Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2013, 22:16
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Huutelen taas hulluja mutta jos nollabudjetilla mankeloit ohuesta lattaraudasta lukonpuolikkaat ja hitsaat ne yhteen ja ne on minimilevyiset niin käytössä ne taipuu niin mutkalle että pultit on 30 asteen kulmassa vääntyneinä eikä kehät enää suoristu ilman moukaria.

Jos sellaiset tekee niin väliin pitää tehdä soviterengas jostain ja voi kestää hyvin.
Käytännössä ei ole merkitystä onko kierteet vai vastamutterit, keskittäminen on tietenkin tärkeä.
Mulla halkaistavat ojarumpulukkovanteet joissa laipat 10mm enmuistamitä ja 52 8mm pulttia.

Jäykkyshän riippuu materiaalivahvuudesta vaikka lujuus olisi mitävaan, kiristäessä pulttia vituttaa jos se kääntyy mutkalle vaikka levy kestäisikin. Huollettavuus kärsii jos pultit on mutkalla.

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2014, 17:08
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Kestäiskö 650 5mm aine kehissä,JOS tekis ulompaan kehään sellasen "rajoittimen" mikä kiristysvaiheessa stoppaisi sisempään kehään ja estäisi näin kehän vääntymisen/veisi puristusta enemmän kumin puolelle??

Paljonko toi väli on mitä jää kehien väliin kun pultit vedetty tiukkaan,oisko 10-12mm? lähelläkään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2014, 18:10
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Kestäiskö 650 5mm aine kehissä,JOS tekis ulompaan kehään sellasen "rajoittimen" mikä kiristysvaiheessa stoppaisi sisempään kehään ja estäisi näin kehän vääntymisen/veisi puristusta enemmän kumin puolelle??

Paljonko toi väli on mitä jää kehien väliin kun pultit vedetty tiukkaan,oisko 10-12mm? lähelläkään
Väittäsin että kestää...
tein itelle musitaaakseni 4mm rosterista ekat versiot.
Kehällä vähän turhan paljon tavaraa korkeus suunnassa seuraavista tulee ultra kepeet.
Nää seuraavat tulee titaanista tai lentokonealumiinistä
Voin koittaa mittailla rakoa huomenna pajalla mitä se on bokkereilla muista en osaa sanoa...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_2459.jpg‎
Views:	439
Size:	100,8 Kt
ID:	49443  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2014, 20:26
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Semmonen puoli tuuma suunnilleen se väli. Tosin tulee suhteellisen lähelle pultteja se apukehä, että sais kovin isoa painetta kumille? Kokeilemalla varmaan löytyy sopiva mitta...
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2014, 16:41
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

kepeys se tässä oli mielessä täälläkin,Pitää tehdä tosta kovasta vitosesta ja lopuksi hakea se rako kohilleen,Kun renkaan reuna on vähän hakenut paikkaansa!

Mites pulttimäärä,Edellisissä oli 30kpl 15" oisko toi sopiva vai voisko vielä harventaa,Ai niin nää tulis 16" vanteelle?

JA suzzukiin,Joten ei joudu painojen puolesta koville..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2014, 20:41
khager khager ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.07.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 208
Perusasetus

Edellisessä työpaikassa ajelin laserilla noita rinkuloita mmc650:stä. Kierteet tehtiin kierteytys koneella, joten takuulla oli suorassa. Ulkokehä pitää mielestäni olla myös kovasta materiaalista, muuten menee mutkalle kiristettäessä. Näin jälkeenpäin ajatellen, olis pitänyt ottaa pikkuvikaiset talteen eikä heittää roskiin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.06.2014, 09:04
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Heitetään nyt vaikka tämän topikin perään, että mikähän mahtaa olla Jormalaisen puh.nro. tänä päivänä??
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:12"teräs vanteet+beadlock kehät-MYYTY- Maajussi O/M/V Renkaat ja vanteet 4 10.01.2008 14:37
M : beadlock kehät MYYTY pyykkipoeka O/M/V Renkaat ja vanteet 17 04.10.2007 07:31
Beadlock kehät Jormalaisen 15" h:120e haapala O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.06.2007 10:50
M:10x15 kehät RangePisteMies O/M/V Muut 10 07.08.2005 20:13
O: 15" Beadlock kehät Rabarberg O/M/V Muut 3 09.11.2004 00:24


Sivu luotu: 12:32 (GMT +2).