![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Talvi saapui viimein tänne eteläänkin, joten tuli laitettua uudet talvikiekot alle. Ja pari kuvaa... Tässä kokovertailu 235/85-R16 vs 255/85-R16 ![]() Ja pari kuvaa kokonaisuudesta ![]() ![]() Vanteista tuli ihan hienot ja sopivat minusta hyvin autoon. Tuo originaali rengaskoko vaan näyttää aika pieneltä. Johtuu tosin varmaan vaan siitä, kun nyt monta vuotta ajellut noilla mutikoilla ja silmä tottunut niihin. Renkaat löytyivät palstan kautta ja niistä vielä kiitokset Kouvolan suuntaan kzj:lle. Kyseessä ovat Kumhon Powergrip KC11 nastoitettuna pakettiauton teräsnastoilla. Ajotuntuma on hyvä ja pito on ihan mieletön verrattuna mutikoihin.
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- Viimeksi muokannut Defender 110 : 16.01.2014 22:33 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vinssipuskuri tulee pian kuumasinkityksestä, ja ajattelin kiinnittää siihen pari lisäkaukovaloa xenoneilla öisiä teitä valaisemaan. Tarkoituksena olisi kasata laillinen paketti, ettei tarvitsisi aina kerran vuodessa säätää ennen katsastusta.
Lueskelin täältä, että bilteman 42321 lisäpitkissä olisi hyväksyntä xenon polttimoille. Alla lainaus keskustelusta. Lainaus:
- Olisiko tämä laillinen yhdistelmä? - Olisiko joku toinen vaihtoehto edullisempi? Tiedän sen ettei halvalla saa hyvää, mutta ajattelin ettei sitten harmita niin paljoa jos lentävä kivi rikkoo tai joku varastaa valot. En ole aiemmin xenoneiden kanssa puuhastellut, joten niistä muutama kysymys jos joku tietävämpi voisi auttaa. - Minkä merkkisessä xenon muutossarjassa olisi paras hinta - laatusuhde? Sarja saisi olla miniballasteilla, jotta mahtuisivat helpommin lamppujen sisään. - Entä mikä on lain sallima suurin wattimäärä? 35 vai 55? - Onko noiden bilteman umpioiden referenssiluku tuo 37,5 myös noiden xenonien kanssa? Noissa bilteman valmiissa saman näköisissä xenon valoissa referenssiksi on ilmoitettu 50. Tämän hetkisten ajovalojen yhteenlaskettu referenssi on 25, joten tuo 37,5 olisi hyvä, koska tällöin summaksi tulisi tasan 100 ja kaikki valot saisi palaa samaan aikaan. Sitten vinssille pitäisi keksiä keulaan erillinen pääkatkaisija. Olisiko kellään suositella jotain hyvää ja kompaktin kokoista katkaisijaa, jossa olisi riittävä virrankesto? Kiitokset jo etukäteen kaikille jotka auttavat.
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- Viimeksi muokannut Defender 110 : 19.01.2014 18:37 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noiden Bilteman valojen referenssiluku on 37,5 halogeeneillla ja 50 xenoneilla.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eilisen surffailun tuloksena omia mietteitä.
- Olisiko tämä laillinen yhdistelmä? Mikään H kannalla oleva muutossarja ei ilmeisesti ole oikeasti E hyväksytty. Tosin rivien välistä oli luettavissa, että katsastusmiehet katsovat sormien läpi kunhan umpiostä löytyy tuo DR merkintä. - Minkä merkkisessä xenon muutossarjassa olisi paras hinta - laatusuhde? Ainakin Olloja ja Cobria kehuttiin hyviksi. - Entä mikä on lain sallima suurin wattimäärä? 35 vai 55? Ilmeisesti 35. - Onko noiden bilteman umpioiden referenssiluku tuo 37,5 myös noiden xenonien kanssa? Arskalta tuli tietoa että 50. Halvin umpio josta löytyisi xenon hyväksyntä 37.5 referenssillä taitaisi olla Hellan Rallye 3003 17.5 Halogen referenssillä. Näytti olevan tarjouksessa 65 egeä kappale. Toinen vaihtoehto tietysti olisi, että ostaisi nuo Bilteman kuupat tai Hellat ja pysyisi Halogeeni polttimoissa. Saako tuolla Xenon muutoksella niin paljon eroa halogeeniin, että ovat rahansa arvoiset?
