Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kytkinkö lopussa ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118392)

Ex_inkkari 11.12.2013 17:23

Kytkinkö lopussa ?
 
Mitä ilmeisemmin ? hinkuttaa vapaalla hieman, loppuu kun laittaa jalan kytkimelle. Pieni ravistus liikkeelle lähdettäessä.

Jenkkeihin en ole vähään aikaan osia ostellu, onko tiskeissä eroa, hinnan puolesta. Mistä lähden kyselemään. Siis chevy 4x4 ja manuaali.

Arpe 11.12.2013 19:20

Ei välttämättä lopussa,jos ei luista.
Pieni välys kytkinakselin laakerissa tekee suunnilleen samat oireet,ei akuutisti vaarallista.

Ex_inkkari 11.12.2013 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 1077215)
Ei välttämättä lopussa,jos ei luista.
Pieni välys kytkinakselin laakerissa tekee suunnilleen samat oireet,ei akuutisti vaarallista.

Ei luista, oireet tosiaan vielä lieviä.

Ex_inkkari 11.12.2013 22:54

Onkohan tuo oikea kytkin ??

http://www.ebay.com/itm/VALEO-CLUTCH...0d496d&vxp=mtr

Tai

http://www.ebay.com/itm/Exedy-OEM-Cl...d63781&vxp=mtr

Ex_inkkari 18.01.2014 11:31

Suomentakaa seuraava osa, joku kytkimen siirohaarukkaan liittyvä kuitenkin.

clutch fork pivot ball stud.

Tuo osa kuulemma voi aiheyttaa hinkuttavaa ääntä kytkimessä, kuivuu ja sen jälkeen alkaa vinkimaan. GM tarjoaa öljyttävä versiota tuosta osasta.

edit. tällaista infoa löytyy

Insufficient lubrication between the fork and ball stud may be misdiagnosed as a release problem. Light pressure on the clutch pedal will silence the noise temporarily. Transmission removal and lubrication of the pivot ball-to-fork contact will eliminate the problem; however, to ease future lubrication, it is possible to install a grease fitting to permit lubrication without the need for transmission removal.


For 1984-93 S and T Series with a Borg-Warner 5 speed transmission (ML2, ML3, MW1) proceed as follows: Obtain a pre-drilled pivot ball, our part CRP151, and the matching clutch release fork, our part CF9836. Locate the raised boss on the outside of the bell housing that is directly in-line with the center of the pivot ball mounting hole. Drill a hole through the centerline of the boss into the pivot ball mounting hole, and tap the hole for installation of a 8" NPT grease fitting. Lubricate the pivot ball and reinstall the transmission, but install a pipe plug instead of a grease fitting. This will allow installation of a grease fitting in the event that additional lubrication is needed at a later date, but will prevent over-lubrication of the pivot stud during normal maintenance.

For additional information, refer to GM bulletin #16-73-01. For specific information on the procedure for 1994-95 C/K and S/T series, refer to GM bulletin #56-73-01.

Nikuzai 18.01.2014 15:12

Eli kyseessä on se pallukka mihin kytkin haarukka kiinnittyy ja se kitisee kun haarukka heiluu


Korjaamiseksi
siihen kohtaan mihin se kuula ruuvataan kytkinkotelossa/laatikossa porataan keskelle rasvajohde rasvattavalle haarukka kuulalle jotta kuulaa voidaan tarvittaessa voidella ilman, että kytkin haarukkaa tarvitsee irroittaa

Tähän tarvitaan rasvattava kuula ja siihen sopiva rasvattavan kuulan haarukka.



Sitähän vois varmaan kokeilla, et kattelee missä se haarukka on ja sen kuulan tyveen vaikka wd;tä tai tippa kannulla öljyä

mettäsika 19.01.2014 08:16

Mulla tuli heti mieleen noista oireista painelaakeri ... eli kun ei ole jalka kytkimellä niin painelaakeri pitää kahinaa kun pyörii moottorin tahtiin ja kun laittaa jalan kytkimelle tulee laakerille kuormitus niin hiljenee ja joskus saattaa kytkinpolkimessa tuntua pieni täristys

Ex_inkkari 19.01.2014 09:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mettäsika (Viesti 1093709)
Mulla tuli heti mieleen noista oireista painelaakeri ... eli kun ei ole jalka kytkimellä niin painelaakeri pitää kahinaa kun pyörii moottorin tahtiin ja kun laittaa jalan kytkimelle tulee laakerille kuormitus niin hiljenee ja joskus saattaa kytkinpolkimessa tuntua pieni täristys

Mitä ilmeisemmin, mutta kannattaa varmaan vaihtaa toi haarukka ja pallukka samalla, että ei tarvitse sitten purkaa uudestaan sen takia.

