![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pakopuoli oli auki ja virtaa varmasti ihan hyvin. Putsasin silti. On tuossa kaasarin kohdalla perussäädöt ruuveille H & L. Molempia 1 kierros vastapäivään on perussäätö. Eivät olleet ihan siinä, mutta melkein kuitenkin. Ei ollut mainittavaa eroa käynnissä. Tulpan kipinä oli kylmänä ja puolilämpimänä saman oloinen eli vaikutti hyvältä. Kuumaksi asti en saanut käytettyä, niin siihen ei voinut verrata. Kun tulpan hattuun ei koskenut, niin läpilyöntejä ei pimeässä havainnut lainkaan. Hatusta kun otti sormilla kiinni, näki kyllä, että toisinaan löi tulpan hatun läpi sormille. Liekkö tuokaan varsinainen syy, kun monet pienkoneet, mopot sun muut käyttäytyy ihan samoin ja silti toimivat normaalisti? Tankin suodatin oli puhdas. Otin imuletkun tankista käteen, ei silmämääräistä vikaa. Tankista primer-pumpulle menevä letkukin oli hyvä (ei vuotanut, vaikka laittoi pari baaria painetta sisään), mutta primer-pumpulta kaasarille tuleva letku murtui, kun sitä oikein kunnolla taivutteli. En kuitenkaan jaksa uskoa sen olevan syynä huonoon lämpimänä käyntiin (ei kait sitä kautta ainetta kulje kuin pumpatessa, ja toisaalta kylmänä käy kuitenkin hyvin), mutta vaihdetaan silti. Siellä sisällä oli jonkun sortin jousikierukka eli normiletku ei käy. Kaasarin kuminen imukaula on ehjä. Kaikista rei´istä tarkasteltuna mäntä ja sylinteri näyttivät hyvältä ja melko puhtailta. Hieman karstaa männän päällä. Tuota 3% seosta on käytetty 10 vuotta, niin vaikea uskoa senkään olevan syynä käyntiongelmiin. Toki jos sahasta vielä pelin saa, niin voisi siirtyä 2% seokseen, jos se kerran riittää (jenkkien ohjekirjan mukaan riittää). Joku arveli, että puolipuristin voisi vuotaa (en kylläkään ole sitä juuri käyttänyt). Luulisi kuitenkin, että se vaikuttaisi käyntiin myös kylmänä. Muuten narusta saa kyllä nykiä kunnolla eli puristukset tuntuisivat kyllä olevan tallessa. Ajattelin hakea huomenna tuon haljenneen letkun ja kaasarin tiivistesarjan + varuiksi se haitariletkukin. Jos ei auta, niin täytyy sitten ihmetellä lisää...
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kyllä se kipinä on varmasti tallella.
Enpä arvannut, että tuossa sahassa on primeri ja fuskuventtiili. Bensaa virtaa toki koko ajan primerin läpi, pumppaa sitä tai ei. Aika erikoisia oireita kuplapuolikin on joskus aiheuttanut. 3% seoksen käyttäminen ei nyt sinänsä väärin ole, eikä sillä sahaa saa hajalle, se vaan on tarpeetonta. Ja kerää jonkun verran karstaa pakopuolelle. Jos ei letkun vaihdolla ja kaasarin tiivistyksellä tule parannusta, niin ilmavuodot pitäisi sitten rungosta testata. Puolipuristusventtiilin voisi kanssa tulpata kokeeksi. Maalailematta piruja seinille, en perseelleen lentäis, jos poskilaakerien stefat falskaisivat tuon ikäisessä sahassa. Pajoilla on tyhjiötestereitä sitä varten olemassa, mutta voi niitä vuotoja itsekin tutkailla ja havaita saippuaveden ja suihkupullon avulla. Kytkin pitää nyppäistä irti ja vauhtipyörä. Siihen hommaan tarvitsee kylmätulpan, jolla mäntä lukitaan paikalleen. Tuo 023 taitaa olla muovirunkoinen? Jos on, niin aksulia siitä ei hajottamatta saa irti ja laakerirempan edessä nousee kädet pystyyn. Että sikäli toivottavasti stefojen korkkaamisesta ei ole kyse. Viimeksi muokannut Messätissari : 09.01.2014 23:05 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu nyt on kaasarin korjaussarja mallia tarvike. Ihan Stihlin myymälästä kuitenkin ja hieman kummoksuin, kun käski laittamaan kalvon puolelle kaksi tiivistettä päällekkäin. Tuli sarjassa mukana, ja ovat kuulemma niin ohuita, että muuten tulvii.