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nbb alpha 225 dr20 ja hintaluokka suunnilleen sama kuin nuissa helloissa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noita Ollon h7 sarjoja sai ainakin syksyllä Elekmalta 55e sarja. Muutaman sarjan olen ostanut ja ollut tyytyväinen, eivät ole miniballasteilla mutta ballastien johdot ovat sen verran pitkät että ballastit sai nätisti maskin taakse suojaan.
![]() 55w ei kannata tiekäyttöön ostaa, ovat liian tehokkaat ja pitkällä kantamalla ainakin 3000Hellassa. Joutuu vaihtamaan todella kaukaa lyhyille kun vastaantulijoita alkaa häikäistä. Tietenkin jos haluaa terrorisoida kanssa autoilijoita niin siihen ne ovat hyvät! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuli eilen illalla asennettua puskuri ja vinssi paikoilleen. Vielä puuttuu virtapiuhojen vetäminen ja pääkytkimen asentaminen. Puskuri aluksi hiekkapuhallettiin, jonka jälkeen käytin sen kuumasinkittävänä. Sen jälkeen maalasin sen samalla maalilla kuin nuo talvirenkaiden vanteetkin. Puskuri on Terrafirman tekele ja malliltaan ilmastoituun Defenderiin sopiva. Ilmastoidussa Defenderissä tuo jäähdyttimen maski tulee ulommas kuin ei ilmastoidussa mallissa. Osat istuivat hyvin ja ainoastaan maskin ritilästä joutui leikkaamaan kaksi alinta riviä pois, jotta mahtui vinssin taakse. Samalla alumiininen ohjausvarsien panssari vaihtui kaverin kanssa tehtyyn teräksiseen, joka kävi myös sinkkikylvyssä. Puskurihan on ollut autossa jo uudesta asti, niin kuin kaikilla muillakin...
Puskuri maalattuna ![]() Vinssi, puskuri ja keulapanssari paikoillaan ![]() Sivulta, vähän tuli keulaylitystä. ![]() Viimasuoja ja vinssin suoja paikoillaan ![]() Kiitos kaikille kommenteista Xenonien suhteen. Lisäkaukovaloja ei ole vielä tilattu, mutta vaaka on vahvasti kallistunut Hellan Comet FF500 sarjaan halogeeneillä. Koko sarjan saa noin satasella ja mukaan tulee asennustarvikkeet kivisuojineen. Pitää vielä miettiä...
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- Viimeksi muokannut Defender 110 : 06.02.2014 11:30 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hirveästi ei ole edistystä tapahtunut, mutta sen verran sain aikaiseksi, että hommasin vinssikaapelit, pääkytkimen ja lisäpitkät. Lisäpitkiksi tuli nyt sitten valittua Hellan Comet FF500 tuikut. Lisäksi kyllästyin maahantuojan tekemiin konehuoneessa oleviin Webaston sähkövirityksiin, sekä jonkun tekemiin ajovalojen releytyksiin. Kaikki liitokset paskoilla abikoilla ilman mitään sukkia ja kaapelit olivat jo läpeensä hapettuneita. Defessä ajovalot ovat siis alkuperäisesti suoraan valokytkimen takana, ilman mitään releitä. Ratkaisuksi hommasin vesitiiviin sähkökotelon, johon rakentelin Webaston, ajovalojen ja lisävalojen sähköt. Ajovalot releytin pitkät ja lyhyet erikseen ja lisäpitkille tuli vain yksi rele. Liittimiksi hommasin Bilteman vesitiiviitä moninapaliittimiä, jotka vaikuttivat hintaansa nähden ihan hyviltä. Boksi mahtuu näppärästi oikeanpuolen lokarin sisään ajovalon taakse. Sitten taas vähän kuvia.
Sähköboksin kasausta... ![]() Ja valmiina... ![]() Vinssin 50mm2 kaapeli + suojaputki sekä pääkytkin ja lisävalot. ![]() Vinssin pääkytkin on Blue Sean mallistosta, eli samanlainen kuin aikaisemmin asennettu akkuvalintakytkinkin. Pääkytkimen ajattelin laittaa akkuvalintakytkimen viereen kuskin jalkatilaan. Tarkoituksena on myös varmuuden vuoksi vetää vinssin miinuskaapeli akulle asti.
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Land Rover 90/Defender | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 17.12.2010 17:40 |
Ostetaan Land Rover Defender 90/110 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 06.05.2010 20:58 |
M/V: Land Rover Defender 110 Td5 | Defe110 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.05.2008 16:09 |
M: Land Rover Defender 130 - 2005 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.08.2007 17:41 | |
M: Land Rover Defender 110 | landy | O/M/V Muut | 8 | 21.06.2005 07:17 |