Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2014, 10:36
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Mä meinasin laittaa itselle tuon OM603 turbon kylkeen VNT Garretin 2260 vai mitäs ne onkaan noissa uudehkoissa 3 litran cdi mersuissa ja bemareissa. Luulis riittävän n. 300hv ja ennen kaikkea se vois olla vielä riittävän herkkä heräämään alhaalta "maastomöyrinnässä".

Toisaalta mulla ei tule kuin 6mm tapeilla oleva pumppu (ajattelin laittaa manuaaliaskin ja muutenkin sääliä voimansiirtoa, 7-8mm taitaa olla liian kylmää kyytiä ja muutenkin hankala manuaaliaskin kanssa) niin enempää sieltä ei lähtisikään tuottoa että isompaa turboa tarvisi. Itse ajattelin tavoitella sellaista 230-250hv ja 400-450NM tasoa

VNT:n ohjaus vaan mietityttää, että mikä olis helppo ja luotettava tapa. Mites meinasit itse toteuttaa?

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2014, 10:43
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Mä meinasin laittaa itselle tuon OM603 turbon kylkeen VNT Garretin 2260 vai mitäs ne onkaan noissa uudehkoissa 3 litran cdi mersuissa ja bemareissa. Luulis riittävän n. 300hv ja ennen kaikkea se vois olla vielä riittävän herkkä heräämään alhaalta "maastomöyrinnässä".

Toisaalta mulla ei tule kuin 6mm tapeilla oleva pumppu (ajattelin laittaa manuaaliaskin ja muutenkin sääliä voimansiirtoa, 7-8mm taitaa olla liian kylmää kyytiä ja muutenkin hankala manuaaliaskin kanssa) niin enempää sieltä ei lähtisikään tuottoa että isompaa turboa tarvisi. Itse ajattelin tavoitella sellaista 230-250hv ja 400-450NM tasoa

VNT:n ohjaus vaan mietityttää, että mikä olis helppo ja luotettava tapa. Mites meinasit itse toteuttaa?
No tuo sun tehotavote on sille garretille varmasti ihan sopiva, ei sillä ainakaan minun mielestä tuon enempää lohkia järkevillä pakopaineilla...

Painekellolla oon aina ohjannu, pari autoa oon rakentanu missä ollu vnt ahdin. Ensimmäisellä kerralla säädöt sattu summissa heti kohdalleen ja pelas ku unelma, pajerossa teetätti säätäminen vähän enemmän töitä..

Sopivan jäykällä painekellolla ja sopivalla siipien "alkuasennolla", vai mikä tuo nyt virallisesti ois, saa kyllä toimivan systeemin... Mutta saattaa vaatia kovia hermoja se säätäminen

Tuossa on kyllä sähkönen ohjaus tuossa he351:sessä... Tähän tuskin kannattaa sähköä sotkea? Jos muuttais sen ohjauksen normi painekellolle..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2014, 13:35
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
No tuo sun tehotavote on sille garretille varmasti ihan sopiva, ei sillä ainakaan minun mielestä tuon enempää lohkia järkevillä pakopaineilla...

Painekellolla oon aina ohjannu, pari autoa oon rakentanu missä ollu vnt ahdin. Ensimmäisellä kerralla säädöt sattu summissa heti kohdalleen ja pelas ku unelma, pajerossa teetätti säätäminen vähän enemmän töitä..

Sopivan jäykällä painekellolla ja sopivalla siipien "alkuasennolla", vai mikä tuo nyt virallisesti ois, saa kyllä toimivan systeemin... Mutta saattaa vaatia kovia hermoja se säätäminen

Tuossa on kyllä sähkönen ohjaus tuossa he351:sessä... Tähän tuskin kannattaa sähköä sotkea? Jos muuttais sen ohjauksen normi painekellolle..

Joo, ei ehkä kannata sähköjä sotkea niin pysyy yksinkertaisena ja toimii vaikka vähän sukeltaisikin Pakopaineista = korkeampi lämpökuorma...ehkä joo voi olla huolissaan jos vetää minuuttitolkulla kaasu pohjassa rataa ympäri tai vetelee painavaa traileria tms....ainakin mun offauksessa ajetaan lappu lattiassa lähinnä muutamia sekunteja...se tuskin on ongelma vaikka pakopaineet oliskin vähän ylhäällä. Turbo kyllä kestää hetkittäisen kuorman (sehän nielee kovaa lämpökuormaa jo vakiona alkuperäisen moottorin yhteydessä) ja moottoria se ei ehdi muutamassa sekuntissa grillata pilalle. 90% käyttötunneistahan tulee tyhjäkäynnin ja 3000rpm:n välissä...siinähän sen pitää pelata hyvin ja herätä alhaalta....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2013 08:57
Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja Castrol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.01.2013 21:48
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota Jumppis O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2011 13:17
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.03.2010 11:46
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07


Sivu luotu: 10:20 (GMT +2).