Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2014, 23:22
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Ketju maahan levalleen.
Auto ketjun yli melkein loppuun.
Rautalangalla kiinni kulutuspintaan.
Hitaasti eteenpain ja toinen auttaa ja selvittaa ketjua koko ajan.
Jos teet kuten teit, ketju jaa jalkeen ja jaa lyhyeksi, kuvissa nakyy miten sivuketjut osoittavat eteenpain=ei hyva.
Ketjun on noustava, ei laahattava.
Sisa ketju kiinni sitten ulkoketju.
Katso myos pyorimissuunta, etta ketjulukko osoittaa "jouhevasti" eteenpain ei vastakarvaan. Muutama ajolenkki rauhallisesti ja kiristys muutaman kerran joka ajon jalkeen.
Tehokkain kiristys on sateittaisesti esim liinoilla ulko puolelta.
Ossaan laittaa ketjut, mutten ossaa opettaa, sorry.
Täytyy testata noinkin. Siis jos oikein ymmärsin, niin ketju pitäisi nousta koko ajan renkaan alta?

Lukot kattelin kyllä tuossakin, että jäävät "myötäkarvaan".

Tuo kyllä varmaan helpottaa lukkojen kiinnitystä, että kulutuspinnalta sivuille tulevat ketjut tulevat suoraan sivullepäin. Tuossa yksin turatessa ei vaan koko aikaa voinut asetella ja sitten ne meni tuolleen.

Eikös ne nyt kuitenkin kuulu saada ilman liinakiristyksiä oikealle kireydelle. Tai siis ei liian kireelläkään kai hyvä? Ainakin armeijassa ajeltiin maseilla useita päiviä yhdellä asennuksella ilman lisäkiristyksiä eikä ongelmia ollut.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
Tuonoinii, kyl mä oon aina laittanu ketjut noin ku VMT, ainut ero on ollu että laitan vedon tuohon "kuve lenkkiin" EDIT: ensimmäiseen liitos kohtaan mistä lähtee kulutuspintaan päin.... sit ympäri sillai että liitoskappaleet tulee klo 9 ja 11 väliin (oikealtapuolen katottuna) niin saa lenkit kii. Ensi kulutuspinnan lenkit kii, sitte sisäsyrjä ja lopuks ulkosyrjä. riippuen sit laitanko etuperin vai takaperin ajamalla, mut ketjut vetoon sillai että kiristys salva jää myötäkarvaa....
Tuo täytyy kanssa testata, miten vaikuttaa, että laittaa narut tms. ulommaksi. Silloinkin voisi kuvitella sivulle suuntautuvien ketjujen menevän paremmin suoraan sivulle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ite traktoriin eteen ketjuja laitettaessa huomasin, et kun kierroksen pari pyöräyttää rengas ilmassa niin saa kiristää
Tolleinhan on hyvä asetella, kun vaikka traktoriin talveksi laittaa ketjut, mutta ilman tunkkauksia tehtävä tapa nyt hakusessa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saleksi Näytä viesti
eikös noi saa nakattua renkaan päälle kuin tikapuu/siksak gunnebot vetosten päälle?
Tuohan on ajatuksena sama kuin mehtäkonneenrenkaalle ketingin laitto.
Ei kuulosta mukavalle nostella noita ketjuja renkaan päälle ainakaan yksin. Sen verran ne kuitenkin painaa. Vaikka oishan siinä hyvä asetella.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2014, 23:31
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään tämä oli pitkästä aikaa hyötykäytössä, kun piti työpaikalta pelastaa rom... eikun aarteita!

Työmatka vaan venyi tunnilla, kun kulkupuoli heikkeni matkalla kovasti. Aattelin, että jos kesädieselin jämät vaikka hyytyy suodattimiin tai jossain jäätä, kun kävi tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen hetken ajoakin, mutta sitten hyytyi polttoainepulaan. Pääsin sitten yhden korjaamon pihaan ja sieltä kävin ostamassa jäänestoa ja parafiininsulatusainetta. Auton luokse takaisin tullessa huomasin, että tiputteleepa polttoainetta siinä tyhjäkäynnillä ollessaan... Siirtopumpun letkut on vissiin eläväistä sorttia, kun pakkasessa oli klemmarit niin löystyneet, että sieltähän se ilmaa hori sekaan. Vaan ei tullut kylmä puuhatessa, kun ei ihan tasaisella paikalla ollut auto ja hytti on kipattava käsin... Ovet kun avasi, niin just kuitenkin yksin jaksoi. Klemmarit tiukalle ja taas pelasi hyvin. Pitänee tuohonkin asiaan paneutua, että ei tartte tienpäällä kiristellä enää.

