Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.01.2014, 21:50
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Talvi saapui viimein tänne eteläänkin, joten tuli laitettua uudet talvikiekot alle.
Ja pari kuvaa...

Tässä kokovertailu 235/85-R16 vs 255/85-R16


Ja pari kuvaa kokonaisuudesta




Vanteista tuli ihan hienot ja sopivat minusta hyvin autoon. Tuo originaali rengaskoko vaan näyttää aika pieneltä. Johtuu tosin varmaan vaan siitä, kun nyt monta vuotta ajellut noilla mutikoilla ja silmä tottunut niihin.

Renkaat löytyivät palstan kautta ja niistä vielä kiitokset Kouvolan suuntaan kzj:lle. Kyseessä ovat Kumhon Powergrip KC11 nastoitettuna pakettiauton teräsnastoilla. Ajotuntuma on hyvä ja pito on ihan mieletön verrattuna mutikoihin.

__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 16.01.2014 22:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2014, 13:19
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Vinssipuskuri tulee pian kuumasinkityksestä, ja ajattelin kiinnittää siihen pari lisäkaukovaloa xenoneilla öisiä teitä valaisemaan. Tarkoituksena olisi kasata laillinen paketti, ettei tarvitsisi aina kerran vuodessa säätää ennen katsastusta.

Lueskelin täältä, että bilteman 42321 lisäpitkissä olisi hyväksyntä xenon polttimoille. Alla lainaus keskustelusta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Jepessä on 3 kpl tuommosta,

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...logeeni-42321/

HR ja DR löytyy lasista, tiedä sitten ihan tarkkaan laillisuudesta, tuolla 3 x asennuksella niistä kun ei laillisia tule millään tavalla
Olen tässä nyt netistä vertaillut eri vaihtoehtoja ja kaikkein edullisimmin näyttäisi pääsevän jos hommaisi nuo bilteman umpiot ja niihin H7 xenon muutossarjan.

- Olisiko tämä laillinen yhdistelmä?
- Olisiko joku toinen vaihtoehto edullisempi?
Tiedän sen ettei halvalla saa hyvää, mutta ajattelin ettei sitten harmita niin paljoa jos lentävä kivi rikkoo tai joku varastaa valot.

En ole aiemmin xenoneiden kanssa puuhastellut, joten niistä muutama kysymys jos joku tietävämpi voisi auttaa.

- Minkä merkkisessä xenon muutossarjassa olisi paras hinta - laatusuhde?
Sarja saisi olla miniballasteilla, jotta mahtuisivat helpommin lamppujen sisään.
- Entä mikä on lain sallima suurin wattimäärä? 35 vai 55?
- Onko noiden bilteman umpioiden referenssiluku tuo 37,5 myös noiden xenonien kanssa? Noissa bilteman valmiissa saman näköisissä xenon valoissa referenssiksi on ilmoitettu 50. Tämän hetkisten ajovalojen yhteenlaskettu referenssi on 25, joten tuo 37,5 olisi hyvä, koska tällöin summaksi tulisi tasan 100 ja kaikki valot saisi palaa samaan aikaan.

Sitten vinssille pitäisi keksiä keulaan erillinen pääkatkaisija. Olisiko kellään suositella jotain hyvää ja kompaktin kokoista katkaisijaa, jossa olisi riittävä virrankesto?

Kiitokset jo etukäteen kaikille jotka auttavat.
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 19.01.2014 18:37
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2014, 15:18
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Noiden Bilteman valojen referenssiluku on 37,5 halogeeneillla ja 50 xenoneilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2014, 07:39
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Eilisen surffailun tuloksena omia mietteitä.

- Olisiko tämä laillinen yhdistelmä? Mikään H kannalla oleva muutossarja ei ilmeisesti ole oikeasti E hyväksytty. Tosin rivien välistä oli luettavissa, että katsastusmiehet katsovat sormien läpi kunhan umpiostä löytyy tuo DR merkintä.
- Minkä merkkisessä xenon muutossarjassa olisi paras hinta - laatusuhde? Ainakin Olloja ja Cobria kehuttiin hyviksi.
- Entä mikä on lain sallima suurin wattimäärä? 35 vai 55? Ilmeisesti 35.
- Onko noiden bilteman umpioiden referenssiluku tuo 37,5 myös noiden xenonien kanssa? Arskalta tuli tietoa että 50.

Halvin umpio josta löytyisi xenon hyväksyntä 37.5 referenssillä taitaisi olla Hellan Rallye 3003 17.5 Halogen referenssillä. Näytti olevan tarjouksessa 65 egeä kappale. Toinen vaihtoehto tietysti olisi, että ostaisi nuo Bilteman kuupat tai Hellat ja pysyisi Halogeeni polttimoissa.

