![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Huutelen taas hulluja mutta jos nollabudjetilla mankeloit ohuesta lattaraudasta lukonpuolikkaat ja hitsaat ne yhteen ja ne on minimilevyiset niin käytössä ne taipuu niin mutkalle että pultit on 30 asteen kulmassa vääntyneinä eikä kehät enää suoristu ilman moukaria. Jos sellaiset tekee niin väliin pitää tehdä soviterengas jostain ja voi kestää hyvin. Käytännössä ei ole merkitystä onko kierteet vai vastamutterit, keskittäminen on tietenkin tärkeä. Mulla halkaistavat ojarumpulukkovanteet joissa laipat 10mm enmuistamitä ja 52 8mm pulttia. Jäykkyshän riippuu materiaalivahvuudesta vaikka lujuus olisi mitävaan, kiristäessä pulttia vituttaa jos se kääntyy mutkalle vaikka levy kestäisikin. Huollettavuus kärsii jos pultit on mutkalla.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kestäiskö 650 5mm aine kehissä,JOS tekis ulompaan kehään sellasen "rajoittimen" mikä kiristysvaiheessa stoppaisi sisempään kehään ja estäisi näin kehän vääntymisen/veisi puristusta enemmän kumin puolelle??
![]() Paljonko toi väli on mitä jää kehien väliin kun pultit vedetty tiukkaan,oisko 10-12mm? lähelläkään |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tein itelle musitaaakseni 4mm rosterista ekat versiot. Kehällä vähän turhan paljon tavaraa korkeus suunnassa seuraavista tulee ultra kepeet. Nää seuraavat tulee titaanista tai lentokonealumiinistä Voin koittaa mittailla rakoa huomenna pajalla mitä se on bokkereilla muista en osaa sanoa... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Semmonen puoli tuuma suunnilleen se väli. Tosin tulee suhteellisen lähelle pultteja se apukehä, että sais kovin isoa painetta kumille? Kokeilemalla varmaan löytyy sopiva mitta...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kepeys se tässä oli mielessä täälläkin,Pitää tehdä tosta kovasta vitosesta ja lopuksi hakea se rako kohilleen,Kun renkaan reuna on vähän hakenut paikkaansa!
Mites pulttimäärä,Edellisissä oli 30kpl 15" oisko toi sopiva vai voisko vielä harventaa,Ai niin nää tulis 16" vanteelle? JA suzzukiin,Joten ei joudu painojen puolesta koville.. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Edellisessä työpaikassa ajelin laserilla noita rinkuloita mmc650:stä. Kierteet tehtiin kierteytys koneella, joten takuulla oli suorassa. Ulkokehä pitää mielestäni olla myös kovasta materiaalista, muuten menee mutkalle kiristettäessä. Näin jälkeenpäin ajatellen, olis pitänyt ottaa pikkuvikaiset talteen eikä heittää roskiin
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Heitetään nyt vaikka tämän topikin perään, että mikähän mahtaa olla Jormalaisen puh.nro. tänä päivänä??
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:12"teräs vanteet+beadlock kehät-MYYTY- | Maajussi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 10.01.2008 14:37 |
M : beadlock kehät MYYTY | pyykkipoeka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 17 | 04.10.2007 07:31 |
Beadlock kehät Jormalaisen 15" h:120e | haapala | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.06.2007 10:50 |
M:10x15 kehät | RangePisteMies | O/M/V Muut | 10 | 07.08.2005 20:13 |
O: 15" Beadlock kehät | Rabarberg | O/M/V Muut | 3 | 09.11.2004 00:24 |