.com/itm/Exedy-OEM-Cl...d63781&vxp=mtr |
Suomentakaa seuraava osa, joku kytkimen siirohaarukkaan liittyvä kuitenkin.
clutch fork pivot ball stud. Tuo osa kuulemma voi aiheyttaa hinkuttavaa ääntä kytkimessä, kuivuu ja sen jälkeen alkaa vinkimaan. GM tarjoaa öljyttävä versiota tuosta osasta. edit. tällaista infoa löytyy Insufficient lubrication between the fork and ball stud may be misdiagnosed as a release problem. Light pressure on the clutch pedal will silence the noise temporarily. Transmission removal and lubrication of the pivot ball-to-fork contact will eliminate the problem; however, to ease future lubrication, it is possible to install a grease fitting to permit lubrication without the need for transmission removal. For 1984-93 S and T Series with a Borg-Warner 5 speed transmission (ML2, ML3, MW1) proceed as follows: Obtain a pre-drilled pivot ball, our part CRP151, and the matching clutch release fork, our part CF9836. Locate the raised boss on the outside of the bell housing that is directly in-line with the center of the pivot ball mounting hole. Drill a hole through the centerline of the boss into the pivot ball mounting hole, and tap the hole for installation of a 8" NPT grease fitting. Lubricate the pivot ball and reinstall the transmission, but install a pipe plug instead of a grease fitting. This will allow installation of a grease fitting in the event that additional lubrication is needed at a later date, but will prevent over-lubrication of the pivot stud during normal maintenance. For additional information, refer to GM bulletin #16-73-01. For specific information on the procedure for 1994-95 C/K and S/T series, refer to GM bulletin #56-73-01. |
Eli kyseessä on se pallukka mihin kytkin haarukka kiinnittyy ja se kitisee kun haarukka heiluu
Korjaamiseksi siihen kohtaan mihin se kuula ruuvataan kytkinkotelossa/laatikossa porataan keskelle rasvajohde rasvattavalle haarukka kuulalle jotta kuulaa voidaan tarvittaessa voidella ilman, että kytkin haarukkaa tarvitsee irroittaa Tähän tarvitaan rasvattava kuula ja siihen sopiva rasvattavan kuulan haarukka. Sitähän vois varmaan kokeilla, et kattelee missä se haarukka on ja sen kuulan tyveen vaikka wd;tä tai tippa kannulla öljyä |
Mulla tuli heti mieleen noista oireista painelaakeri ... eli kun ei ole jalka kytkimellä niin painelaakeri pitää kahinaa kun pyörii moottorin tahtiin ja kun laittaa jalan kytkimelle tulee laakerille kuormitus niin hiljenee ja joskus saattaa kytkinpolkimessa tuntua pieni täristys
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Niin ja laittaa sen rasvattavan version jo suoraan |
samalla jos aukaset sen laatikon eestä pois, kannattanee vaihtaa kytkin ja asetelmaki jos hintaa on ruhtinaalliset $130 :) terranoon ja patrolliinka eivät edes vaivaudu vastaamaan tuolla hintaa jos kytkintä kyselee ja molempiin laatikon irrotuksessa meni vaihtoon kylmästi vaikka ois ollu pintoja jälellä vaikka kuinka :D ei sitä vaihteistoo ihan joka päivä jaksas jumpata irti ja paikolleen niin kantsii miettiä hiukan työhintoja jos korjaamolla teettää :) jos tiet ihe, ni siästyy aikoo vaikka kaljan juonnille ku tarvii laatikkojumppaa tehhä jatkuvaan :D
|
Lainaus:
|
siun pitäs muuttoo tänne susirajale ni ois laittokaverit, työkaluja ja ossoomista, meinkii kimppatalliin sopis yks auton kokone auto pysyväisesti halliin ja ku kysees on viel chevy ni ainoostaa fordimiehet aukos piätään ja nekkii on onneks vähemmistössä :D
|
Lainaus:
Voi olla että jää pivot ball studit vaihtamatta, ei us parts tunnistanut rasvattavaa versiota. En sitten tiedä olisiko kaikkiin uudempiin porailtu rasvausreikiä. Painelaakeri se tuntuu olevan ongelman lähde kuitenkin tässä tapauksessa. |
Lainaus:
|
elä nyt ota absoluuttisena totuutena, ainakaan täytenä tätä seuraavaa, mut mie luulen, jotta kun se nivel ei oo alkujaan rasvattava, ni oikeenlainen rasva kestää siinä sen ajan, mitä kytkin itessään kestää, ellei autolla kahlailla tms, että sinne pääsis (????) vettä tms paskaa.. ei nuo ameriikankaa inssit ihan idiootteja ole, vaikka joskus niiden suunnittelut tuntuu alkuunsa aika vitun typeriltä, aika pitkälle ne on noita juttuja miettiny ja monesti se alkuperänen systeemi on ihan toimiva :)
|
Kunnollinen vettä ja painetta kestävä rasva sinne pallon kuppiin, niin tuskin ihan heti aiheuttaa ongelmia.
|
Lainaus:
:) |
Lainaus:
|
Tohon vielä sellanen lisäys että huomasin noiden geeämmien huolto-ohjelmassa olevan sellasen kuin "Clutch fork ball stud lubrication every 30tmls or 50tkms"
Suosituksena ilmoitetaan vaan että sen pitäis olla jotain kuumankestävää laakerivassua. |
Lainaus:
... ja tän toimenpiteen huolto-ohje, ota laatikko pois, rasvaa studi, asenna laatikko takaisin, 9 h ja 900 taalaa tänks ?? |
Lainaus:
:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ihme turhan narisijoita täälläkin... Anteeksi nyt kovasti jos jotakuta kommenttini häiritsivät. |
onkohan sitä kukaan tutkinu syvemmin, notta oisko jenkkilän inssi ollu noheva ja tehny siihen jonku luukun tahi sinnepäin, josta pääsee rasvaamaan ilman lootan irrotusta?
prkl ku omat kaikki TH700 tomaatteja, niin ei pääse ronkkimaan ja tutkimaan ku ois kaikki rojut lavalla irtonaisenakin.. tosin 50tkm on normi ajussa parin vuoden ruuvailut ja sit jos huolto-ohjelman mukaan on 50tkm ni käytännös se kestää satkun, muuteha tehas haastettas oikeuteen mielipahasta ja ne maksas miljoonia korvauksia :D |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 05:26 (GMT +2). |