Nikuzai 19.01.2014 12:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1093740)
Mitä ilmeisemmin, mutta kannattaa varmaan vaihtaa toi haarukka ja pallukka samalla, että ei tarvitse sitten purkaa uudestaan sen takia.


Niin ja laittaa sen rasvattavan version jo suoraan

PunisherFIN 21.01.2014 19:35

samalla jos aukaset sen laatikon eestä pois, kannattanee vaihtaa kytkin ja asetelmaki jos hintaa on ruhtinaalliset $130 :) terranoon ja patrolliinka eivät edes vaivaudu vastaamaan tuolla hintaa jos kytkintä kyselee ja molempiin laatikon irrotuksessa meni vaihtoon kylmästi vaikka ois ollu pintoja jälellä vaikka kuinka :D ei sitä vaihteistoo ihan joka päivä jaksas jumpata irti ja paikolleen niin kantsii miettiä hiukan työhintoja jos korjaamolla teettää :) jos tiet ihe, ni siästyy aikoo vaikka kaljan juonnille ku tarvii laatikkojumppaa tehhä jatkuvaan :D

Ex_inkkari 21.01.2014 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1094794)
samalla jos aukaset sen laatikon eestä pois, kannattanee vaihtaa kytkin ja asetelmaki jos hintaa on ruhtinaalliset $130 :) terranoon ja patrolliinka eivät edes vaivaudu vastaamaan tuolla hintaa jos kytkintä kyselee ja molempiin laatikon irrotuksessa meni vaihtoon kylmästi vaikka ois ollu pintoja jälellä vaikka kuinka :D ei sitä vaihteistoo ihan joka päivä jaksas jumpata irti ja paikolleen niin kantsii miettiä hiukan työhintoja jos korjaamolla teettää :) jos tiet ihe, ni siästyy aikoo vaikka kaljan juonnille ku tarvii laatikkojumppaa tehhä jatkuvaan :D

Juu, kyllä sinne kaikki vaihdetaan kun purkamaan lähdetään. Pitää teettää, ei ole työkaluja, paikkaa eikä osaamista :)

PunisherFIN 22.01.2014 11:30

siun pitäs muuttoo tänne susirajale ni ois laittokaverit, työkaluja ja ossoomista, meinkii kimppatalliin sopis yks auton kokone auto pysyväisesti halliin ja ku kysees on viel chevy ni ainoostaa fordimiehet aukos piätään ja nekkii on onneks vähemmistössä :D

Ex_inkkari 22.01.2014 12:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1095057)
siun pitäs muuttoo tänne susirajale ni ois laittokaverit, työkaluja ja ossoomista, meinkii kimppatalliin sopis yks auton kokone auto pysyväisesti halliin ja ku kysees on viel chevy ni ainoostaa fordimiehet aukos piätään ja nekkii on onneks vähemmistössä :D

Muuttohommiin sitten :)

Voi olla että jää pivot ball studit vaihtamatta, ei us parts tunnistanut rasvattavaa versiota. En sitten tiedä olisiko kaikkiin uudempiin porailtu rasvausreikiä. Painelaakeri se tuntuu olevan ongelman lähde kuitenkin tässä tapauksessa.

HV 22.01.2014 13:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1095070)

Voi olla että jää pivot ball studit vaihtamatta, ei us parts tunnistanut rasvattavaa versiota..

Toi usparts asiakaspalvelu on tätänykyään ihan motonetin tasolla muutenkin, oon huomannu. Jos asiakas ei itse tiedä osanumeroa johonkin vähän erilaisempaan osaan niin niitä ei vittuaka tunnu kiinnostavan koko asia...

PunisherFIN 22.01.2014 13:15

elä nyt ota absoluuttisena totuutena, ainakaan täytenä tätä seuraavaa, mut mie luulen, jotta kun se nivel ei oo alkujaan rasvattava, ni oikeenlainen rasva kestää siinä sen ajan, mitä kytkin itessään kestää, ellei autolla kahlailla tms, että sinne pääsis (????) vettä tms paskaa.. ei nuo ameriikankaa inssit ihan idiootteja ole, vaikka joskus niiden suunnittelut tuntuu alkuunsa aika vitun typeriltä, aika pitkälle ne on noita juttuja miettiny ja monesti se alkuperänen systeemi on ihan toimiva :)

HeikkiH 22.01.2014 18:52

Kunnollinen vettä ja painetta kestävä rasva sinne pallon kuppiin, niin tuskin ihan heti aiheuttaa ongelmia.

