![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Itse tosin autoani olen nelivedolla rääkkäillyt ylinopeuksiakin, muttei kai hyvää tee. Päälle nelivedon voi kytkeä vain pysähdyksissä, pois taas vauhdissa, näin ainakin omassa -92 lyhyessä mallissa. Samoin talvet olen ajellut omallani, nastattomilla maastokumeilla ja pääsääntöisesti takavedolla, lyhyt malli on ainakin jarrutuksissa herkkä pyörimään noilla kumeilla, luistoissa taas tahtoo pysyä vähän turhankin hyvin lapasessa. Manuaalisilla napalukoilla (ne jotka tarvii navasta kääntää päälle) eikai suositella ajettavan lukot kokoajan päällä, oli neliveto valittu tai ei. Omassani olen nyt märät kelit ainakin pitänyt lukot pois päältä, jos lunta tulee napsautan ne päälle ja kesäisinkin vain tarpeen vaatiessa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://www.docstoc.com/docs/24317677...-Owners-Manual
tuossa manuaali fronteraan, jonka mukaan nelivedon voi kytkeä vauhdissakin, KUNHAN napalukot on kiinni. (sama myös 3-ovisella) Tuli kans ostettua vastaava -95 2.4 pitkä fronttera hiljattain ja kaivelin tuon manuaalin netistä. Napalukot kiinni ajamisesta tuskin on muuta haittaa, kun bensankulutus voi hieman kasvaa. Ite ainakin ajelen aina liukkailla napalukot kiinni ja kepistä sit nelikkoa tarvittaessa. Viimeksi muokannut Z1K : 10.01.2014 22:16 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vinkeistä ja manuaalista!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juu, aika jännä peli on tämä frontera.
Kuivilla pikiteillä yms. olen ajellut ihan takavedolla, ei ongelmaa. Eilen sitten lumisella/jäisellä asuinaluetiellä meinasi takavedolla ajellessa mutkassa lähteä (perä) täysin lapasesta vaikka vaihtia ei ollut kuin 30-40 km/h. Aikaisemmin päivällä peilijäässä olleet metsätiet sujui nelivedolla ilman mitään ongelmia 50-60 vauhdissa. Renkaat ovat kyllä vanhat ja kovettuneet, uudet on jo tilauksessa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itselläni on hyvät nastarenkaat ja pito yllättävän hyvä pelkällä takavedollakin, eli ei siis aiheuta mitään yllätyksiä liukkaammallakaan maantiellä. Sladiin jos yrittää, niin hyvin rauhallisesti ja johdonmukaisesti tottelee rattia. Kyllähän se niin vain on, että suomen talvessa pitää olla hyvät nastarenkaat.
Viimeksi muokannut Z1K : 20.01.2014 22:49 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onkos raadilla mitään käryä mikä vois olla B-mallin vm.98 Fronterassa vikana kun ei puhalla lämmintä? Autossa on ilmastointi jos se asiaan jotenkin vaikuttaa.
Koneen lämmöt ok ja termari vaihdettu syksyllä, sisälle ei vaan tule lämmintä. Mittailin tulipellistä läpi meneviä ja tulevia vesiletkujakin ja lämmintä vettä kiertää kyllä kojelaudan sisään. Tuohon on 2009 vaihdettu uusi lämppärin kenno, tai ainakin sellaisesta työstä löytyi kuitti hanskalokerosta. Joten en oikein usko että lämppärin kenno voisi vielä kauhean tukossakaan olla? Onko noissa jotain hienoa anturia tms joka vaikuttaisi sisäilman lämpöihin? Kojelautaa purin jonkun verran mutta kennoa en saanut mistään näkyviin. Säätöläpät toimii vaijereilla, ja kuulostaisi että kaikki läpät liikkuvat. Paskaa ei myöskään ole kennon edessä koska ilmastoinnin kenno on ilmakanavassa ensimmäisenä ja kerää lehdet sun muut itseensä. Alkaa vähän ideat loppumaan kesken.....
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
niin eikö tuu ollenkaan lämmintä vai onko se viileää? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta Rontin omistajille huoltomanuaalia, tosin oikeanpuolisella ohjauksella ja ainoastaan 3.2 ja 2.2 litrasiin bensakoneisiin. Tuli engelsmannien sivuilta vastaan kun tässä omani jarrujen kanssa tappelen parhaillaan:
http://www.mediafire.com/download/nz...a+B+serise.pdf Saattaa siitä jotain apua saada kuitenkin... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
myyt. FRONTERA | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 20.03.2007 22:15 | |
M: Frontera -92 | sam-o | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.06.2006 22:30 |
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 | Ansu | O/M/V Muut | 2 | 22.09.2005 12:18 |
M: Opel Frontera 2,4i -92 | Jyki | O/M/V Muut | 3 | 13.09.2004 12:50 |
opel frontera 2.4 i | khv | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.04.2004 08:39 |