Tuosta sarjasta puuttui kaasarin ja peltilätkän välinen tiiviste (peltilätkä on kumista imukaulaa vasten), niin jouduin laittamaan vanhan takaisin. Täytyy vielä tuo käydä hakemassa uusi. Samalla uusittiin tankilta tuleva letku ja primerin letku + vielä tulppakin. Nyt käy tyhjäkäyntiä niin kylmänä kuin kuumana maailman tappiin, ja lähtee aina ekalla käyntiin. Mutta isoilla kierroksilla taas ei käy ainakaan ilman kuormaa kunnolla, vaan booaa. Kaasu pohjassa kierrokset heittelee edes takaisin ja H-säätöruuvin missään asennossa tilanne ei parane. Täytyy kokeilla viikonloppuna ihan sahatakin jotain, niin tietää lisää. Säädin sytkäpuolen välyksen sieltä puolan suunnalta noin milliin. Tämä ei vaikuttanut käyntiin mitenkään. Mielestäni kipinä ei kuitenkaan kuumana näytä ihan yhtä vahvalta kuin kylmänä, mutta on silti ihan selvä kipinä. Kiinnileikkaumaa en oikein pidä vaihtoehtona, kun joka suunnasta tiirailtuna näyttää pytty ja mäntä hyvältä. Tuota impulssiletkua koittelin tiirailla, mutten kyllä sellaista hoksannut. Osaako joku vähän tarkemmin kuvailla, että minkänäköisestä letkusta on kyse ja mitä se tekee? Entä se kuminen imukaula? Voiko sen vetää ulos, kun kaasari on irti? En kokeillut, kun näytti päällisin puolin hyvältä. Onko tietoa, mikä on puolipuristimen kierre, jos sen kokeilisi vielä tulpata? Ja tosiaan tämä on muovirunkoinen ja tuntuu semmoiselta paketilta, ettei ole tehty purettavaksi... Kampiakselin stefat voi olla aika haasteellisia kaivella esiin. Tästä sahastahan alkaa tulemaan harrastus, mutta jos vaikka varasahaksi saisi vielä....
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
vai meinaatko siis imukaulaa? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sori, en lukenu niin tarkkaan että tämäkin olisi jo vaihdettu, ainoastaan vaan tän virkeen jossa oli kuvattu vikaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Impulssiletku on se haitariletku. Imukaulaa ei taida saada irti kuin sylinterin puolelta... Nynnyvenan kierteistä ei mitään hajua.
Mielenkiintoinen hässäkkä, mutta nythän on hyvä tilanne, kun tietää, ettei runko tod.näk. vuoda ja kiekko on vielä pelattavissa! Työkierrosten nyökkäys ja seilaaminen ei paljon voi johtua muusta kuin polttoaineen saannin ongelmista. Vaihdoitko muuten bensasuodattimen sieltä tankin sisältä ja? Pikkunen ropleemi on, että ei ihan tarkkaan tiedä, miksi alkuperäinen oire korjaantui. Toimenpide kerrallaan edeten, en älynnyt sanoa, ja erikseen käyntiä kokeillen, mitä muutoksia tapahtuu. Sillä sitten osaa vähän sulkea pois eri vaihtoehtoja. Tiedän miten turhauttavaa on kaasarin jumppaaminen ees sun taassun, mutta wanhaa kalvoa ja tiivistettä voisi käyttää paikallaan ja tekstata mitä tapahtuu. Samoin ennen kuin tekee mitään niin edellistä tuluppaa voisi ihan varmuuden välttämiseksi koeponnistaa. Niissä on on vähän liiankin usein eristevikoja jo uusina. Hyllystä otettuihin kalvoihin niihinkään pidä uskoa kuin sika jouluun. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan stihl re98 painepesuri | wuntzikka | O/M/V Muut | 7 | 29.12.2013 20:43 |
Stihl raivaussaha, apuja.. | Ambula | Chit-Chat | 7 | 30.08.2013 22:36 |
Ostettu Stihl 362 moottorisaha | Porvoon Hilma | O/M/V Muut | 4 | 21.03.2013 23:15 |
Stihl -lehtipuhaltimet | AtteL | Chit-Chat | 4 | 11.07.2012 21:32 |
Myyty Stihl 025 | liippari | O/M/V Muut | 7 | 24.04.2010 15:22 |