MakeG 22.01.2014 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1095090)
elä nyt ota absoluuttisena totuutena, ainakaan täytenä tätä seuraavaa, mut mie luulen, jotta kun se nivel ei oo alkujaan rasvattava, ni oikeenlainen rasva kestää siinä sen ajan, mitä kytkin itessään kestää, ellei autolla kahlailla tms, että sinne pääsis (????) vettä tms paskaa.. ei nuo ameriikankaa inssit ihan idiootteja ole, vaikka joskus niiden suunnittelut tuntuu alkuunsa aika vitun typeriltä, aika pitkälle ne on noita juttuja miettiny ja monesti se alkuperänen systeemi on ihan toimiva :)

En mä näistä sen enempiä tiedä kuin muutkaan mutta muutaman usa-pikupin omistaneena voisin sanoa että kyllä tuossa ripaus totuutta on mukana...:)
:)

Ex_inkkari 22.01.2014 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1095090)
elä nyt ota absoluuttisena totuutena, ainakaan täytenä tätä seuraavaa, mut mie luulen, jotta kun se nivel ei oo alkujaan rasvattava, ni oikeenlainen rasva kestää siinä sen ajan, mitä kytkin itessään kestää, ellei autolla kahlailla tms, että sinne pääsis (????) vettä tms paskaa.. ei nuo ameriikankaa inssit ihan idiootteja ole, vaikka joskus niiden suunnittelut tuntuu alkuunsa aika vitun typeriltä, aika pitkälle ne on noita juttuja miettiny ja monesti se alkuperänen systeemi on ihan toimiva :)

Joo, uusi kytkin koneeseen ja kovaa ajoa.. turhaa hifistelyä tollaset rasvamollukat :)

MakeG 24.01.2014 18:08

Tohon vielä sellanen lisäys että huomasin noiden geeämmien huolto-ohjelmassa olevan sellasen kuin "Clutch fork ball stud lubrication every 30tmls or 50tkms"
Suosituksena ilmoitetaan vaan että sen pitäis olla jotain kuumankestävää laakerivassua.

pee 25.01.2014 19:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeG (Viesti 1096007)
Tohon vielä sellanen lisäys että huomasin noiden geeämmien huolto-ohjelmassa olevan sellasen kuin "Clutch fork ball stud lubrication every 30tmls or 50tkms"
Suosituksena ilmoitetaan vaan että sen pitäis olla jotain kuumankestävää laakerivassua.


... ja tän toimenpiteen huolto-ohje, ota laatikko pois, rasvaa studi, asenna laatikko takaisin, 9 h ja 900 taalaa tänks ??

MakeG 25.01.2014 22:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1096481)
... ja tän toimenpiteen huolto-ohje, ota laatikko pois, rasvaa studi, asenna laatikko takaisin, 9 h ja 900 taalaa tänks ??

Siitä en tiä miten on ajateltu tehtäväksi vaan sitä meinaan että kerran se huolto-ohjelmaan on merkitty niin kai se on jotenkin tehtävissä ilman suurempia purkuja. Toki sen tuollakin keinolla saa voideltua...
:D

wikke 26.01.2014 13:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeG (Viesti 1096606)
kerran se huolto-ohjelmaan on merkitty niin kai se on jotenkin tehtävissä ilman suurempia purkuja.

Mistä moinen päättely? Sehän on vain huoltamoa työllistävä.

MakeG 26.01.2014 13:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1096772)
Mistä moinen päättely? Sehän on vain huoltamoa työllistävä.

No en nyt tiiä onko se VAIN huoltamoa työllistävä. Kai noita itekkin saa tehdä?
Ihme turhan narisijoita täälläkin...
Anteeksi nyt kovasti jos jotakuta kommenttini häiritsivät.

PunisherFIN 26.01.2014 23:39

onkohan sitä kukaan tutkinu syvemmin, notta oisko jenkkilän inssi ollu noheva ja tehny siihen jonku luukun tahi sinnepäin, josta pääsee rasvaamaan ilman lootan irrotusta?
prkl ku omat kaikki TH700 tomaatteja, niin ei pääse ronkkimaan ja tutkimaan ku ois kaikki rojut lavalla irtonaisenakin..

tosin 50tkm on normi ajussa parin vuoden ruuvailut ja sit jos huolto-ohjelman mukaan on 50tkm ni käytännös se kestää satkun, muuteha tehas haastettas oikeuteen mielipahasta ja ne maksas miljoonia korvauksia :D

wikke 27.01.2014 08:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeG (Viesti 1096777)
No en nyt tiiä onko se VAIN huoltamoa työllistävä. Kai noita itekkin saa tehdä?
Ihme turhan narisijoita täälläkin...
Anteeksi nyt kovasti jos jotakuta kommenttini häiritsivät.

Meinasin että kun että jos ei ole helppo tehdä, ja on kuitenkin ohjelmassa sekä haluaa sen tehdyksi, niin se helposti työllistää huoltoa.


Sivu luotu: 05:26 (GMT +2).