Saako tuolla Xenon muutoksella niin paljon eroa halogeeniin, että ovat rahansa arvoiset?
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2014, 08:11
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Nbb alpha 225 dr20 ja hintaluokka suunnilleen sama kuin nuissa helloissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2014, 16:13
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Noita Ollon h7 sarjoja sai ainakin syksyllä Elekmalta 55e sarja. Muutaman sarjan olen ostanut ja ollut tyytyväinen, eivät ole miniballasteilla mutta ballastien johdot ovat sen verran pitkät että ballastit sai nätisti maskin taakse suojaan.
55w ei kannata tiekäyttöön ostaa, ovat liian tehokkaat ja pitkällä kantamalla ainakin 3000Hellassa. Joutuu vaihtamaan todella kaukaa lyhyille kun vastaantulijoita alkaa häikäistä. Tietenkin jos haluaa terrorisoida kanssa autoilijoita niin siihen ne ovat hyvät!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.02.2014, 11:24
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Tuli eilen illalla asennettua puskuri ja vinssi paikoilleen. Vielä puuttuu virtapiuhojen vetäminen ja pääkytkimen asentaminen. Puskuri aluksi hiekkapuhallettiin, jonka jälkeen käytin sen kuumasinkittävänä. Sen jälkeen maalasin sen samalla maalilla kuin nuo talvirenkaiden vanteetkin. Puskuri on Terrafirman tekele ja malliltaan ilmastoituun Defenderiin sopiva. Ilmastoidussa Defenderissä tuo jäähdyttimen maski tulee ulommas kuin ei ilmastoidussa mallissa. Osat istuivat hyvin ja ainoastaan maskin ritilästä joutui leikkaamaan kaksi alinta riviä pois, jotta mahtui vinssin taakse. Samalla alumiininen ohjausvarsien panssari vaihtui kaverin kanssa tehtyyn teräksiseen, joka kävi myös sinkkikylvyssä. Puskurihan on ollut autossa jo uudesta asti, niin kuin kaikilla muillakin...

Puskuri maalattuna


Vinssi, puskuri ja keulapanssari paikoillaan




Sivulta, vähän tuli keulaylitystä.


Viimasuoja ja vinssin suoja paikoillaan


Kiitos kaikille kommenteista Xenonien suhteen. Lisäkaukovaloja ei ole vielä tilattu, mutta vaaka on vahvasti kallistunut Hellan Comet FF500 sarjaan halogeeneillä.
Koko sarjan saa noin satasella ja mukaan tulee asennustarvikkeet kivisuojineen. Pitää vielä miettiä...
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 06.02.2014 11:30
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2014, 15:08
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Hirveästi ei ole edistystä tapahtunut, mutta sen verran sain aikaiseksi, että hommasin vinssikaapelit, pääkytkimen ja lisäpitkät. Lisäpitkiksi tuli nyt sitten valittua Hellan Comet FF500 tuikut. Lisäksi kyllästyin maahantuojan tekemiin konehuoneessa oleviin Webaston sähkövirityksiin, sekä jonkun tekemiin ajovalojen releytyksiin. Kaikki liitokset paskoilla abikoilla ilman mitään sukkia ja kaapelit olivat jo läpeensä hapettuneita. Defessä ajovalot ovat siis alkuperäisesti suoraan valokytkimen takana, ilman mitään releitä. Ratkaisuksi hommasin vesitiiviin sähkökotelon, johon rakentelin Webaston, ajovalojen ja lisävalojen sähköt. Ajovalot releytin pitkät ja lyhyet erikseen ja lisäpitkille tuli vain yksi rele. Liittimiksi hommasin Bilteman vesitiiviitä moninapaliittimiä, jotka vaikuttivat hintaansa nähden ihan hyviltä. Boksi mahtuu näppärästi oikeanpuolen lokarin sisään ajovalon taakse. Sitten taas vähän kuvia.

Sähköboksin kasausta...


Ja valmiina...


Vinssin 50mm2 kaapeli + suojaputki sekä pääkytkin ja lisävalot.


Vinssin pääkytkin on Blue Sean mallistosta, eli samanlainen kuin aikaisemmin asennettu akkuvalintakytkinkin. Pääkytkimen ajattelin laittaa akkuvalintakytkimen viereen kuskin jalkatilaan. Tarkoituksena on myös varmuuden vuoksi vetää vinssin miinuskaapeli akulle asti.
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover 90/Defender Racingrabbit O/M/V Ajoneuvot 7 17.12.2010 17:40
Ostetaan Land Rover Defender 90/110 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 06.05.2010 20:58
M/V: Land Rover Defender 110 Td5 Defe110 O/M/V Ajoneuvot 0 15.05.2008 16:09
M: Land Rover Defender 130 - 2005 O/M/V Ajoneuvot 0 15.08.2007 17:41
M: Land Rover Defender 110 landy O/M/V Muut 8 21.06.2005 07:17


Sivu luotu: 14:21 (GMT +2).