![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Vähän myöhään ja muistikuviin perustuvaa, kun onneksi täällä maalla on joustavat lupakäytännöt (vielä...). Eli kannattaa kysellä vakuutusyhtiöistä tota harrastetila/talousrakennushommaa, siltä puolelta erot tulevat tai ainakin niin minulle on annettu ymmärtää. Ja kyllähän talousrakennus on vakuutusmaksuiltaan kalliimpi, siellä kun sentään saa tehdäkin jotain toisin kuin autotallissa. Rakennuslupaa hakiessa se on tosiaan vaan täppä oikeaan ruutuun. Öljynerotuskaivoa ei ainakaan minulta vaadittu, mutta laitoin kuitenkin, pääseepähän vähemmillä jälkipuheilla jos vahinko sattuu... Ja palohommista, itselläni on ihan normi 13mm EK Gyproc seinissä ja katossa, eikä rakennus- eikä palotarkastaja sanonut asiaan mitään, en kyllä kysynytkään... Palokatkoja minulla ei ole, koska koko sisätila on 3,5m korkeaa ja sisällä olevat varasto+"konttori" ovat 2,5m korkeita -> näiden päälle jäi hyvä säilytystila pitkälle tavaralle. Eli varasto+konttori on tavallaan laatikko laatikon sisällä. Pitänee joskus ottaa kuvia. Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos ulkoseinässä vielä tuulensuojalevy kipsistä ni ollaan perus EI30 rakenteessa. Toinen asia on, että miksi edes vaadittas palokatkoja. Jos yli 8m lähimpään rakennukseen, ja mahdollisen palon sattuessa talousrakennus annetaan palaa kokonaisuudessaan ni ei mitää syytä tehdä palokatkoja. Yleensä katko vaaditaan esim. autotallin ja varaston väliin, mutta jos alle 10m2 varasto, toimisto tms. ni ei tarvi katkoja. Jokatapauksessa hyvä kooste palokatkoista tuolla: http://www.ouka.fi/c/document_librar...groupId=492090 Tiiviissä paketissa yleisimmät palokatkojen tarpeet... |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ihan pakko laittaa tuollainen etenkin naisväeltä paljon kehuja kerännyt pikantti yksityiskohta tallilta
![]() |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Äijillä ollut vähän sihti pielessä tai siivooja hakusessa jo hetken aikaa?
__________________
Jukka |
|
#5
|
||||
|
||||
|
__________________
Sika ajaa Possulla |