Joten jos jonkun lukijan tientukkona olin alkumatkasta, niin johtui teknisistä ongelmista!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.01.2014, 23:46
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

[QUOTE=vmt;1093208]

Eikös ne nyt kuitenkin kuulu saada ilman liinakiristyksiä oikealle kireydelle. Tai siis ei liian kireelläkään kai hyvä? Ainakin armeijassa ajeltiin maseilla useita päiviä yhdellä asennuksella ilman lisäkiristyksiä eikä ongelmia ollut.


Juu, ei saa liian piukkaan laittaa ketjuja. Ketjun kuuluu "pyöriä" renkaan päällä pikkuhiljaa, ettei hierrä ajan kanssa kulumia/reikiä siihen. Muutamia traktorin renkaita tullut vastaan joissa ollut liian piukat ketjut, vähän kun rotta olisi lounastanut 20 cm:n välein. Jostain kuullut säännön että traktorin ketjun ja renkaan väliin kuuluu mahtua käsi nyrkissä, niin on sopivalla kireydellä. Kuorma-autossa ehkä puolikas nyrkki??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2014, 00:03
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Juu, ei saa liian piukkaan laittaa ketjuja. Ketjun kuuluu "pyöriä" renkaan päällä pikkuhiljaa, ettei hierrä ajan kanssa kulumia/reikiä siihen. Muutamia traktorin renkaita tullut vastaan joissa ollut liian piukat ketjut, vähän kun rotta olisi lounastanut 20 cm:n välein. Jostain kuullut säännön että traktorin ketjun ja renkaan väliin kuuluu mahtua käsi nyrkissä, niin on sopivalla kireydellä. Kuorma-autossa ehkä puolikas nyrkki??
Tässä haeskelin, että millaisia ohjeita löytyy, niin tuossa ainakin kerrotaan, että traktorin ketjujen sivuketjun väliin pitäisi se nyrkki tosiaan mahtua:
http://www.youtube.com/watch?v=LYldqCux_E0

Enkä mä varmaan kovin väärin ole tehnyt, kun ketjuvalmistajan ohje aika samanlaisen tavan näköjään antaa ainakin näöltään saman tyyppisille ketjuille. Pitää vaan siis hiukan hioa/muistella tekniikkaa, kuten tuossa edellä vähän aattelinkin noiden eri tapojen vaikutuksista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.01.2014, 01:44
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

[QUOTE=vmt;1093233]Tässä haeskelin, että millaisia ohjeita löytyy, niin tuossa ainakin kerrotaan, että traktorin ketjujen sivuketjun väliin pitäisi se nyrkki tosiaan mahtua:
http://www.youtube.com/watch?v=LYldqCux_E0
QUOTE]

joskus tehtiin tuolleesti että reunat oli noin väljällä, niin tahto kerätä kaikki karahkat metässä ketjun ja kumin väliin ja tiellä ajaessa ketju piti mahotonta hölskettä...
Sitte alettiin kiriä reunat niin tiukkaan ku saatiin ja keskeltä väljiksi niin ei paakkuunnu lumi ketjuihin ja karahkat ei menny kumin ja ketjun välliin.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.01.2014, 03:18
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

jos ketjut jaksaa heittää niskaan (kuorma-auton paripyöräketjut) niin päälle vaan ja ajeta (jauhatetaan) vähä yli. Lukot kiinni ja menoksi.

Traktoriin sitten päin tai toisin, lähelle tulee päät. Eli pitkälleen maaha, pikaliinalla kiinni, ja ajetaan yli. Molemmin päin oon tryggit vetäny, en oo eroa huomannu.

Viimeksi muokannut Viipo : 18.01.2014 03:20
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2014, 19:03
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään oli sen verran kylmä, että ei oikein viitsinyt, kun ohjelmassa ois ollut sähköhommia...

Kävin vähän ajelemassa autoa lämpimäksi ja ostamassa kasseja, mihin sai penkkien taakse kertyneet romut hallitumpaan järjestykseen.

Aiemminkin jo pitänyt tutkia, miksi lämppäri ei puhalla kuin haaleaa ilmaa. Nyt sitten tuli mittailtua vähän. Lämppärille tulevan ja menevän letkun lämpötilat olivat n. 40 ja 43 astetta, vaikka moottorin lämpö oli n. 70 astetta. Lämmönsäätöhanassa on virtaussuunta merkittynä (kennolle päin), mutta se letku oli tuo kylmempi... Pitäisi vissiin jaksaa mönkiä kattelemaan, mistä ne letkut tulee ja menee. Kenno oli ihan puhdas, kun siihen kurkkasin. Ideoita, miten tuo tuolleen?

Jaa, niin kun nyt kylmä ollut, niin savu hävinnyt, niin varttikierros piti syöttöä lisäillä ja piristihän se taas kulkua (vähän).

