Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 10.01.2014, 17:53
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
B) jos yrität hakea jotain tietoa tuolta trafin netistä, niin sitä ei yleensä löydy. viimmeinen mitä yritin hakea, oli Kevyt kuorma-auton käyttövoimavero, kun sitä käytetään maakaasulla ja bensalla (siis saako nuo kaasuvehkeet olla paikallaan, josko joskus tuo kaasu saapuisi tännekkin).

p.s onko missään suoraa vaatimuslistaa, mitä "suomi spesiaali" määräyksiä tuommoinen bensakoneinen Jenkki neliveto pitää täyttää, että sen saa suomen kilpien väliin?
Siis tuotuna virosta/saksasta tms. muusta eu-maasta, siellä käytössä olleena.
Toistaiseksi kaasukäyttöisestä kevyt k-a:sta ei mene käyttövoimaveroa. Jos menisi, olisi se kerrottu tuolla -> http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...ayttovoimavero

Nykyään nuo jenkkivehkeet on helppo saada kilpiin, teknisiä muutoksia ei juurikaan tarvita. Kuorkissa pitää olla kuormasuoja (myös Suburban,Excursion jne.) ja kuusi kuormansidontapistettä, ajovalot kelpaa sellaisenaan jos niistä löytyy selkeä epäsymmetrisyys, sivuvilkut, taakse keltaiset vilkut (johtomuutoksella peruutusvalot keltaisella polttimolla vilkuiksi ja peruutusvalo vaikka puskurin alle) ja sumari taakse. Sivuvalot jos pituus ylittää kuusi metriä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Enkä tiedä mitä tuollaisen modaus E85:lla toimimaan maksaa, mutta tuolla nettiauton puolella oli yksi Avalance maakaasu vimpaimilla. Eikä ollut kovin kallis. Mikäli pk-seudulla asuu niin maakaasu on kohtuu edukasta kamaa. Mutta niiden maakaasu vimpaimien asennus ei taas ole kovin edukasta. Jenkkipelissä olettaisi että auton alla on sen verran tilaa että sinne pari säiliötä mahtuu.
GM:n vinkkeleistä LMG, LC9, L96, LFA, LZ1 ja L94 ovat flexifuel koneita, ja tollasen vanhemman LSx-koneen saanee E85:lle sopivaksi kun vaihtaa suuttimet ja polttoainekiskot, pumpun, tankkianturin ja ECM:n.

Jos yhtään tolkullisen toimintasäteen haluaa maakaasulla, niin ne säiliöt joutuu laittamaan tavaratilaan/lavalle. Tietty tosi paljon pikkusäiliöitä sinne menee jotenkin, mutta onhan ihanan kallista. Ei tuo maakaasukonversio mikään tolkuttoman kallis ole, mutta varsinkin jos useamman säiliön haluaa niin ne nostaa hintaa, iso kuituvahvisteinen Type III tai IV säiliö venttiilillä voi olla tonnin kustannus.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volkswagen LT45 kevyt kuorma-auto -95 ismo O/M/V Ajoneuvot 6 20.09.2014 18:00
Ostettu Kevyt Kuorma-auto Roadstar O/M/V Ajoneuvot 6 20.06.2011 22:35
maastossa kuorma-autolla NewJuhani Chit-Chat 3 02.06.2011 21:26
Ostettu Kevyt kuorma-auto MakeO O/M/V Ajoneuvot 2 01.10.2010 18:44


Sivu luotu: 20:22 (GMT +2).