Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Niin. Itsekin hieman ihmettelen miksi se kevyt kuorkki pitää olla viron kilvissä, koska et sä täällä siitä veroja bensa mallina maksa. Enkä tiedä mitä tuollaisen modaus E85:lla toimimaan maksaa, mutta tuolla nettiauton puolella oli yksi Avalance maakaasu vimpaimilla. Eikä ollut kovin kallis. Mikäli pk-seudulla asuu niin maakaasu on kohtuu edukasta kamaa. Mutta niiden maakaasu vimpaimien asennus ei taas ole kovin edukasta. Jenkkipelissä olettaisi että auton alla on sen verran tilaa että sinne pari säiliötä mahtuu.
|
Siis ideana oli nimenomaan se, että pääsisikö autoa rakentelemaan jonkin toisen EU-maan katsastuskäytännön mukaan. Myös (liikenne-)vakuutuksissa vois olla hintaeroa.
Siis suomeksi sanottuna: ei tarvitsi olla millään muotoa naimisissa tuon trafin kanssa, koska näyttää yhä enemmän siltä, että tuo laitos vaikeuttaa kaikin tavoin suomalaisen harrastajan elämää:
A) jos haluat tehdä jotain "suurempaa", niin tuon sikakalliin luvan hakeminen trafilta vie aikaa pitkään.... ja saaminen on vähintään onnen kauppaa?
B) jos yrität hakea jotain tietoa tuolta trafin netistä, niin sitä ei yleensä löydy. viimmeinen mitä yritin hakea, oli Kevyt kuorma-auton käyttövoimavero, kun sitä käytetään maakaasulla ja bensalla (siis saako nuo kaasuvehkeet olla paikallaan, josko joskus tuo kaasu saapuisi tännekkin).
Edellinen asia, jota yritin hakea: Minun suomen rekisterissä oleva hdj-80, vm.1990; tuossa uudemmassa jakovaihteistosssa ei ole ulosottoa, eikä sitä helpolla saa siihen! siis saako k.o turhakkeen jättää pois, ilman että pitää maksaa auton hinta veroja lisää
c) Jos jossain EU-maassa on Land Cruiseri/Lexus, jossa on (paikallisesti nostettu?) kokonaispaino yli 3500kg niin se ei kelpaa trafille
p.s onko missään suoraa vaatimuslistaa, mitä "suomi spesiaali" määräyksiä tuommoinen bensakoneinen Jenkki neliveto pitää täyttää, että sen saa suomen kilpien väliin?
Siis tuotuna virosta/saksasta tms. muusta eu-maasta, siellä käytössä olleena.