Viimeksi muokannut vmt : 19.01.2014 19:07 Perustelu: tarkennus
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.01.2014, 19:07
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Aiemminkin jo pitänyt tutkia, miksi lämppäri ei puhalla kuin haaleaa ilmaa. Nyt sitten tuli mittailtua vähän. Lämppärille tulevan ja menevän letkun lämpötilat olivat n. 40 ja 43 astetta, vaikka moottorin lämpö oli n. 70 astetta. Lämmönsäätöhanassa on virtaussuunta merkittynä, mutta se letku oli tuo kylmempi... Pitäisi vissiin jaksaa mönkiä kattelemaan, mistä ne letkut tulee ja menee. Kenno oli ihan puhdas, kun siihen kurkkasin. Ideoita, miten tuo tuolleen?
Itellä oli samaa vikaa suzukissa ja siinä oli hana jumissa. Lämpöä tuli, mutta aivan liian vähän. Väkivallalla korjasin sen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.01.2014, 19:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kenno / letku tukossa

kyllä pitäis:

- kuumempana tulla
- kylmempänä lähteä

ei 3 asteen ero paljoa lämpöä kabiiniin tuota


... pystyyks vaihtamaan päikseen letkut eli kiertosuunnan kennolla ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.01.2014, 20:01
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Traktoriin sitten päin tai toisin, lähelle tulee päät. Eli pitkälleen maaha, pikaliinalla kiinni, ja ajetaan yli.
Oma tekniikka noissa on, että renkaan taakse ketju pitkälleen, liinalla vanteeseen kiinni ja ajetaan eteenpäin. Rengas kelaa ketjun päälleen. Pari-kolme kertaa per kierros tulee reunoja oikaistua, jos tekee yksin. Kun liitoskohta on suoraan takana, niin siihen seis ja päät yhteen. Ensin keskilenkit, sitten sisäsivu ja viimeksi ulkosivu.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.01.2014, 21:58
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään vaihdoin ne siirtopumpulle tulevat ja lähtevät letkunpätkät. Oli ainakin se lähtevä jo klemmarien kohdalta aika kasaan painunut ja se tuleva oli yksisuuntaventtiililtä sellainen muoviletku, niin eipä siitä oikeen nähnyt, onko hyvä vai huono.

Pumppasin sitten käsipumpulla hetken, ettei niin paljon tarttisi starttailla ilmaamiseksi. Alkoi vaan polttoainetta valua pumpun pohjasta... Letkuliitoksista se ei näyttänyt tulevan. Kohta loppui tiputtelu ja aattelin käydä ajamassa auton lämpimäksi, että näkee vuotaako jostain ja että voi sitä sisälämpö hommaa sitten kanssa tutkia. No, takaisin pihaan tullessa siitä pumpun pohjasta tippui parin sekunnin välein tippa... Äsken kattelin räjäytyskuvaa siirtopumpusta ja ei se taida voida vuotaa esim. tuon käsipumpun akselin vivusta kuin sillä, että kalvo on rikki? Ja kai se pumppu voi silti toimia, vaikka kalvo vähän vuotaisikin? No, seuraavaksi sitten sen irrotus ja purku... Ja jostain uuden kalvon ettiminen, tai mitä nyt sitten osoittautuukaan olevan rikki.

Kattelin mä samalla, miten ne lämppärille tulevat letkut ja putket menee. Hanan kautta lämppärille menevä letku tulee alavesiletkusta. Hanaanhan oli se virtaussuuntakin merkitty. Koneelle menevä letku sitten menee termarikotelon ja vesipumpun imupuolen väliin nähdäkseni. Sunnuntaina kun mittailin, niin se lämppäriltä tuleva letku oli sen kolme astetta lämpimämpi. Voikohan kenno olla silleen tukossa, että vesi kiertää tosi vähän ja väärään suuntaan? En ainakaan oikein muuta syytä keksi, kun sen tukkoisuuden sisältä.

Pitänee joku viikonloppu mennä työpaikalle vaihtamaan nesteet ja huuhtelemaan jäähdytysjärjestelmä, kun ei oikein näillä pakkasilla pihalla viitsi.

Ai niin, jos siitä siirtopumpusta on kalvo rikki, niin pääseeköhän polttoainetta paljonkin moottoriöljyn sekaan? Öljynpaineet on ainakin vielä ollut hyvät, joten ei kovin laihaksi ainakaan ole mennyt.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.01.2014, 00:36
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ite traktoriin eteen ketjuja laitettaessa huomasin, et kun kierroksen pari pyöräyttää rengas ilmassa niin saa kiristää
Tolleinhan on hyvä asetella, kun vaikka traktoriin talveksi laittaa ketjut, mutta ilman tunkkauksia tehtävä tapa nyt hakusessa.

Lähinnä sitä tarkoitin, et saattaa joutua kiristämään, mut senhän näytkin jo tietävän,
joskus tuli vastaan juttua, et joku kuski intissä oli nakannut ketjut päälle ja lähtenyt ajelemaan hetken kuluttua ei ollut takana jarruja ja ketjut akselin ympärillä
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 02:24 (GMT +2).